خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شروع آرام دلار شهریور

در نخستین روز شهریورماه، عوض کردن خاصی در میزان نوسانات بازارهای سکه و ارز رخ نداد تا انتظارات نوسان‌گیران محقق نشود. روز چهارشنبه، شاخص بازار ارز معاملات خود را

شروع آرام دلار شهریور

شروع آرام دلار شهریور

عبارات مهم : اخبار اقتصادی – روز چهارشنبه

در نخستین روز شهریورماه، عوض کردن خاصی در میزان نوسانات بازارهای سکه و ارز رخ نداد تا انتظارات نوسان گیران محقق نشود. روز چهارشنبه، شاخص بازار ارز معاملات خود را در محدوده 3 هزار و 830 تومان شروع کرد و در نهایت نیز با قیمت 3 هزار و 832 تومان به کار خود آخر داد. قیمت نهایی پنجمین روز هفته علی رغم انتظار نوسان گیران بازار تنها 2 تومان بالاتر از قیمت بسته شده است روز سه شنبه بود.

به گفته شماری از فعالان، نوسان گیران در انتظار آن بودند که با شروع شهریورماه دامنه تغییرات قیمت دلار زیاد کردن پیدا کند. آنها اعتقاد داشتند، با شروع ماه سوم تابستان تقاضا در بازار اوج خواهد رفت و قیمت را در مسیر صعودی قرار خواهد داد. زیاد کردن تقاضای مسافرتی و زیارتی از جمله عواملی بودند که این عده را به رشد قیمت امیدوار کرد. از سوی دیگر، روز گذشته مدیر کل بانک مرکزی در مورد رعایت قیمت سود بانکی گفت: «هیچ بانکی نباید مجاز باشد سود علی الحساب را زیاد از آنکه در شورای پول و اعتبار تصویب شده است بدهد.» هم اکنون قیمت مصوب شورای پول و اعتبار 15 درصد است.

همچنین معاون اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر لزوم اجرای سود ۱۵ درصد ازسوی بانک ها گفت: «در بحث تنبیه های بانکی تمهیداتی جهت برخورد با هیات های مدیره بانک های متخلف اندیشیده شده است است.» این خبرها موجب شد بعضی نوسان گیران تصور کنند روز چهارشنبه دامنه نوسان رشد بیشتری پیدا کند. آنها اعتقاد داشتند، کم شدن قیمت سود می تواند منجر به خروج سرمایه از بانک ها و ورود بخشی از آن به بازار ارز شود. با این حال، روز چهارشنبه نوسان خاصی رخ نداد و قیمت مانند روزهای انتهای مرداد در یک دامنه محدود نوسان کرد.

شروع آرام دلار شهریور

به گفته فعالان، عرضه متناسب بازیگران بازارساز و کم کردن حضور و ریسک پذیری سفته بازان ارزی دو عاملی بود که زمینه ساز کم کردن نوسان شد. البته بعضی دیگر باور داشتند، بخشی از ظرفیت دلار جهت زیاد کردن قیمت در روزهای انتهایی مرداد پر شد. نوسان محدود دلار در روز اول شهریور در حالی رخ داد که عده زیادی از معامله گران همچنان در انتظار زیاد کردن دامنه نوسان در ادامه شهریورماه هستند.

در روزی که دلار 2 تومان رشد کرد، سکه تمام بهار آزادی در جهت کاهشی حرکت کرد و با از دست دادن هزار تومان از ارزش خود به بهای یک میلیون و 211هزار تومان رسید. به گفته فعالان، ماندن اونس در محدوده هزار و 280 دلار موجب شد سکه بازان میل به چندانی به خرید از خود نشان ندهند. در کنار این، معامله گران در انتظار اعیاد مذهبی غدیرخم و قربان هستند که به طور سنتی موجب اوج رفتن تقاضا در بازار سکه و طلا می شود.

در نخستین روز شهریورماه، عوض کردن خاصی در میزان نوسانات بازارهای سکه و ارز رخ نداد تا انتظارات نوسان‌گیران محقق نشود. روز چهارشنبه، شاخص بازار ارز معاملات خود را

نرخ مناسب بازارساز

روز چهارشنبه، بازیگران بازارساز با قیمتی نزدیک به قیمت بازار اقدام به عرضه ارز کردند. به عنوان مثال، زمانی که بهای دلار 3 هزار و 833 تومان بود،برخی صرافی های بانکی با قیمت 3 هزار و 832 تومان اقدام به عرضه ارز کردند. البته این قیمت دلار در حجم خرد بود و در حجم عمده قیمت حدود 3 هزار و 826 تومان بود. به گفته فعالان، نزدیک بودن دو قیمت به یکدیگر موجب می شود نوسان گیران تلاش نکنند با استفاده از تفاوت قیمت دو قیمت کسب سود کنند. در پنجمین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و830 تومان شروع کرد که تفاوتی با قیمت بسته شده است روز سه شنبه نداشت. در ادامه روز نیز این ارز توان زیادی جهت رشد یا کم کردن قیمت از خود نشان نداد و در نهایت بعد از رسیدن به سقف 3 هزار و 834 تومانی با قیمت 3 هزار و 832 تومان به کار خود آخر داد.

اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: اخبار اقتصادی | روز چهارشنبه | شهریورماه | سود بانکی | اقتصادی | نوسان | مرکزی | بازار | اعتبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *