خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سنت یارانه نقدی شکست

با اجرایی شدن قانون بودجه ۱۳۹۶، سنت چندین ساله پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی شکست و بعضی از گروه‌های هدف، نخستین یارانه امسال را همراه با رقمی بالاتر دریافت خواهند کرد. 

سنت یارانه نقدی شکست

سنت یارانه نقدی شکست

عبارات مهم : پرداخت یارانه – حداقل دستمزد

با اجرایی شدن قانون بودجه ۱۳۹۶، سنت چندین ساله پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی شکست و بعضی از گروه های هدف، نخستین یارانه امسال را همراه با رقمی بالاتر دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۸۹ که قانون هدفمندی یارانه ها به اجرا در آمده تاکنون و طی پرداخت ۷۳ مرحله یارانه نقدی رقم قابل پرداخت جهت هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ بوده که بدون هیچ تغییری در این سال ها پرداخت شده است است.

سنت یارانه نقدی شکست

این در حالی است که دولت ها هیچ گاه جهت زیاد کردن این مبلغ اقدام نکردند و حتی در مواردی از سوی مدیران اقتصادی اعلام شد که مبلغ مهم جهت پرداخت کمتر از ۲۰ هزار تومان بوده، ولی تا ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده است است که موجب ایجاد بار مالی سنگینی شده است بود. ولی طی بررسی تبصره هدفمندی یارانه ها در قالب قانون بودجه ۱۳۹۶ در مجلس ماده ای در بخش مصارف آن گنجانده شد که باید مبلغ پرداختی به بعضی خانوارها را زیاد کردن می داد.

این در حالی است که در بخش مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه، طبق ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه، عنوان زیاد کردن حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و شرکت بهزیستی متناسب با سطح محرومیت بر مبنای میانگین ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار مورد توجه است.

با اجرایی شدن قانون بودجه ۱۳۹۶، سنت چندین ساله پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی شکست و بعضی از گروه‌های هدف، نخستین یارانه امسال را همراه با رقمی بالاتر دریافت خواهند کرد. 

بر این اساس در قانون بودجه از مبلغ ۴۸ هزار میلیارد تومانی که جهت مصارف قانون هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده است حدود ٤٠٠٠ میلیارد تومان جهت این عنوان تخصیص داده شده است داده اند.

ستاد هدفمندی یارانه ها در تازه ترین اطلاع رسانی خود از اجرایی شدن این بخش از تبصره هدفمندی یارانه ها خبر داده، به طوری که قرار است از روز ۲۶ فروردین ماه یعنی همزمان با پرداخت هفتادوچهارمین مرحله از یارانه های نقدی، سهم خانوارهای مورد نشانه یعنی مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و شرکت بهزیستی زیاد کردن یافته و در کنار یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. بنابراین همراه رقم مرسوم یارانه که به ازای هر نفر از افراد این خانوار واریز می شود متناسب با تعداد آنها مبلغی نیز به طور مازاد پرداخت می شود.

بر این اساس خانوارهای یک نفره ۹ هزار و ۵۰۰ تومان، دو نفره ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان، خانوار سه نفره ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان، خانوارهای چهارنفره ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان و خانوار پنج نفره و زیاد ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان دریافتی خواهند داشت.

سنت یارانه نقدی شکست

با این وجود دولت و ستاد هدفمندی یارانه ها جزییاتی از تعداد کسانی که قرار است براساس این ماده قانونی مبلغ بیشتری را دریافت کنند منتشر نکرده اند، این که مجموعا چه تعداد و مبلغی بر هزینه هدفمندی یارانه ها افزوده خواهد شد آیا که این پرداختی باید با کم کردن هزینه در بخش های دیگر به خاص از بین بردن تعداد یارانه بگیران پردرآمد همراه باشد.

واژه های کلیدی: پرداخت یارانه | حداقل دستمزد | یارانه نقدی | یارانه بگیر | قانونی | همراه | قانون | یارانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *