خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سقف معافیت سود بدهکاران بانکی ۲۵ میلیونی شد

با تصمیم تازه بانک مرکزی قرار بر این شد تا ادامه اجرای قانون بخشش سود بدهکاران بانکی تا ۱۰۰ میلیون تومان، سقف پرداختی که در مرحله اول تا ۱۰

سقف معافیت سود بدهکاران بانکی ۲۵ میلیونی شد

سقف معافیت سود بدهکاران بانکی ۲۵ میلیونی شد

عبارات مهم : بدهکاران بانکی – سود بانکی

با تصمیم تازه بانک مرکزی قرار بر این شد تا ادامه اجرای قانون بخشش سود بدهکاران بانکی تا ۱۰۰ میلیون تومان، سقف پرداختی که در مرحله اول تا ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است بود به ۲۵ میلیون تومان زیاد کردن یابد. این دستور به زودی به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، طبق تبصره(۳۵) قانون بودجه ۱۳۹۵ دولت این امکان را دارا شد تا حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان را جهت بخشودگی سود تسهیلات بدهکاران بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کند. بر این اساس اگر بدهکاران زیر ۱۰۰ میلیون تومان، اصل بدهی خود را به طور کامل نقدی تسویه می کردند دیگر از پرداخت جرائم دیرکرد و سود این تسهیلات معاف می شدند این سود از طریق ۱۰ هزار میلیاردی که در قانون بودجه و از محل درآمد ناشی از تسعیر قیمت ارز آینده نگری شده است بود پرداخت می شود.

سقف معافیت سود بدهکاران بانکی ۲۵ میلیونی شد

این تبصره در حالی از آخرهای بهمن ماه سال قبل به شبکه بانکی ابلاغ و به اجرا در آمد که با توجه به حجم بالای مشمولان آن از سویی کمبود منابع جهت پاسخگویی، بانک مرکزی تصمیم به اولویت بندی بدهکاران گرفت. این درحالی است که حدود ۲۶ میلیون پرونده بانکی مشمول طرح بخشودگی سود و جرائم وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان می شود که مجموع ارزش تسهیلات دریافتی این تعداد پرونده حدود ۲۵۴ هزار میلیارد تومان هست. این تسهیلات در حال حاضر بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تومان سود بانکی را در برمی گیرد. از این رو بانک مرکزی در مرحله اول بدهکاران تا ۱۰ میلیون تومان در دستور کار قرار داد.

طبق اعلام بانک مرکزی تا آخر سال گذشته، حدود ۲۲۵۰ میلیارد تومان به منظور بخشودگی جرائم تسهیلات بدهکاران زیر ۱۰ میلیون تومان پرداخت شده است و پرونده این گروه بسته شد.

با تصمیم تازه بانک مرکزی قرار بر این شد تا ادامه اجرای قانون بخشش سود بدهکاران بانکی تا ۱۰۰ میلیون تومان، سقف پرداختی که در مرحله اول تا ۱۰

اما تازه ترین اعلام مدیر کل بانک مرکزی از این خبر می دهد که قرار شده است تا در مرحله دوم سقف پرداختی و بخشش سود به ۲۵ میلیون تومان زیاد کردن یابد. بنابر گفته سیف، به زودی مرحله دوم این دستورالعمل جهت بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از ۲۵۰ میلیون ریال در امسال ابلاغ خواهد شد.

وی که در جمع مدیران بانک کشاورزی سخن می گفت، در این باره توضیح داده که در تبصره (۳۵)قانون بودجه سال ۱۳۹۵ آینده نگری کرده بودیم که از ظرفیت بانک مرکزی جهت اصلاح ساختار نظام بانکی، کمبود کفایت سرمایه بانک ها و جبران بدهی های دولت به نظام بانکی استفاده کنیم.

مبلغ ۴۵ هزار میلیارد تومان جهت این منظور در نظر گرفتیم که ۳۵ هزار میلیارد تومان جهت زیاد کردن سرمایه و کم کردن بدهی های دولت تخصیص یافت و ۱۰ هزار میلیارد تومان جهت بخشودگی سود مطالبات کمتر از ۱۰۰میلیون تومان در نظر گرفته شد. بنابراین در اولویت اول مبلغ ۲۲۵۰ میلیارد تومان جهت بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه تخصیص یافت که عملکرد مطلوب بود و مکانیزم جهت سال ۱۳۹۶ نیز تمدید و مقرر شد. از این رو بخشش سود و جرایم تسهیلات کمتر از ۲۵ میلیون تومان طبق دستورالعملی که بزودی ابلاغ خواهد شد.

سقف معافیت سود بدهکاران بانکی ۲۵ میلیونی شد

واژه های کلیدی: بدهکاران بانکی | سود بانکی | میلیونی | تسهیلات | مرکزی | قانون | پرونده | میلیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *