خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رسیدن هواپیماهای نو به پایتخت ایران چقدر آب می‌خورد؟!

 شاید جهت شما هم جالب باشد بدانید جهت اینکه هواپیماهای جدید از کشور محل ساخت به پایتخت ایران برسند، چقدر هزینه می‌شود و این هزینه مشمول بر چه مواردی است.

رسیدن هواپیماهای نو به پایتخت ایران چقدر آب می‌خورد؟!

رسیدن هواپیماهای نو به پایتخت ایران چقدر آب می خورد؟!

عبارات مهم : هواپیماهای خریداری شده – شرکت هواپیمایی

شاید جهت شما هم جالب باشد بدانید جهت اینکه هواپیماهای جدید از کشور محل ساخت به پایتخت ایران برسند، چقدر هزینه می شود و این هزینه مشمول بر چه مواردی است.

به گزارش مهر، در مورد ۴ فروند هواپیمای ای تی آر فرانسوی-ایتالیایی که اخیرا شرکت هما خریداری کرده، طبق برآورد کارشناسان باید ۳۲۰ میلیون تومان هزینه شود.

رسیدن هواپیماهای نو به پایتخت ایران چقدر آب می‌خورد؟!

فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران (هما) چند روز قبل از ورود نخستین فروند از ۴ فروند هواپیماهای ای تی آر ۷۲ خریداری شده است از سوی کشور عزیزمان ایران ایر در دو هفته آینده به فرودگاه مهرآباد خبر داد.

بررسی شرح هزینه های انتقال این هواپیماها حاکی از آن است که هزینه انتقال این ۴ فروند از فرانسه به پایتخت ایران ۳۲۰ میلیون تومان است. به این صورت که حجم باک سوخت هواپیمای ای تی آر ۷۲ بر اساس آنچه وب سایت رسمی این شرکت هواپیماساز به عنوان ویژگی های آن ذکر کرده، Fuel capacity: ۵,۰۰۰ kg (۱۱,۰۰۰ lb) ۵ هزار کیلوگرم یا تقریبا همین میزان لیتر است.

 شاید جهت شما هم جالب باشد بدانید جهت اینکه هواپیماهای جدید از کشور محل ساخت به پایتخت ایران برسند، چقدر هزینه می‌شود و این هزینه مشمول بر چه مواردی است.

از سوی دیگر برد پروازی این هواپیما نیز از هزار و ۳۳۳ کیلومتر تا هزار و ۵۲۸ کیلومتر در نوسان است. از آنجایی که فاصله هوایی پایتخت ایران ـ پاریس (یا تولوز در فرانسه) حدود ۴ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است، این هواپیما می بایست حداقل یک بار در طول مسیر در فرودگاه یکی از کشورهای مسیر پروازی (احتمالا فرودگاه آتن یونان) لندینگ، سوخت گیری و سپس تیک آف داشته باشد.

همچنین قیمت سوخت (بنزین) هواپیما در اروپا بر اساس اعلام وب سایت رسمی اتحادیه ایرلاین های دنیا (IATA) ۲.۵ دلار در هر لیتر است که به ریال حدود ۸ تا ۹ هزار تومان می شود.

بنابراین با توجه به اینکه هواپیمای خریداری شده، یک بار در فرودگاه مبدأ (تولوز فرانسه) و یک بار هم در فرودگاه طول مسیر (آتن) سوخت گیری خواهد کرد، کشور عزیزمان ایران ایر مجبور است ۱۰ هزار لیتر بنزین به قیمت ۸۰ میلیون تومان خریداری کند. این روند جهت ۴ فروند ای تی آر ۷۲، رقمی بیش از ۳۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

رسیدن هواپیماهای نو به پایتخت ایران چقدر آب می‌خورد؟!

همچنین ظرفیت هر فروند ای تی آر ۷۲ هما، ۷۰ نفر است؛ اگر میانگین قیمت بلیت این هواپیما در کشور عزیزمان ایران از سوی کشور عزیزمان ایران ایر به طور میانگین ۱۵۰ هزار تومان و همچنین میانگین فروش تعداد صندلی های آن در هر سورت پروازی ۵۰ نفر باشد، ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد هما از هر سورت پروازی ای تی آر خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر این هواپیما در هر ۲۴ ساعت، حداکثر ۱۰ بار پرواز کند، هما روزانه ۷۵ میلیون تومان درآمد از محل فروش بلیت ای تی آر ۷۲ به دست می آورد. این مقدار، بدون احتساب قیمت سوخت، هزینه عوارض شهرداری از هر پرواز، هزینه خدمات فرودگاهی به شرکت فرودگاه ها و سایر هزینه هاست که معمولا رقمی حدود ۲۰ درصد درآمد (۱۵ میلیون تومان) را مشمول بر می شود. یعنی روزانه هما می تواند از هر ای تی آر خود ۶۰ میلیون تومان و از ۴ فروند، ۲۴۰ میلیون تومان به دست بیاورد.

 شاید جهت شما هم جالب باشد بدانید جهت اینکه هواپیماهای جدید از کشور محل ساخت به پایتخت ایران برسند، چقدر هزینه می‌شود و این هزینه مشمول بر چه مواردی است.

بنابراین هزینه جابه جایی هواپیماهای خریداری شده است ظرف چند روز دوباره به جیب شرکت های هواپیمایی برمی گردد یا به اصطلاح مستهلک می شود.

واژه های کلیدی: هواپیماهای خریداری شده | شرکت هواپیمایی | هزینه انتقال | هواپیما | فرودگاه | فرانسه | هواپیما | فرودگاه | ایران | میلیون | فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *