خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خطری که ۴۰۰ میلیون کارت بانکی را ترساندن می‌کند

در حالی تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون کارت بانکی صادر شده است که به طور حتم امنیت استفاده از آنها در اولویت قرار دارد. به اعتقاد بعضی کارشناسان این

خطری که ۴۰۰ میلیون کارت بانکی را ترساندن می‌کند

خطری که ۴۰۰ میلیون کارت بانکی را ترساندن می کند

عبارات مهم : الکترونیکی – الکترونیک

در حالی تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون کارت بانکی صادر شده است که به طور حتم امنیت استفاده از آنها در اولویت قرار دارد. به اعتقاد بعضی کارشناسان این کارت ها از امنیت بالایی برخوردار نبوده و احتمال هک شدن آنها وجود دارد.

به گزارش ایسنا، امنیت شبکه بانکی به خاص در حوزه بانکداری الکترونیک موضوعی است که اغلب مورد بحث میان دستگاه های ذیربط و یا کارشناسان قرار می گیرد. گاهی این انتقاد وجود دارد که با وجود پیشرفت های قابل توجهی که در حوزه بانکداری الکترونیک کشور عزیزمان ایران رخ داده ولی همچنان در پاره ای از پرسشها امنیت به طور کامل وجود نداشته و ورود هکرها به شبکه اطلاعاتی بانکی می تواند یک ترساندن باشد.

خطری که ۴۰۰ میلیون کارت بانکی را ترساندن می‌کند

در سوی دیگر البته مقامات بانکی تاکید دارند که امنیت در حوزه بانکداری الکترونیک در سطح بالایی بوده و نتایج، این عنوان را تایید می کند. اغلب کارشناسان نیز بر این عقیده اند که گرچه در حال حاضر شبکه بانکداری الکترونیکی کشور عزیزمان ایران در قیاس با سایر بانک های دنیا در سطح مورد قبولی واقع شده است است ولی نمی توان با صراحت گفت که ورود هکرها به طور کامل از بین بردن شده است است آیا که این عنوان می تواند جهت حوزه الکترونیک در هر نقطه از دنیا وجود داشته باشد و اجتناب ناپذیر نیست.

اما یکی از مسائلی که می تواند خود عاملی جهت ترساندن منافع مردم در بانک ها باشد به کارت های بانکی که در دست آنها قرار دارد، برمی گردد موضوعی که کارشناسان بر آن تاکید داشته و معتقدند اکنون وقت آن فرا رسیده تاصدور کارت های بانکی عوض کردن کند.

در حالی تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون کارت بانکی صادر شده است که به طور حتم امنیت استفاده از آنها در اولویت قرار دارد. به اعتقاد بعضی کارشناسان این

در حال حاضر آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که تا ابتدای امسال حدود ۴۱۴ میلیون کارت بانکی در انواع متفاوت صادر شده است هست، بر این اساس نزدیک به ۲۷۱ میلیون کارت برداشت، یک میلیون و ۴۷۰ هزار کارت اعتباری، حدود ۱۴۰ میلیون کارت هدیه و خرید و همچنین یک میلیون و ۹۷۰ هزار کارت الکترونیک صادر شده است و در دست مردم در حال گردش بوده هست. وجود تعداد بالای کارت های بانکی بر این تاکید دارد که به مرور وقت با توسعه بانکداری الکترونیک استفاده از این کارت ها نیز جایگزین پول های نقد شده است و ترجیح می دهند که از کارت های بانکی جایگزین نقل و انتقال فیزیکی پول استفاده کنند.

گرچه این کارت ها نیز با رعایت اصول ایمنی جهت متقاضیان صادر می شود و به منظور دسترسی سریع و ایمن در تبادل و نقل و انتقال در اختیار مشتریان قرار می گیرد ولی به هر صورت وجود امنیت کامل در مورد آنها اکنون جای بحث دارد.

کارت های بانکی که کاربردهای مختلفی از برداشت پول تا خرید و جابجایی و نقل و انتقال را جهت مشتریان انجام داده و دارای مشخصه های امنیتی از جمله نام صاحب کارت و یا نوار مغناطیسی هستند که اطلاعات مهمی مانند اطلاعات هویتی دارنده کارت در آن درج می شود. این همان موضوعی است که اکنون مورد توجه قرار دارد. کارشناسان حوزه بانکداری الکترونیک معتقدند با اینکه سیستم بانکداری الکترونیک در کشور عزیزمان ایران مطمئن است ولی جزو معدود خلاءهای امنیتی آن را می توان وجود همین کارت های مغناطیسی اعلام کرد.

خطری که ۴۰۰ میلیون کارت بانکی را ترساندن می‌کند

به اعتقاد این کارشناسان کارت های مغناطیسی فعلی توانایی هک شدن داشته و به آسانی می توان آن را از طرقی مثل راه اندازی دستگاه های کوچک به دستگاه های کارت خوان کپی و هک کرد موردی که بارها شاهد بوده ایم و گزارش های مختلفی از سوی مردم در رابطه با آن ا علام شده است است.

البته کارشناسان تاکید دارند که بانک مرکزی و دستگاه های مربوطه باید کارت های تراشه دار را جایگزین کارت های مغناطیسی کرده و دستور تعویض کارت های فعلی صادر شود تا بانک ها در این رابطه اقدام کنند. آیا که وجود نوار مغناطیسی قابل کپی در کارتهای مغناطیسی فعلی به عنوان خطری جهت سرمایه مردم در شبکه بانکی محسوب می شود. با این حال با وجود مسایلی که در رابطه با امنیت کارت های بانکی مطرح می شود تا کنون بانک مرکزی موضع صریحی نسبت به این انتقادات اعلام نکرده است.

در حالی تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون کارت بانکی صادر شده است که به طور حتم امنیت استفاده از آنها در اولویت قرار دارد. به اعتقاد بعضی کارشناسان این

واژه های کلیدی: الکترونیکی | الکترونیک | کارت بانکی | دستگاه | مرکزی | ایران | امنیت | میلیون | انتقال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *