خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تولید مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران دیگر توجیه ندارد

یک کارشناس مسکن گفت: قیمت رشد منفی جمعیت پایتخت کشور عزیزمان ایران و نیز وجود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی نشان می‌دهد باید نسبت به تولید واحدهای مسکونی تازه

تولید مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران دیگر توجیه ندارد

تولید مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران دیگر توجیه ندارد

عبارات مهم : سرمایه گذاری – سرمایه گذار

یک کارشناس مسکن گفت: قیمت رشد منفی جمعیت پایتخت کشور عزیزمان ایران و نیز وجود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی نشان می دهد باید نسبت به تولید واحدهای مسکونی تازه در پایتخت تجدیدنظر شود؛ مگر این که در اقتصاد بین الملل شاهد تحرکاتی باشیم.

مهدی روانشادنیا در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در پایتخت کشور عزیزمان ایران به علت سودآوری که در سال های گذشته وجود داشته عرضه در بخش واحدهای گران قیمت اتفاق افتاده هست؛ در حالی که تقاضا در بخش واحدهای ارزان قیمت هست. بیش از ۷۰ درصد ساختمان هایی که در پایتخت کشور عزیزمان ایران ساخته می شود بالای ۱۰۰ متر زیربنا دارند و تقریبا ۷۰ درصد خرید و فروش ها در بخش واحدهای زیر ۱۰۰ متر انجام می شود که نشان می دهد روندی معکوس در این بازار در جریان است.

تولید مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران دیگر توجیه ندارد

وی با اشاره به حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: در حال حاضر سرمایه گذاری تناسبی با تقاضا در بخش مسکن ندارد. شاید در مقاطعی مقداری زیاد کردن قیمت و معاملات ایجاد شود ولی این شاخص خوبی جهت تصمیم گیری نیست. به اعتقاد من خلاصه کردن معادلات مسکن در فرآیند این بازار، اهداف استراتژیک کشور را تامین نمی کند و وقت آن رسیده که به سمت اهداف منطقه ای و حتی ناحیه ای برویم. دولت باید حرکت سرمایه گذاران را در این بخش ها هدایت کند.

این کارشناس اقتصاد مسکن تصریح کرد: قیمت رشد جمعیت در شهرهای اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران بسیار بالاست؛ در حالی که قیمت رشد جمعیت در پایتخت کشور عزیزمان ایران منفی شده است هست. مهاجرت از شهرستان ها و روستاها به پایتخت کشور عزیزمان ایران نشان می دهد که ما نمی توانیم به صرف میانگین قیمت، فارغ از مساله جغرافیا و تحلیل هایی که روی منطقه بندی صورت می گیرد اقدام به ساخت و ساز کنیم.

یک کارشناس مسکن گفت: قیمت رشد منفی جمعیت پایتخت کشور عزیزمان ایران و نیز وجود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی نشان می‌دهد باید نسبت به تولید واحدهای مسکونی تازه

روانشادنیا با بیان این که به علت مساله کمبود آب و پرسشها اقتصادی در شهرهای کوچک، مهاجرت به سمت استان پایتخت کشور عزیزمان ایران کماکان وجود دارد گفت: مهاجران امکان استقرار در پایتخت کشور عزیزمان ایران را به لحاظ مالی ندارند. در نتیجه در شهرهای اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران ساکن می شوند و این باعث قیمت رشد جمعیت اوج در شهرهای اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران شده است هست. از سوی دیگر در پایتخت کشور عزیزمان ایران به لحاظ زیست پذیری و نیز کم کردن توان مالی بعضی خانوارهای میانگین طی سال های اخیر شاهد مهاجرت معکوس هستیم. جمع اینها باعث شده است که نیاز نسبت به تولید واحدهای مسکونی تازه در پایتخت کشور عزیزمان ایران تجدیدنظر شود.

وی درخصوص ظرفیت جمعیت پذیری پایتخت کشور عزیزمان ایران خاطرنشان کرد: در طرح های جمعیتی که در سال های گذشته جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران تصویب شده است سقف هایی تعیین شد که هم اکنون به سقف مورد نظر رسیده ایم. با این حال اگر از لحاظ سیاست خارجی به تفاهمی برسیم و برجام به نتیجه برسد قطعا تمام ساختمان های مسکونی و تجاری که در پایتخت کشور عزیزمان ایران ایجاد شده است و خالی مانده است پر خواهد شد. لذا باید نگاهمان را از سطح شهری بیرون ببریم.

به گفته روانشادنیا، تحرکات در اقتصاد بین الملل می تواند تقاضا جهت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران ایجاد کند، ولی نگاه صرف به اقتصاد شهری و تکیه بر مصرف کنندگان بازار مسکن نمی تواند ظرفیت چندانی جهت اقتصاد بازار مسکن به وجود آورد. اگر آثار برجام به نحوی نمودار شود که سرمایه گذاران خارجی در تمامی حوزه ها وارد بازار کشور عزیزمان ایران شوند جهت دفاتر کار و استقرارشان نیاز به ساختمان دارند و طبیعتا ساختمان های لوکسی که در سال های گذشته ایجاد شده است به فروش خواهد رفت.

تولید مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران دیگر توجیه ندارد

این کارشناس اقتصاد مسکن راجع به آینده نگری از شش ماهه دوم بازار مسکن گفت: به نظر من در شش ماهه دوم میانگین زیاد کردن قیمت مسکن بین تورم و سود بانکی در نوسان خواهد بود. توصیه ای هم که سرمایه گذاران باید دقت کنند این است که مقداری دقیق تر و تحلیلی تر سراغ بخش های مصرفی بازار بروند.

واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | سرمایه گذار | ساختمان | مهاجرت | شهرهای | اقتصاد | اقتصادی | جمعیت | بازار | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *