خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فکر می‌کنند دچار آلزایمر شده‌‌‌‌ایم / ترکان

در فاصله سال‌های 1384 تا 1392 درآمدهای نفتی کشور صرف واردات شده است و دستاوردهای صنعتی دولت‌های پیشین بر باد رفت، افرادی که مرتکب این کارها شده‌اند، تصور می‌کنند

فکر می‌کنند دچار آلزایمر شده‌‌‌‌ایم / ترکان

ترکان: فکر می کنند دچار آلزایمر شده است ایم

عبارات مهم : کارخانه – آلزایمر

در فاصله سال های 1384 تا 1392 درآمدهای نفتی کشور صرف واردات شده است و دستاوردهای صنعتی دولت های پیشین بر باد رفت، افرادی که مرتکب این کارها شده است اند، تصور می کنند ما دچار آلزایمر شده است و فراموش کرده ایم چه اتفاقی افتاده است.

به گزارش ایرنا ؛ اکبر ترکان در «گردهمایی فعالان صنعت نفت و انرژی حامی دکتر روحانی» به شکل گیری بیماری هلندی در اقتصاد کشور عزیزمان ایران اشاره کرد و بیان داشت: کارشناسان و متخصصان برنامه ریزی معتقدند عالی ترین برنامه های توسعه در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به سال های 1341 تا 1351 بوده است که رشد خوب صنعتی در کشور تحقق یافت.

فکر می‌کنند دچار آلزایمر شده‌‌‌‌ایم / ترکان

دبیر شورایعالی مناطق آزاد افزود: ولی از سال 1352 روند رشد صنعتی دچار چالش شد و به علت زیاد کردن شدید درآمدهای نفتی، سیل واردات روانه کشور شد.

مشاور مدیر جمهوری با بیان این که زیاد کردن درآمدهای نفتی در آن تاریخ باعث سرمستی تصمیم گیرندگان شد، اضافه کرد: بدهید ترتیب صنایعی که جهت آنها در داخل کشور ظرفیت سازی شده است بود، به علت واردات از بین رفتند، این صنایع دچار رکود و ورشکستگی شدند و همه دستاوردهای صنعتی کشور بر باد رفت.

در فاصله سال‌های 1384 تا 1392 درآمدهای نفتی کشور صرف واردات شده است و دستاوردهای صنعتی دولت‌های پیشین بر باد رفت، افرادی که مرتکب این کارها شده‌اند، تصور می‌کنند

وی با بیان اینکه بعد از گذشت سال ها ما یک بار دیگر دچار این معضل شدیم، ادامه داد: بعد از آخر دفاع مقدس، دولت سازندگی دوره پرشتاب توسعه را شروع کرد، قیمت رشد اقتصادی اوج رفت و رشد صنعتی شکل گرفت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: سپس در دولت اصلاحات این مسیر ادامه یافت به طوری که رشد اقتصادی 6 درصدی کسب شد و جهت دوران طولانی رشد صنعتی داشتیم که تا سال 1384 ادامه داشت.

ترکان افزود: ولی از سال 1384 به بعد دچار شرایط مشابه سال 1352 به بعد شدیم، لیکن قیمت نفت به یکباره اوج رفت و درآمدهای هنگفت نفتی وارد کشور شد.

فکر می‌کنند دچار آلزایمر شده‌‌‌‌ایم / ترکان

وی گفت: زیاد کردن درآمدهای نفتی می توانست فرصتی تاریخی جهت توسعه اقتصادی کشور باشد ولی متاسفانه همان غلط های سال 1352 تکرار شد.

وی ادامه داد: بدهید ترتیب درآمدهای نفتی، صرف واردات کالاهایی شد که جهت تولید آنها در داخل کشور، ظرفیت سازی شده است بود.

در فاصله سال‌های 1384 تا 1392 درآمدهای نفتی کشور صرف واردات شده است و دستاوردهای صنعتی دولت‌های پیشین بر باد رفت، افرادی که مرتکب این کارها شده‌اند، تصور می‌کنند

دبیر شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه در فاصله سال های 1384 تا 1392 همه درآمدهای نفتی بر باد رفت، بیان داشت: علاوه بر درآمدهای نفتی، دستاوردهای صنعتی دولت های پیشین نیز از بین رفت.

مشاور مدیر جمهوری با ذکر مثالی گفت: به عنوان نمونه، با وجود فعالیت کارخانه های قطعه سازی جهت ماشین در داخل کشور، به بهانه ارزان بودن نمونه خارجی، اقدام به واردات این قطعات از خارج شور کردند.

فکر می‌کنند دچار آلزایمر شده‌‌‌‌ایم / ترکان

ترکان افزود: بدهید ترتیب سهم ارز در تولید خودروی پژو که حدود 500 دلار بود به یکباره به هفت هزار دلار زیاد کردن یافت، البته به تدریج کیفیت ماشین نیز کم کردن یافت.

مشاور مدیر جمهوری اضافه کرد: در دولت اصلاحات جهت مقابله با بیماری هلندی و ورود بی رویه درآمدهای نفتی به کشور تدبیری اندیشیده و صندوق ذخیره ارزی ایجاد شد تا مازاد درآمد نفتی به آن صندوق واریز شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد ادامه داشت: ولی بعد از دولت اصلاحات این درآمدهای ارزی را بر باد دادند.

مشاور مدیر جمهوری گفت: همان افرادی که مرتکب این کارها شده است اند، تصور می کنند ما دچار آلزایمر شده است ایم. فکر می کنند ما فراموش کرده ایم چه اتفاقی افتاده است.

ترکان به بیانات مطرح شده است به وسیله منتقدان راجع به تعطیلی کارخانه ها اشاره کرد و گفت: می گویند آیا بخشی از کارخانه ها هنوز راه نیفتاده اند؟ ولی نمی گویند که آیا این کارخانه ها دچار مسئله شده است و تعطیل شده است اند.

وی به راه اندازی فعالیت 15 تا 16 هزار کارخانه اشاره کرد و ادامه داد: آنها می گویند آیا بقیه آنها را راه نینداخته اید.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد یادآور شد: کسی از آنها نمی پرسد که شما چطور این ها را نابود کرده اید؟ انگار این دولت بود که این کارخانه ها را تعطیل کرد.

مشاور مدیر جمهوری افزود: متاسفانه، این ها مسایلی فنی است که نمی شود جهت 80 میلیون نفر بازگو کرد.

ترکان به واردات گسترده میوه و سنگ قبر در دولت گذشته اشاره کرد و بیان داشت: با دلار های نفتی کالاهایی وارد شد که به صنعت داخل ضربه زد.

وی با بیان اینکه در فاز نخست پارس جنوبی که در سال 1378 شروع شد 63 درصد تولید داخل وجود داشت، گفت: اکنون کسانی که این دستاوردها را بر باد داده اند، در بعضی ستادهای انتخاباتی جمع شده است اند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد افزود: من نمی گویم دولت یازدهم، دولت کاملی است ولی نمره خوبی جهت قبولی می گیرد.

مشاور مدیر جمهوری با بیان این که زنگنه وزیر نفت توانست دوباره سهم ما را بعد بگیرد و برگرداند، اضافه کرد: سهم کشور عزیزمان ایران از بازار نفت، به حلقوم عربستان رفته بود و با این وجود این کشور و حامیانش می گفتند باید سهمیه همه کشورها حتی کشور عزیزمان ایران کم شود، ولی زنگنه مقاومت کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تاکید کرد: این مسیر باید ادامه یابد، کارهای بسیاری باقی مانده که باید انجام داد.

گردهمایی فعالان صنعت نفت و انرژی حامی دکتر روحانی با حضور صدها نفر از فعالان صنعت نفت که در بخش بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و انجمن های صنفی این صنعت مشغول فعالیت هستند شنبه شب در سالن صدر برگزار شد.

در این گردهمایی، فعالان صنعت نفت، توسعه این صنعت را در دولت یازدهم و گشایش های ایجاد شده است بعد از برجام یادآور شدند و بر لزوم ادامه این مسیر تاکید کردند.

واژه های کلیدی: کارخانه | آلزایمر | واردات | اقتصادی | ایران | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *