خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بنزین گران خواهد شد؟

با وجود این که طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۶، قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در امسال نباید زیاد کردن پیدا کند، زیاد کردن میزان مصرف بنزین و

بنزین گران خواهد شد؟

بنزین گران خواهد شد؟

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – لایحه بودجه

با وجود این که طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۶، قیمت بنزین و حامل های انرژی در امسال نباید زیاد کردن پیدا کند، زیاد کردن میزان مصرف بنزین و عدم کم کردن آن از ابتدای سال تاکنون احتمال سهمیه بندی یا گران شدن این حامل انرژی را قوت بخشیده هست.

به گزارش ایسنا، اوایل اسفندماه سال گذشته بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه پیگیری به بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۶ تصویب کردند که قیمت بنزین، گازوئیل و سایر حامل های انرژی در سال ۱۳۹۶ زیاد کردن نیابد. قانونی که احتمال می رود با توجه به زیاد کردن بی سابقه مصرف بنزین در کشور با اندکی عوض کردن مواجه شود.

بنزین گران خواهد شد؟

منابع رسمی و غیر رسمی در کشور از میانگین مصرف بنزین بین ۷۹ تا بیش از ۸۳ میلیون خبر داده اند و اعلام کرده اند این زیاد کردن مصرف و عدم کم کردن آن در کشور بی سابقه بوده هست. میزان مصرف بنزین در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته ۹ تا ۱۰ میلیون لیتر زیاد کردن داشته هست. به طور کلی میانگین کل مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون ۸.۵ درصد رشد داشته است.

با وجود این که مسوولان ذیربط بارها بر این عنوان تاکید کرده اند که حتی در وقت پیک مصرف بنزین مشکلی در تامین و توزیع آن وجود ندارد، این عنوان را نیز مطرح کرده اند که با این حال چنانچه روند صعودی مصرف بنزین کنترل نشود ممکن است دولت و مجلس شورای اسلامی مصوباتی در خصوص عوض کردن قیمت یا سهمیه بندی داشته باشند.

با وجود این که طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۶، قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در امسال نباید زیاد کردن پیدا کند، زیاد کردن میزان مصرف بنزین و

به گفته منصور ریاحی – مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی – با این که اکنون این شرکت پاسخگوی نیازهای کشور هست، ولی چنانچه مورد خاصی پیش آمد مدیریت کلان کشور باید در این زمینه تصمیم گیری کند. دولت اکنون در قبال سوخت، یارانه ای سنگینی می پردازد در صورتی که قیمت سوخت بسیار بالاتر از این قیمت ها است و این عنوان نیاز به کارشناسی دارد. چنانچه نتوانیم روند صعودی مصرف بنزین را کنترل کنیم دولت و مجلس باید مصوباتی درخصوص عوض کردن قیمت یا سهمیه بندی داشته باشند و ما به عنوان مجری تنها اجراکننده سیاست ها هستیم.

براساس این گزارش دلایل مختلفی جهت زیاد کردن مصرف سوخت اعلام شده است است که یکی از بااهمیت ترین آنها زیاد کردن تولید ماشین در کشور است.

در سال ۱۳۹۴، ۹۶۶ هزار ماشین تولید شد که این میزان در سال ۱۳۹۵ به یک میلیون و ۳۴۰ هزار ماشین رسید. به عبارت دیگر تولید ماشین در کشور در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴، ۳۸ درصد رشد داشته هست. از سوی دیگر بعضی براین باورند که علت مهم دیگر زیاد کردن مصرف بنزین در کشور ثابت بودن این حامل انرژی جهت دو سال و ارزان بودن قیمت آن در کشور است.

بنزین گران خواهد شد؟

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | لایحه بودجه | ماشین | بنزین | انرژی | میلیون | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *