خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ایران به روسیه نفت می‌فروشد

وزیر نفت از فروش نفت کشور عزیزمان ایران به روسیه خبر داد و گفت: نفت کشور عزیزمان ایران به یک شرکت روسی و جهت مقاصد خارج از روسیه فروخته

ایران به روسیه نفت می‌فروشد

ایران به روسیه نفت می فروشد

عبارات مهم : قرارداد – خوزستان

وزیر نفت از فروش نفت کشور عزیزمان ایران به روسیه خبر داد و گفت: نفت کشور عزیزمان ایران به یک شرکت روسی و جهت مقاصد خارج از روسیه فروخته می شود که 50 درصد پول فروش نفت به روسیه به صورت نقدی تحویل گرفته می شود و 50 درصد دیگر صرف خرید کالا و خدمات از روسیه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه بعد از اتمام مذاکره با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، با بیان این که در این مذاکره دو محور مهم مطرح شد، افزود: یکی از این محورها در مورد علاقه مندی شرکت های روسی جهت حضور در توسعه منابع نفتی کشور عزیزمان ایران و عقد قرارداد در قالب قراردادهای تازه نفتی بود.

ایران به روسیه نفت می‌فروشد

وی افزود: البته ما قراردادهای MOU با شرکت های روسی امضا کرده ایم که بعضی از این قراردادها در مرحله ای واقع شده است است که منتظر هستیم تا شرکت های روسی پیشنهاد فنی و مالی خود را ارائه دهند و بعضی دیگر از قراردادها در مرحله پیشرفته تری قرار دارد.

وزیر نفت از تشکیل یک کارگاه در سال آینده در مسکو یا سنپترزبورگ خبر داد و گفت: در این کارگاه فروش نفت کشور عزیزمان ایران به روسیه مورد بررسی قرار می گیرد. البته قرارداد فروش نفت کشور عزیزمان ایران به روسیه ظرف 10 تا 15 روز آینده نهایی می شود. قرار است 50 درصد پول فروش از نفت به صورت نقدی تحویل گرفته شود و 50 درصد دیگر صرف خرید کالا و خدمات از روسیه شود؛ البته این به معنی تهاتر نیست.

وزیر نفت از فروش نفت کشور عزیزمان ایران به روسیه خبر داد و گفت: نفت کشور عزیزمان ایران به یک شرکت روسی و جهت مقاصد خارج از روسیه فروخته

زنگنه در مورد میزان فروش نفت کشور عزیزمان ایران به روسیه، توضیح داد: کشور عزیزمان ایران 100 هزار بشکه در روز به روسیه و براساس قیمت جهانی، نفت خواهد فروخت. این فروش از بعد از امضای قرارداد شروع می شود. البته ما امشب هم آماده امضای قرارداد بودیم ولی طرف روسی عجله داشت و باید به فرودگاه می رسید. ولی این قرارداد قبل از سفر مدیر جمهور به مسکو امضاء خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فروش نفت کشور عزیزمان ایران به روسیه تنوع خوبی جهت مشتریان نفتی کشور عزیزمان ایران دارد، توضیح داد: ما به دنبال رابطه درازمدت تجاری – بازرگانی با روس ها هستیم.

وزیر نفت در ادامه در مورد نفت روسیه در تعهد اپکی ها و غیر اپکی ها مبنی بر کم کردن تولید نفت، اظهار کرد: روسیه با اپک همکاری می کند و قرار است 300 هزار بشکه از تولید خود بکاهد. از طرف دیگر این کشور عضو کمیته نظارتی است که این کمیته بر تعهد کشورها نظارت می کند. ما به علت همکاری روسیه در همراهی با اپک از این کشور تقدیر کردیم که جهت نخستین بار با اپک همکاری کرده هست. روسیه اعلام کرده تا آخر تعهد همکاری می کند.

ایران به روسیه نفت می‌فروشد

زنگنه با تاکید بر اینکه کشور عزیزمان ایران خواهان روابط درازمدت با روسیه هست، افزود: تلاش می کنیم نوساناتی که کشورهای غربی ایجاد می کنند را، به حداقل برسانیم.

*** تشکیل جلسه جهت مقابله با بحران خوزستان در مجلس

وی در ادامه با اشاره به جلسه ای که عصر امروز در مجلس جهت مقابله با بحران گرد و غبار در خوزستان تشکیل شده است بود، گفت: این جلسه به وسیله کمیسیون انرژی مجلس برگزار شد و نمایندگان پیشنهادات خود را ارائه کردند. وزارت نفت توضیحاتی در مورد اقداماتی که در این استان داشته، ارائه و اعلام کرد که به تالاب هورالعظیم کاری ندارد و به محیط زیست آسیب نمی رساند. وزارت نفت تصمیمی مبنی بر خشک کردن این تالاب ندارد و تلاش می کند جهت تولید نفت از راه های دیگری اقدام کند. با این که ممکن است راهکارهای دیگر هزینه بر باشند.

وزیر نفت از فروش نفت کشور عزیزمان ایران به روسیه خبر داد و گفت: نفت کشور عزیزمان ایران به یک شرکت روسی و جهت مقاصد خارج از روسیه فروخته

وزیر نفت با تاکید بر اینکه پیشنهادات خوبی در جلسه امروز مجلس جهت مقابله با این مسئله مطرح شد، افزود: بعید می دانم در قانون بودجه امسال ردیفی جهت این عنوان در نظر گرفته شود. ولی دولت تصمیمات درازمدت و میان مدت مهمی جهت خوزستان دارد.

ایران به روسیه نفت می‌فروشد

واژه های کلیدی: قرارداد | خوزستان | روسیه | ایران | همکاری | مقابله | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *