خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

لیست دریافت کنندگان + استارت از بین بردن کامل ارز مبادله‌ای

به تازگی بانک مرکزی در مجموع مقررات ارزی تغییراتی ایجاد و ارز مسافرتی را از لیست پرداختی‌های خود از بین بردن کرد. اقدامی که می‌تواند آغازی جهت کنار گذاشتن

لیست دریافت کنندگان + استارت از بین بردن کامل ارز مبادله‌ای

استارت از بین بردن کامل ارز مبادله ای+لیست دریافت کنندگان

عبارات مهم : دریافت – انقلاب

به تازگی بانک مرکزی در مجموع مقررات ارزی تغییراتی ایجاد و ارز مسافرتی را از لیست پرداختی های خود از بین بردن کرد. اقدامی که می تواند آغازی جهت کنار گذاشتن کامل ارز دولتی از کالا و خدمات مشمول و در نهایت حرکت جدی تر به سمت یکسان سازی قیمت ارز باشد.

به گزارش ایسنا، طی سال های گذشته و بعد از اینکه در آخرهای دهه ۱۳۸۰، ارز در بازار کشور عزیزمان ایران دوباره چندنرخی برگشت بار دیگر از قیمت های متفاوتی برخوردار شد؛ نرخی در بازار آزاد که به وسیله صرافیان و ظاهرا خود بازار رقم می خورد، نرخی که از سال ۱۳۹۱ در مرکز مبادلات ارزی و جهت بخش قابل توجهی از کالاها تخصیص داده شده است یافته و بانک مرکزی تعیین کننده آن بود و البته قیمت دیگری که زمانی محمود بهمنی دستور آن را جهت کالاهای اساسی صادر کرد. یعنی قیمت ۱۲۲۶ تومان که البته هیچ گاه علت مشخصی جهت مبنای تعیین این قیمت اعلام نشد.

لیست دریافت کنندگان + استارت از بین بردن کامل ارز مبادله‌ای

با این حال به مرور و در اوایل دولت فعلی قیمت ۱۲۲۶ به طور کامل از بین بردن شد و بازار ظاهرا با دو قیمت مرکز مبادلات ارزی و آزاد پیش می رود، ولی به مرور و در جریان اجرایی شدن سیاست یکسان سازی قیمت ارز و از سویی کمبودهایی که جهت عرضه ارز وجود داشت، کالاهایی که مشمول ارز مبادله ای بودند، به تدریج کمتر و از لیست از بین بردن شدند. هر چند که در حال حاضر لیستی از کالاها وجود دارند که مشمول ارز دولتی هستند.

در روزهای اخیر بانک مرکزی در نتیجه بازبینی مجموع مقررات ارزی، ارز مسافرتی را از بین بردن کرد. اقدامی که گر چه اعلام شد که در جهت براق سازی، ثبات مقررات، برطرف ابهامات، هماهنگی و همخوانی با قوانین و مقررات بالادستی و تسهیل خدمات ارزی به مشتریان بانک ها انجام شده است هست، ولی به هر صورت حرکتی به سمت یکسان سازی قیمت ارز و از بین بردن تدریجی ارزهای دولتی خواهد بود. موید این عنوان تاکید بانک مرکزی بر آن است که به روز رسانی مجموع مقررات ارزی به گونه ای انجام خواهد شد تا در صورت اجرای برنامه یکسان سازی قیمت ارز کم ترین تغییرات در آن لحاظ شود.

به تازگی بانک مرکزی در مجموع مقررات ارزی تغییراتی ایجاد و ارز مسافرتی را از لیست پرداختی‌های خود از بین بردن کرد. اقدامی که می‌تواند آغازی جهت کنار گذاشتن

طی سال های اخیر در کنار کالاهایی که مشمول دریافت ارز دولتی بوده و به وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می شد، در مجموع مقررات ارزی نیز گروه هایی وجود داشتند که مشمول دریافت ارز مبادله ای بوده و البته هنوز نیز هستند. این مجموعه که به تازگی ارز مسافرتی از آن از بین بردن شده است حدود ۲۰ بخش دیگر در قالب ۲۰ گروه را در بر می گیرد.

۲۰ گروه خدماتی که ارز دولتی می گیرند

گروه اول ارز درمانی است که فروش و انتقال آن و هزینه اقامت جهت بیماران آزاد حداکثر تا ۱۰ هزار دلار با ارائه تاییدیه و برآورد هزینه مرکز درمانی خارج از کشور و همچنین تایید و تشخیص کتبی دکتر متخصص معالج داخلی که در آن ضرورت ادامه معالجه در خارج از کشور و میزان ارز مورد نیاز درج شده است باشد انجام می شود.

ارز ماموریت نیز مشمول پرداختی های بانک مرکزی است به گونه آی که پرداخت ارز ماموریت به صورت غیر ثابت و ثابت به صورت موردی یا تنخواه با ارائه تقاضای شرکت و یا وزارتخانه، موسسات و شرکت های دولتی و واحدهای وابسته و نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی غیردولتی با امضای ذی حساب یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی دستگاه های ذیربط انجام می شود.

لیست دریافت کنندگان + استارت از بین بردن کامل ارز مبادله‌ای

امور دانشجویی جزو فروش های ارزی بانک مرکزی هست. فروش، انتقال و پرداخت ارز دانشجویان بورسیه با ارائه درخواست وزارت های علوم، تحقیقات، فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با امضای ذی حساب یا مدیر امور مالی و معاونت مربوطه هر وزارتخانه خواهد بود.

پنجمین مورد فروش ارز بابت وقت های مطالعاتی و هزینه های درمانی اعضای هیات علمی است که با ارائه درخواست دانشگاه و یا موسسات آموزشی وابسته به وزارت علوم وهمچنین بهداشت و درمان با امضای ذی حساب یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی دانشگاه ها و موسسات آموزشی به قیمت مبادله ای تخصیص داده شده است پیدا می کند.

به تازگی بانک مرکزی در مجموع مقررات ارزی تغییراتی ایجاد و ارز مسافرتی را از لیست پرداختی‌های خود از بین بردن کرد. اقدامی که می‌تواند آغازی جهت کنار گذاشتن

دیگر مورد، انتقال ارز بابت حق عضویت و حق عضویت در شرکت ها و مجامع بین المللی و محافل علمی و هزینه چاپ مقالات علمی است که وزارتخانه ها، شرکت ها و موسسات و شرکت های دولتی و واحدهای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی غیردولتی با ارائه درخواست به وسیله دستگاه ذیربط با امضای ذی حساب یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی دستگاه های مربوطه به قیمت مبادله ای انجام می شود.

همچنین هزینه شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور مشمول ارز دولتی است که با تایید شرکت توسعه تجارت انجام شود.

لیست دریافت کنندگان + استارت از بین بردن کامل ارز مبادله‌ای

فروش انتقال حق الوکاله در رابطه با دعاوی خارجی نیز بخش دیگری از مشمولین ارز مبادله ای است که در صورت ارائه تاییدیه دفتر مرکز امور خدمات حقوقی بین الملل که در آن مبلغ حق الوکاله و موسسه خارجی قید شده است در وجه حساب اعلام می شود پرداخت خواهد شد.

همچنین بابت اصل و سود سرمایه گذاری خارجی نیز ارز مبادله ای تخصیص داده شده است پیدا می کند، بر این اساس فروش و انتقال ارز بابت اصل و سود سرمایه گذاری های خارجی با تایید شرکت سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشور عزیزمان ایران به قیمت مبادله ای بلامانع است.

دهمین پرداختی ارز مبادله ای جهت کارمزد خواهد بود. فروش ارز بابت کارمزد آن دسته از اعتبارات اسنادی وارداتی که تامین آن به عهده خریدار است با اعلام بانک کارگزار و همچنین فروش بابت کارمزد حواله ها و گارانتی نامه های ارزی به قیمت مبادله ای انجام می شود.

هزینه دفاتر خارج از کشور نیز مشمول ارز مبادله ای هستند. فروش و انتقال ارز بابت هزینه دفاتر خارج از کشور وزارتخانه، شرکت ها و موسسات دولتی و واحدهای وابسته، سفارتخانه ها و نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی غیردولتی با امضای ذی حساب یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی با قیمت مبادله ای خواهد بود.

هزینه اجاره و اشتراک شبکه های اطلاعاتی هم با ارز مبادله ای انجام می شود. به طوری که به درخواست وزارتخانه ها، شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی غیردولتی با امضای ذی حساب یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی دستگاه مربوطه به قیمت مبادله ای است.

هزینه برگزاری همایش های بین المللی نیز از محل ارز مبادله ای تامین می شود. به طوری که به درخواست وزارتخانه ها، شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی غیردولتی با امضای ذی حساب یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی به قیمت مبادله ای بلامانع است.

هزینه انجام آزمایش های علمی و فنی، انتشار آگهی در خارج از کشور و دریافت گواهی های بین المللی هم به درخواست وزارتخانه ها، شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی غیردولتی با امضای ذی حساب یا مدیر مالی و معاونت اداری و مالی به قیمت مبادله ای انجام خواهد شد.

هزینه خرید امتیاز پخش فیلم و دریافت های ماهواره ای و ارتباطی دیگر موردی است که با تایید وزارت فرهنگ و ارشاد و شرکت صدا و سیما بر شرکت ها و واحدهای وابسته به آنها با قیمت مبادله ای قابل انجام است.

فروش ارز بابت هزینه های سوخت، ناوبری، هندلینگ، لندلینگ و حقوق خدمه خارجی و حق بیمه شرکت های هواپیمایی ایرانی اعم از دولتی و غیردولتی مبنی بر ارائه صورتحساب های مربوطه ظرف شش ماه مشمول ارز دولتی می شود.

فروش و انتقال ارز بابت هزینه های شرکت های بیمه ای کشور عزیزمان ایران مشمول بر ارز دولتی است به طوری که فروش و انتقال ارز بابت هزینه های بیمه اتکایی، حق بیمه های قابل برگشت به بیمه گذار یا سایر هزینه هایی که الزام در پرداخت ارز به همراه داشته باشد با تایید بیمه مرکزی بلامانع است.

هزینه عضویت جهت شرکت در آزمون های بین المللی که به وسیله شرکت سنجش مورد تایید باشد، توانایی دریافت ارز دولتی را دارا است.

فروش ارز جهت بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی، فاینانس غیرخودگردان، بانک توسعه تجارت، بانک جهانی و بانک توسعه اسلامی نیز به قیمت مبادله ای انجام می شود.

۴۵ گروه کالایی دریافت ارز مبادله ای

اما در کنار گروه های تعیین شده است در مجموع مقررات ارزی، لیستی از کالاها قرار دارند که واردات آنها با ارز مبادله ای انجام می شود. لیستی که در چند سال گذشته به تدریج کوچک تر شده است و از تعداد کالاهای آن کاسته شده است هست. این در حالی است که در دی ماه سال گذشته دستورالعملی از سوی معاون اول مدیر جمهور در رابطه جهت ساماندهی بازار ارز ابلاغ شد که در آن لیستی مشمول بر ۴۵ گروه کالایی تعیین و مشمول دریافت ارز مبادله ای شد.

گرچه هنوز سیاست بانک مرکزی جهت بازار و نحوه تخصیص داده شده است ارز بعد از یکسان سازی کاملا مشخص نیست، ولی ظاهرا دیگر هیچ کالایی و خدمتی مشمول ارز دولتی نخواهد بود و تمامی پرداخت ها با ارز آزاد انجام می شود. در عین حال که همچنان وقت مشخصی جهت اجرای سیاست ارز تک نرخی نیز وجود ندارد و بانک مرکزی تاکید داشته که با برآورده شدن انتظارات در حوزه بین الملل و همچنین اطمینان نسبت به پایداری یکسان سازی قیمت ارز در این باره اقدام خواهد کرد.

لیست کالاهای مشمول ارز مبادله ای

واژه های کلیدی: دریافت | انقلاب | مرکزی | انتقال | اسلامی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

لیست دریافت کنندگان + استارت از بین بردن کامل ارز مبادله‌ای

لیست دریافت کنندگان + استارت از بین بردن کامل ارز مبادله‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *