خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ادغام بانک‌ها و موسسات مشروط بر وجود دارایی!

معاون پژوهشکده پولی و بانکی می‌گوید ادغام موسسات مالی و اعتباری یا بانک‌ها با یکدیگر باید فقط در شرایطی صورت بگیرد که بحران در موسسه مالی ضعیف آنقدر عمیق نباشد که موسسه دیگر را هم ترساندن کند.

ادغام بانک‌ها و موسسات مشروط بر وجود دارایی!

ادغام بانک ها و موسسات مشروط بر وجود دارایی!

عبارات مهم : غیرمجاز – اقتصادی

معاون پژوهشکده پولی و بانکی می گوید ادغام موسسات مالی و اعتباری یا بانک ها با یکدیگر باید فقط در شرایطی صورت بگیرد که بحران در موسسه مالی ضعیف آنقدر عمیق نباشد که موسسه دیگر را هم ترساندن کند.

کامران ندری در گفت وگو با ایسنا، راجع به ادغام موسسات ورشکسته با بانک ها اظهار کرد: استفاده از شیوه ادغام موسساتی که اوضاع خوبی ندارند با یک موسسه بهتر زمانی جواب می دهد که موسسه اول دچار بحران عمیقی نباشد. همچنان که اگر یک موسسه فقط بدهی داشته باشد و دارایی در کار نباشد، می تواند اوضاع موسسه بهتر را هم ترساندن کند. در نتیجه باید اوضاع هر دو موسسه یا بانک به خوبی سنجیده شود که این ادغام در این راستا صورت بگیرد ضمن اینکه موسسه نیرومند تر به خطر نیفتد و بتواند موسسه ضعیف تر را هم نجات دهد.

ادغام بانک‌ها و موسسات مشروط بر وجود دارایی!

معاون پژوهشکده پولی و بانکی همچنین راجع به راه های ساماندهی موسسات مالی و اعتباری با مسئله روبرو می شوند، اظهار کرد: یک راه این است که موسساتی که اوضاع خوبی دارند، موسسات مسئله دار را خریداری کنند مشروط بر اینکه موسسه مسئله دار حتما قیمت گذاری شود. راه دوم این است که بدهی و دارایی های یک موسسه دچار مسئله با یک موسسه بهتر ادغام شوند که مورد دوم در کشور ما تجربه شده است است به این ترتیب سهامدارهای موسسه مسئله دار در دوره تازه سهامدار موسسه جدیدی می شوند که ادغام شده است است اگر این دو موسسه بتوانند با یکدیگر به تفاهم برسند، می توان امیدوار بود که پرسشها موسسه اول حل شود.

عضو هیات علمی گروه اقتصادی دانشگاه امام صادق اظهار کرد: ما در گذشته از ادغام ها تجربه خوبی داشتیم همچنان که بانک آینده و موسسه مالی- اعتباری نور هر کدام از ادغام سه موسسه مالی و اعتباری به وجود آمده اند که نتیجه خوبی هم داشت گرچه شرح آن به ادغام آنها منتشر نشد.

معاون پژوهشکده پولی و بانکی می‌گوید ادغام موسسات مالی و اعتباری یا بانک‌ها با یکدیگر باید فقط در شرایطی صورت بگیرد که بحران در موسسه مالی ضعیف آنقدر عمیق نباشد که موسسه دیگر را هم ترساندن کند.

او همچنین راجع به راهکار بانک مرکزی در زمینه موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز نیز بیان کرد: واقعیت این است که اکنون این موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز در سطح کشور وجود دارند و نمی توان آنها را منحل کرد آیا که انحلال آنها تبعات اجتماعی فراوانی به همراه خواهد داشت. در نتیجه در چنین وضعیتی تنها راهکار ادغام می ماند. اگر بشود موسسات غیرمجاز با ادغام با یکدیگر از بانک مرکزی مجوز بگیرند و کارها آنها تحت نظارت بانک مرکزی قرار بگیرد، می توان از آن به عنوان راه حلی جهت ساماندهی اوضاع کنونی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز استفاده کرد.

واژه های کلیدی: غیرمجاز | اقتصادی | مرکزی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *