خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

در تحریم‌ها جهت هر هواپیما ۱۰ میلیون دلار ضرر می‌کردیم / آخوندی

وزیر راه و شهرسازی صبحگاه امروز در صحن علنی مجلس حاضر شد تا به پرسش یکی از نمایندگان پاسخ دهد. سوالی که پیش از این بارها مطرح شده است

در تحریم‌ها جهت هر هواپیما ۱۰ میلیون دلار ضرر می‌کردیم / آخوندی

آخوندی: در تحریم ها جهت هر هواپیما ۱۰ میلیون دلار ضرر می کردیم

عبارات مهم : نماینده مجلس – مقامات وزارت

وزیر راه و شهرسازی صبحگاه امروز در صحن علنی مجلس حاضر شد تا به پرسش یکی از نمایندگان پاسخ دهد. سوالی که پیش از این بارها مطرح شده است و از سوی مقامات وزارت راه با پاسخی دقیق مواجه شده است بود.

به گزارش ایسنا، بعد از آنکه قرارداد خرید ۱۰۰ فروند ایرباس از این شرکت فرانسوی رسما وارد فرآیند اجرا شد، بعضی از صحبت ها و گمانه زنی ها به دنبال اثبات این عنوان رفتند که هواپیمای تحویل شده است به کشور عزیزمان ایران دست دوم بوده یا حداقل مرجوعی یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی در کشورهای خارجی بوده است.

در تحریم‌ها جهت هر هواپیما ۱۰ میلیون دلار ضرر می‌کردیم / آخوندی

موضوعی که صبحگاه امروز نیز در جریان پرسش جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی بار دیگر مطرح شد. این نماینده پرسش مهم خود را در رابطه با گزارش رسمی از فرآیند خرید هواپیماهای تازه تنظیم کرده و اعتقاد بود وزارت راه و شهرسازی در ارائه گزارش این قرارداد شفافیت را فراموش کرده است و بدون ارائه مدارک به مجلس کار خود را ادامه می دهد.

این نماینده مجلس در صحبت های امروز خود اعلام کرد: پرسش ما این است که همین چند فرورند هواپیمایی که وارد کشور شده است به ازای چه مبلغی و با چه مصوبه ای خریداری شده است هست. از سوی دیگر آیا دولت در کنار بازسازی صنعت هوایی اولویتی را نیز به عرصه بزرگراه و ریل تخصیص داده شده است داده است یا خیر.

وزیر راه و شهرسازی صبحگاه امروز در صحن علنی مجلس حاضر شد تا به پرسش یکی از نمایندگان پاسخ دهد. سوالی که پیش از این بارها مطرح شده است

سوالات مطرح شده است راجع به طول وقت پرواز این هواپیماها و اجرایی نشدن بعضی دیگر از تعهدات دولت های خارجی در این عرصه بعد از اجرایی شدن برجام بخش دیگری از مسائلی بود که وزیر راه و شهرسازی باید جهت آنها توضیحی تازه ارائه می کرد.

همان طور که پیش از این نیز کشور عزیزمان ایران ایر بارها اعلام کرده وزارت راه و شهرسازی از ابتدا مراحل متفاوت مربوط به نهایی شدن قراردادها را با قانون داخلی کشور پیگیری کرده و اجازه آن را نداده است که این توافق ها با پرسشها غیرشفاف دخیل شود. موضوعی که عباس آخوندی در صحن علنی مجلس بار دیگر روی آن تاکید کرده و گفت: از نخستین جلسه ای که با نمایندگان ایرباس داشتیم، به آنها گفتیم که باید به طور مستقیم با مدیرعامل کشور عزیزمان ایران ایر در تماس باشند و به این ترتیب راه ورود هر گونه واسطه گری و دلالی به قرارادهای تازه بسته شود.

آخوندی راجع به ابهام های مطرح شده است در جرایی اولویت دادن به خرید هواپیماهای تازه نیز گفته در شرایطی که سن فرسودگی هواپیما در دنیا ۲۴ سال تعیین شده است میانگین سن ناوگان کشور عزیزمان ایران حدود ۲۳ سال است و این به خوبی نشان دهنده نیاز فوری به بازسازی این صنعت بوده هست. در کنار آن در کشور عزیزمان ایران حدود ۸۰ درصد از پروازها در چند فرودگاه محدود انجام می شود و ما جهت فعال کردن دیگر فرودگاه های کشور نیاز به خرید هواپیماهای کوچک داشتیم که خوشبختانه بعد از برجام این مهم عملی شد.

در تحریم‌ها جهت هر هواپیما ۱۰ میلیون دلار ضرر می‌کردیم / آخوندی

هر چند آخوندی این توضیحات را جهت چندمین بار ارائه می کرد ولی در عین حال صحبت های وزیر راه حرف جدیدی نیز داشت. طبق اعلام وی کشور عزیزمان ایران پیش از لغو تحریم ها جهت خرید هواپیماهایی از خانواده ایرباس ۳۲۰، ۵۵ میلیون دلار در هر فروند خریداری کرده هست. این در شرایطی است که در جریان توافقات تازه قیمت این هواپیماها حدود ۴۵ میلیون دلار بوده و این نشان دهنده آن است که ما در خرید هواپیماهای نو نسبت به آنچه در گذشته اتفاق می افتاده حداقل ۱۰ میلیون دلار در هر فروند سود کرده ایم.

در آخر توضیحات آخوندی در جلسه امروز ۱۲۵ نماینده اعلام کردند که از توضیحات وی قانع شده است اند تا بار دیگر پرسش تکراری مطرح شده است راجع به کیفیت و نوع قراردادهای بسته شده است در عرصه هوایی بدون هیچ گونه دستاوردی به بایگانی مجلس سپرده شود.

وزیر راه و شهرسازی صبحگاه امروز در صحن علنی مجلس حاضر شد تا به پرسش یکی از نمایندگان پاسخ دهد. سوالی که پیش از این بارها مطرح شده است

واژه های کلیدی: نماینده مجلس | مقامات وزارت | خرید هواپیما | عباس آخوندی | هواپیما | شهرسازی | هواپیما | خارجی | ایران | میلیون | ایرباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *