خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بعضی نامزدها به شیوه ترامپ عمل می‌کنند / آخوندی

وزیر راه و شهرسازی در بروزترین موضع‌گیری خود راجع به انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری با انتقاد از شعارها و وعده‌هایی که پرسشها بسیار پیچیده اقتصادی را ساده‌سازی می‌کنند، از ظهور و قدرت گرفتن پوپولیسم جدید در انتخابات ۹۶ خبر داد.

بعضی نامزدها به شیوه ترامپ عمل می‌کنند / آخوندی

آخوندی: بعضی نامزدها به شیوه ترامپ عمل می کنند

عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – ریاست جمهوری

وزیر راه و شهرسازی در بروزترین موضع گیری خود راجع به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری با انتقاد از شعارها و وعده هایی که پرسشها بسیار پیچیده اقتصادی را راحت سازی می کنند، از ظهور و قدرت گرفتن پوپولیسم جدید در انتخابات ۹۶ خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در یادداشت جدید خود که به پرسشها انتخاباتی پرداخته اعلام کرده است همان طور که پیش از این نیز مشخص بود، انتخابات فعلی صحنه نبرد گمراهی با آگاهی است. اینکه برنامه های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آشکار شده، به خوبی صحت این آینده نگری را نمایان می کند.

بعضی نامزدها به شیوه ترامپ عمل می‌کنند / آخوندی

به اعتقاد وی با توجه به آنکه شرایط اقتصادی کشور کاملا مشخص بوده و روند تحرکات نیز کاملا نشان می دهد که ما به چه سمتی حرکت می کنیم، شعارهای فعلی تنها به ایجاد یک دوگانه فرضی در جامعه می انجامد که جهت مثال طرح گروه ۴ درصدی و ۹۶ درصدی بخشی از این برنامه است. در این نگاه نامزدها تلاش می کنند به مردم بگویند که یا با منی و یا ضد من که این مسئله می تواند جهت جامعه بسیار خطرناک باشد.

وزیر راه و شهرسازی به نمونه های اینچنینی در سایر کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: آنچه که در آمریکا نیز اتفاق افتاد شبیه به این تجربه را نشان می دهد. بخش قابل توجهی از سیاستمداران آمریکا بسیج شدند و حتی حزب ترامپ نیز در کنار آنها قرار داده شد تا بگوید این مرد یاوه می گوید ولی موفق نشده اند. جهت پیدا کردن چرایی پیروزی ترامپ در این انتخابات باید تلاش کرد که در ابتدا درک درستی از پوپولیسم داشته باشیم و ثانیا با ساز و کارهایی آشنا شویم که رویارویی منطقی با آنها بسیار سخت است.

وزیر راه و شهرسازی در بروزترین موضع‌گیری خود راجع به انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری با انتقاد از شعارها و وعده‌هایی که پرسشها بسیار پیچیده اقتصادی را ساده‌سازی می‌کنند، از ظهور و قدرت گرفتن پوپولیسم جدید در انتخابات ۹۶ خبر داد.

آخوندی ادامه داد: این همان اتفاقی است که در سال ۱۳۸۴ رخ داد. در آن وقت نیز کشور عزیزمان ایران با یک حرکت پوپولیستی کم سابقه روبرو شد که بسیار بی محابا جهت هزینه کردن منابع نسل موجود و نسل های آتی حرکت می کرد. از این رو سر دادن شعار توزیع پول و یارانه و ساخت مسکن از یک سو و الگوی اقتصادی ضدیت با بنگاه های بزرگ اقتصادی از سوی دیگر مجموعه ای را به وجود می آورد که در دل آن تفکر و شعارهای عوام گرایانه مطرح می شوند.

وی با بیان اینکه اکنون بعضی از نامزدها می خواهند همان مدل را با چاشنی ترامپ همراه کنند اظهار کرد: اینکه آنها با شعارهایی چون می شود و می توانیم تلاش می کنند که نشان دهند رقیب آنها توانایی ندارد و ناامید است، مهم ترین شگردشان در این انتخابات خواهد بود. البته یکی از همین نامزدها به علت شخصیت و سوابق فردی که در فروش شهر و انجام تخلفات متعدد داشته، شرایط خاصی در قیاس با نمونه قبلی دارد.

وزیر راه و شهرسازی راجع به چگونگی مقابله با این تفکرات در انتخابات پیش رو نیز توضیح داد: از حیث تبلیغی بااهمیت ترین توصیه در انتخابات پیش رو درگیر نشدن در منطق بی منطق این گروه است. آنان توانایی قابل توجهی در طرح پرسشها بی مبنا و عرضه ادعاهای بی آخر دارند. در سال ۸۴ رقیب مرحوم هاشمی با دو تکیه کلام “ما می توانیم” و “این شدنی است” وارد عرصه شد و هر چه ایشان تلاش کردند که بگویند این شعارها فاقد منطق است، امکان اثرگذاری در جامعه به وجود نیامد. تنها راهکار در این حوزه تهاجم به منطق آنان است نه تلاش در جهت بطلان ادعایی که مطرح می کنند.

بعضی نامزدها به شیوه ترامپ عمل می‌کنند / آخوندی

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | ریاست جمهوری | عباس آخوندی | شهرسازی | انتخابات | برنامه | اقتصادی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *