خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

روش تهیه کمپوت سیب خانگى+ طرز تهیه کمپوت گیلاس

از اینکه در | استفاده | یخچال | گیلاس | گلابی | لیوان | فرنگی | حرارت | آموزش

روش تهیه کمپوت سیب خانگى+ طرز تهیه کمپوت گیلاس

طرز تهیه کمپوت گیلاس + روش تهیه کمپوت سیب خانگى

طرز تهیه کمپوت گیلاس روش تهیه کمپوت سیب روش تهیه کمپوت گلابی روش تهیه کمپوت هلو روش تهیه کمپوت سیب خانگى روش تهیه کمپوت به روش تهیه کمپوت زردآلو یکی از خوشمزه ترین میان وعده ها کمپوت ها هستند که زن های کدبانو به آسانی می توانند از میوه های متفاوت در منزل کمپوت تهیه کنند .

روش تهیه کمپوت سیب خانگى+ طرز تهیه کمپوت گیلاس

طرز تهیه کمپوت سیب و گیلاس

عبارات مهم : از اینکه در – استفاده

اگر با روش اصولی تهیه کمپوت خانگی آشنا نیستید در این مطلب همراه ما باشید .در مجموع به ۲ روش می توان کمپوت تهیه کرد .در روش اول آب و کمی شکر را در قابلمه ای ریخته و میوه مورد نظر را به آن اضافه می کنیم . قابلمه را روی حرارت می گذاریم و بعد از جوشیدن کمپوت آماده می شود . اکثرا از این روش جهت تهیه کمپوت در منزل استفاده می کنند ولی کمپوت تهیه شده است فقط چند روز در یخچال دوام خواهد داشت .

از اینکه در | استفاده | یخچال | گیلاس | گلابی | لیوان | فرنگی | حرارت | آموزش

روش دیگری وجود دارد که در آن کمپوت با دوام اوج تهیه می شود که از نظر مزه و شکل ظاهری کیفیت بالاتری دارد و همانند کمپوت های صنعتی می ماند . کافیست که میوه های سالم ، بدون له شده است گی و زدگی را جدا کنید . آن ها را بخوبی شستشو دهید و بعد از خشک کردن به قطعات دلخواه برش بزنید . اکنون می بایست این قطعات میوه را داخل ظرف های شیشه ای در فلزی استریل شده است بریزید . در یک قابلمه آب می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا بجوش آید . بعد از جوشیدن آب آن را از روی حرارت برداشته و در این مرحله شکر را کم کم به آن اضافه می کنیم تا به اشباع برسد یعنی شکر دیگر در آب حل نشود.

روش تهیه کمپوت سیب خانگى+ طرز تهیه کمپوت گیلاس

وقتی که محلول کاملاً آماده و سرد شد آن را روی میوه های داخل شیشه می ریزیم تا لب به لب شود و در شیشه ا ی را می گذاریم و شیشه ها را داخل یک قابلمه دیگر می چینیم و درون آن آب سرد می ریزیم ( تا ۲ سانت به در آن مانده ) و روی حرارت می گذرایم . زمانیکه آب درون قابلمه به نقطه جوش برسد جهت آن وقت می گیریم و بعد از گذشت وقت مورد نیاز از روی حرارت برداشته و یکی یکی در شیشه ها را مجدداً سفت می کنیم . اکنون کمپوت آماده شده است و بعد از سرد شدن آن را در کمد یا کابینت گذاشته و هر وقت که نیاز بود استفاده می کنیم.

از اینکه در | استفاده | یخچال | گیلاس | گلابی | لیوان | فرنگی | حرارت | آموزش

نکات کاربردی در تهیه کمپوت خانگی

برای تهیه کمپوت از میوه هایی مثل توت فرنگی توجه داشته باشید وقت پخت آن از وقت جوش آمدن آب ۵ دقیقه کافی است .برای تهیه کمپوت از میوه هایی مثل گیلاس و آلبالو اولا هسته آن را در نمی آوریم و همچنین وقت آماده سازی آن از وقت جوش آمدن آب ۱۰ دقیقه کافی است.برای تهیه کمپوت از میوه هایی مثل سیب و گلابی علاوه بر اینکه پوست و دانه آن را جدا می کنید و بصورت تکه تکه در می آورید، وقت آماده سازی از وقت جوش آمدن آب ۲۰ دقیقه کافی هست.

روش تهیه کمپوت سیب خانگى+ طرز تهیه کمپوت گیلاس

به دو طریق می توان کمپوت درست کرد

۱- میوه مورد نظر و آب و کمی شکر را در قابلمه ریخته مستقیماً روی حرارت می گذاریم تا یکی دو جوش بزند و بعداز روی حرارت بر می داریم که این نوع کمپوت مانده گاری ندارد نهایتاً چند روزی زیاد در یخچال نمی ماند.

۲- روش دوم کمپوتهایی که درست می کنیم اگر کاملاً شرایط ساختن کمپوت را رعایت کنیم مانده گاری بالایی دارد شاید بتوان چندسالی نگه داشت. جهت اینکه کمپوت خوبی درست کنیم میوه هایی که گزینش می کنیم نباید له باشد زدگی نداشته باشد و کاملاً سالم و مرغوب باشد و آنها را خوب شسته و خشک می کنیم و داخل شیشه های در فلزی استریل شده است می ریزیم تا بالای شیشه پر شود و در یک قابلمه آب می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا بجوش آید و از روی حرارت برداشته و شکر کم کم به آن اضافه می کنیم تا به مرحله اشباع برسد یعنی شکر دیگر در آب حل نشود.

وقتی که کاملاً سرد شد روی میوه های داخل شیشه می ریزیم تا لب به لب شودو در شیشه ا ی را می گذاریم و شیشه ها را داخل یک قابلمه می چینیم و آب سرد می ریزیم تا ۲ سانت به در آن مانده و روی حرارت می گذرایم و زمانیکه آب درون قابلمه به نقطه جوش برسد جهت آن وقت می گیریم و بعد از گذشت وقت مورد نیاز از روی حرارت برداشته و یکی یکی در شیشه ها را مجدداً سفت کرده سرد که شد در کمد گذاشته یا کابینت و هر وقت که نیاز بود استفاده می کنیم. اگر تمام نکات رعایت شود و در شییشه هوا نکشد با این روش عالی ترین کمپوت را درست می کنیم و این عمل هم به اقتصاد خانواده کمک می کند و هم به سلامت بودن خانواده چون مواد شیمیایی و ضدکپک و غیره در آن بکار نمی رود.

توت فرنگی : میوه هایی مثل توت فرنگی وقت پخت آن از وقت جوش آمدن آب ۵ دقیقه کافی هست. توت فرنگی کافی است که دم آن را بگیریم.

گیلاس : میوه هایی مثل گیلاس و آلبالو هسته آن را در نمی آوریم و وقت آماده سازی آن از وقت جوش آمدن آب ۱۰ دقیقه کافی هست.

زردآلو : میوه هایی مثل زردآلو، هلو، شلیل را هسته آن را در می آوریم و پوست هلو را هم می گیریم و وقت پخت آن از وقت جوش آمدن آب ۱۵ دقیقه کافی هست.

سیب : میوه هایی مثل سیب و گلابی پوست و دانه آن را جدا کرده و وقت آماده سازی از وقت جوش آمدن آب ۲۰ دقیقه کافی هست. (البته سیب و گلابی را تکه تکه می کنیم.)

طرز تهیه کمپوت گیلاس

کمپوت گیلاس از جمله کمپوت های دوست داشتنی و مورد علاقه است که اغلب در وقت بیماری و یا حتی در کنار دسر ها از آن استفاده می کنیم. کمپوت گیلاس بهتر است در فصل تابستان که که گیلاس تازه در دسترس است تهیه کنیم

مواد مورد نیاز طرز تهیه کمپوت

گیلاس تازه نیم کیلو

شکر ۱۵۰ گرم

آب یک لیوان

آب لیمو تازه یک قطره

طرز تهیه کمپوت گیلاس

گیلاس های تازه را شسته و در آبکش می ریزیم جهت تهیه کمپوت دم گیلاس ها را جدا می کنیم . ولی هسته گیلاس ها را در نمی آوریم تا کمپوت ظاهر خود را حفظ کند . تنها جهت تهیه مربا هسته گیلاس ها را جدا می کنیم.

گیلاس ها را در قابلمه می ریزیم شکر را به گیلاس اضافه می کنیم یک لیوان آب به گیلاس ها اضافه می کنیم و به هم می زنیم تا شکر در آب حل شود ظرف حاوی گیلاس را روی شعله میانگین گاز می گذاریم و صبر می کنیم تا بجوشد.کف روی آب را می گیریم. جهت خوشرنگ شدن کمپوت یک قطره آب لیمو تازه به آب در حال جوش اضافه می کنیم.

پس از اینکه کمی جوشید و گیلاس ها عوض کردن رنگ داد تقریبا به مدت ۱۵ دقیقه ، شعله گاز را خاموش می کنیم.مخلوط گیلاس و آب را در ظرف شیشه ای در دار می ریزیم .در ظرف را بسته و در قابلمه حاوی آب قرار می دهیم.صبر می کنیم تا آب در قابلمه بجوشد.

نیم ساعت وقت مورد نیاز است تا شیشه کمپوت گیلاس در ظرف آب داغ بجوشد.بعد از نیم ساعت شعله گاز را خاموش می کنیم .شیشه کمپوت را از ظرف خارج کرده و صبر می کنیم تا کمپوت خنک شود.

طرز تهیه کمپوت سیب خانگى

کمپوت که به روش حکایت های کودکانه تهیه آن انجام شد بعد از اینکه سرد شد تا مدتها خارج از یخچال قابل نگهداری است.کمپوت گیلاس را به مدت قبل از مصرف در یخچال قرار داد و به همراه بستنی یا دسر به صورت سرد سرو کرد.بعد از اینکه در کمپوت باز کردید و نوش جان کردید ، حتما باقی مانده کمپوت در شیشه را در یخچال قرار دهید.

کمپوت نوعی دسر راحت است که نخستین بار در قرن هفدهم و در کشور فرانسه تهیه شد. جالب است بدانید که تقریبا با تمام میوه‌ها می‌توان کمپوت تهیه کرد و از آنجایی که وقت پخت کمپوت کوتاه هست، می‌توان گفت ویتامین آن نسبت به میوه خام کمتر نیست

برای تهیه کمپوت معمولا میوه درسته یا خردشده را با آب و شکر می‌پزند و به آن افزودنی‌هایی جهت عطر و رنگ بهتر اضافه می‌کنند بسیاری از افراد به علت داشتن پرسشها گوارشی، قادر به هضم و جذب میوه خام نیستند. همچنین بسیاری از بچه‌ها به کمپوت بیش از میوه خام علاقه دارند بنابراین جهت آنکه کودک بدغذای شما از فواید میوه مورد نظرتان بهره مند شود و بزرگسالان نیز بتوانند از این فواید بهره مند شوند، توصیه می‌کتیم هر از گاهی میوه‌های باقی مانده ته یخچال را کمپوت کنید تا هم از خراب شدن آن‌ها جلوگیری شود و هم از فواید میوه استفاده کنید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه کمپوت سیب خانگی

سیب 10 عدد
شکر 6 ق غذاخوری
آب 3 لیوان
گلاب 1 ق غذاخوری
آبلیمو 1 ق مرباخوری

طرز تهیه کمپوت سیب خانگی

جهت تهیه کمپوت سیب ابتدا سیب‌ها را پوست کنده وسط آن‌ها را خوب تمیز کنید و به حلقه‌ یا برش‌های یک شکل و یک اندازه برش بزنید. جهت اینکه سیب‌ها سیاه نشوندف، آن‌ها را داخل یک ظرف آب ریخته و یک قاشق غذاخوری سرکه یا آبلیمو داخل آب بریزید و کمی صبر کنید. بعد از چند دقیقه، سیب‌ها را از داخل محلول آب و سرکه یا آب و آبلیمو درآورده و با ۳ لیوان آب و ۶ قاشق شکر در یک ظرف لعابی یا تفلون روی حرارت قرار دهید

مراقب باشید که سیب‌ها له و زیاد پخته نشوند. ممکنه بعضی از برش‌های سیب سریعتر بپزند بعد آن‌ها را سریعتر از قابلمه در بیاورید و داخل یک کاسه چینی قرار دهید هنگامی که همه سیب‌ها پخت و آن‌ها را از شربت بیرون آوردید، غلظت شربت را چک کنید. اگر به اندازه کافی جوشیده بود روی سیب‌ها بریزید، ولی اگر هنوز خیلی رقیق بود دوباره بجوشانید تا حجمش اندازه ۲ لیوان بشود.بعد شربت غلیظ شده است را روی سیب‌ها بریزید و کمپوت را سرو کنید می‌توانید کمپوت سیب را گرم و یا سرد سرو کنید.

نکته راجع به تهیه کمپوت سیب

بهتر است هر لحظه کمپوت با میوه‌های فصل به صورت کم و تازه تهیه و مصرف شود.هنگام پوست کندن میوه‌ها تلاش کنید با احتیاط این کار را انجام دهید تا شکل مهم میوه عوض کردن نکند.کمپوت را بیش از حد نپزید چون شکل خود را از دست خواهد داد و له می‌شود

جهت داشتن رنگ زیباتر می توانید مقداری زعفران به کمپوت سیب اضافه کنید در صورت میل به به جای گلاب و زعفران، کمی وانیل به کمپوت بیفزایید.

طرز تهیه کمپوت گیلاس , آموزش و طرز تهیه کمپوت سیب , فیلم طرز تهیه کمپوت

طرز تهیه کمپوت گیلاس , آموزش و طرز تهیه کمپوت سیب , فیلم طرز تهیه کمپوت

طرز تهیه کمپوت گیلاس , آموزش و طرز تهیه کمپوت سیب , فیلم طرز تهیه کمپوت

طرز تهیه کمپوت گیلاس , آموزش و طرز تهیه کمپوت سیب , فیلم طرز تهیه کمپوت

طرز تهیه کمپوت گیلاس , آموزش و طرز تهیه کمپوت سیب , فیلم طرز تهیه کمپوت

طرز تهیه کمپوت

واژه های کلیدی: از اینکه در | استفاده | یخچال | گیلاس | گلابی | لیوان | فرنگی | حرارت | آموزش

روش تهیه کمپوت سیب خانگى+ طرز تهیه کمپوت گیلاس

روش تهیه کمپوت سیب خانگى+ طرز تهیه کمپوت گیلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *