خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خواص تخم شربتی جهت سلامتی در فصل تابستان

درمان بیماری ها | درمان فشار خون | درمان بیماری | درمان عفونت | درمان آسم | استفاده | کلسیم | عفونت | درمانی

خواص تخم شربتی جهت سلامتی در فصل تابستان

خواص تخم شربتی جهت سلامتی در فصل تابستان

فواید تخم شربتی,طرز شستن تخمه شربتی,طرز تهیه شربت تخمه شربتی,خواص خاکشیر,خواص سیاه دانه,خواص خاکشیر+لاغری,خواص چهار تخمه,خواص اسفرزه,مضرات ریحان

خواص تخم شربتی جهت سلامتی در فصل تابستان

مهم ترین فواید تخم شربتی جهت سلامتی بدن

تخم شربتی گیاهی خودرو، یک ساله و شبیه به ریحان ولی با برگ ها و تخم های ریزتر هست. ساقه های آن مربع شکل و گلش مایل به قرمز و صورتی هست. این گیاه در اوایل بهار در کوهستان ها و بیابان ها می روید.نام های دیگر این گیاه:بادروج، تره خراسانی، اوقیمن، حوک، بورنگ، صریرا و بادروج ابیض می باشد. تخم شربتی یک نوشیدنی لذت بخش و دارویی گیاهی است همچنین این گیاه در درمان بسیاری از بیماری های بافایده هست. این گیاه بومی آمریکای مرکزی بوده ولی مانند ذرت به دیگر نقاط دنیا نیز برده شده است هست. این گیاه را جهت مصرف تخم آن می کارند، گرچه خود گیاه کاربرد تزئینی هم دارد. لعاب این دانه ها بعد از جذب آب به صورت ژله ای درمی آید که می تواند جهت برطرف عطش مورد استفاده قرار گیرد. تخم شربتی فواید زیادی دارد و این گونه نیست که فقط جهت فصل گرما توصیه شود.

درمان بیماری ها | درمان فشار خون | درمان بیماری | درمان عفونت | درمان آسم | استفاده | کلسیم | عفونت | درمانی

فواید و فواید بینظیر تخم شربتی

تخم شربتی از قدیم به عنوان یک نوشیدنی سنتی بین ایرانیان جای داشته که علاوه بر برطرف تشنگی جهت متعادل نگهداشتن فشارخون و لاغر شدن بسیار موثر هست.

بیماری های تنفسی را با تخم شربتی برطرف کنید

تخم شربتی جهت درمان بیماری های تنفسی بافایده هست.

خواص تخم شربتی جهت سلامتی در فصل تابستان

مخلوطی از آن با زنجبیل و عسل در درمان آسم، سرفه،

سرماخوردگی، آنفلوانزا و برونشیت موثر هست.

نام دیگر تخم شربتی دانه چپا است که دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند و به نوعی قهرمان گمنام هستند. منیزم، که به کم کردن کورتیزول ( هورمون استرس ) کمک میکند. باز هم جهت استفاده از این ماده ی معدنی علت میخواهید؟ پایین بودن سطح منیزیم بدن باعث سردرد و خستگی میشود. دانه های چیا همچنین حاوی ترپیتوفان و آمینو اسید هستند که میتوانند به بدنتان کمک کنند سروتونین تولید کند. سروتونین به بدن کمک میکند با اضطراب مبارزه کند و الگویی منظم تر داشته باشد. زغال اخته جهت داشتن میزان بالای آنتی اکسیدان هر لحظه مورد ستایش بوده هست. ولی حالا میخواهیم دانه ی چیا را به شما معرفی کنیم. میزان آنتی اکسیدان موجود در یک وعده از دانه ی چیا سه برابر نیرومند تر از آنچه در زغال اخته وجود دارد هست. آنتی اکسیدان ها جهت سلامت مهم هستند، چون از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد دفاع میکنند. آنتی اکسیدان ها از پوست نیز مواظبت میکنند.

درمان بیماری ها | درمان فشار خون | درمان بیماری | درمان عفونت | درمان آسم | استفاده | کلسیم | عفونت | درمانی

عبارات مهم : درمان بیماری ها – درمان فشار خون
خواص تخم شربتی جهت لاغری و چربی سوزی طبیعی

استفاده از تخم شربتی در محلول آب یکی از عالی ترین مواد جهت کم کردن وزن هست. اگر تخم شربتی را در آب بریزید و نیم ساعت آن را رها کنید، خواهید دید که دانه های سیاه رنگ آن متمایل به خاکستری شده است اند و ماده ی خمیری، لغزنده و ژل مانندی به جای مانده هست؛ به همین دلیل، تخم شربتی جهت شما بافایده است لیکن در معده ی شما نیز چنین اتفاقی می افتد. تخم شربتی علاوه بر داشتن میزان بالایی از فیبر، محلولی ژله ای را تولید و به پاکسازی بدن کمک می کند. این ماده ی ژله ای با کند کردن فعالیت آنزیم ها بر روی کربوهیدرات ها، از تجزیه ی سریع آن ها در بدن جلوگیری می کند. فواید تخم شربتی جهت درمان دردهای معده و گوارش از تخم شربتی جهت درمان ناراحتی های گوارشی مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوءهاضمه و بی نظمی کارکرد روده ها استفاده می شود.در کشور چین، از تخم شربتی جهت درمان عفونت، درد معده، گزیدگی مار و حشرات و پایین آوردن دمای بدن استفاده می شود.بعد از خوردن یک غذای تند مقداری از این دانه های مغذی بجوید، چرا؟ چون حاوی مقدار زیادی پتاسیم هستند ( دو برابر مقداری که موز دارد ) که کمک میکند کمتر دچار نفخ شوید. تخم شربتی فیبر غذایی فوق العاده ای دارد و به همین دلیل، جهت گوارش و درمان بافت های گوارشی عالی هست.

خواص تخم شربتی جهت سلامتی در فصل تابستان

خواص تخم شربتی جهت درمان فشار خون

فشار خون مشکلی است که معمولاً بعد از خوردن غذا به خاص غذاهای پر نشاسته، فشارخون اوج می رود و اگر تخم شربتی همراه غذا خورده شود مواد نشاسته ای به تدریج قند موجود در خود را آزاد می کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت. جهت پوست، مو و ناخن ها بافایده هست. به تعادل گلوکز خون کمک می کند (برای بیماران دیابتی عالی است). جایگزین بسیار خوبی جهت تخم مرغ هست. تنها کافی است آن را با آب مخلوط کنید و ژله ی به دست آمده را به جای تخم مرغ، در غذاهای خود استفاده کنید. تخم شربتی را در عرق بید مشک یا نسترن بریزید و بنوشید.
خواص تخم شربتی جهت آرامش اعصاب

برای تقویت اعصاب:روزانه یک یا دو بار تخم شربتی را در عرق بادرنجبویه مخلوط کنید و آن را با عسل شیرین کنید و بنوشید.خلق و خوی فرد را خوب می کند، خستگی مفرط ذهنی، تنش های عصبی، افسردگی، میگرن و مالیخولیا را برطرف می کند.

خواص تخم شربتی:

تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است و در عین حال آنهایی که در جذب کلسیم مسئله دارند بدانند یک ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی باعث انتقال کلسیم به استخوان‌ها می‌شود. تخم شربتی جهت درمان بیماری‌های تنفسی بافایده هست. مخلوطی از آن با زنجبیل و عسل دردرمان آسم، سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا و برونشیت موثر است کم کردن وزن بدون گرسنگی کشیدن: دانه‌های ژلاتینی تخم شربتی بدون آنکه کالری داشته باشد تا مدت‌ها فرد را سیر نگه می‌دارد و به جای خوردن داروهای زیان آور جهت کم کردن اشتها، می‌توان از تخم شربتی استفاده کرد. نگهداشتن فشار خون متعادل: معمولاً بعد از خوردن غذا به‌ویژه غذاهای پر نشاسته، فشارخون اوج می‌رود و اگر تخم شربتی همراه غذا خورده شود مواد نشاسته‌ای به تدریج شکر موجود در خود را آزاد می‌کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت. پیشگیری از دیابت: با متعادل نگهداشتن فشار خون، شانس مبتلا شدن به بیماری دیابت کم میشود تخم شربتی دارای خاصیت عطسه آور، سنگ آور و ملین است کمک به برطرف احساس تشنگی و عطش حاوی مقادیر فراوان امگا۳ میباشد. از تخم شربتی جهت درمان ناراحتی‌های گوارشی مانند درد و ورممعده، نفخ، یبوست، سوءهاضمه و بی نظمی کارکرد روده‌ها استفاده می‌شود. خلق و خوی فرد را خوب می‌کند، خستگی مفرط ذهنی، تنش‌های عصبی، افسردگی، میگرن و مالیخولیا را برطرف می‌کند. از روغنی که با خرد کردن تخم‌های شربت به دست می‌آید، جهت درمان عفونت‌هایی مانند زخم، بریدگی، عفونت مثانه، عفونت پوست و… استفاده می‌شود.

فواید مصرف تخم شربتی در کم کردن وزن:

اگر می خواهید بدون اینکه گرسنگی بکشید یا ورزش کنید هم چنین بدون مصرف داروهای پُر خطر لاغر کننده و چسبهای لاغری وزن کم کنید تخم شربتی یک راه معجزه گر جهت شماست. تخم شربتی بدلیل حالت ژلاتینی خود انسان را تا مدتها سیر نگه میدارد. چون دانه های ژلاتینی آن از آب درست شده، هیچ کالری ندارد و چون آب آن به مدت طولانی داخل دانه ها حتی درون بدن باقی میماند، باعث میشود که بدن احساس سیری کند. اگر شما تخم شربتی را با غذای خود بنوشید، خاصیت ژله بودن آن، باعث میشود که مواد نشاسته ای به تدریج شکر موجود در خود را آزاد کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت . بر خلاف تمامی قرصها و روشهای لاغری که به ناراحتی های معده منجر می شوند مصرف تخم شربتی از ورم معده و دیگر ناراحتی های معده جلوگیری میکند . همان طور که می بینید تخم شربتی نه تنها شما را لاغر می کند بلکه هیچ عارضه ای نداشته و تمامی نیازهای بدن شما را نیز تامین مینماید. بدهید منظور تنها کافی است مقداری تخم شربتی را در آب حل کرده و میل کنید.

تاریخچه درمورد گیاه تخم شربتی

تخم شربتی گیاهی ماشین و یک‌ ساله از خانواده نعناعیان و شبیه به ریحان ولی با برگ‌ها و تخم‌ های ریزتر می باشد. این گیاه بومی آمریکای مرکزی بوده به نحوی که آزتک‌ها (یکی از تمدن‌های آمریکایی) از این دانه های بسیار مقوی، به عنوان غذایی مهم استفاده می کردند؛ ولی بذر آن مانند ذرت به دیگر نقاط دنیا نیز برده شده است هست. گرچه خود گیاه کاربرد تزئینی دارد، ولی عمدتا این گیاه را جهت مصرف تخم آن می‌کارند. این گیاه در اوایل بهار در کوهستان‌ها و بیابان‌ها روییده و ساقه‌ های آن مربع شکل و گلش مایل به قرمز و صورتی هست. تخم آن سیاه براق است و وقتی‌ که در آب ریخته شود سریعاً حالتی خمیری یا ژله ای و لعاب‌دار در آب ایجاد می‌کند که بسیار لغزنده است و رنگش متمایل به رنگ خاکستری می‌شود. لعاب این دانه‌ ها بعد از جذب آب مانند فالوده می‌شود. تخم شربتی فواید زیادی دارد و این‌گونه نیست که فقط جهت فصل گرما توصیه شود. این گیاه نام‌های دیگری از جمله بادروج، تره خراسانی، اوقیمن، حوک، بورنگ، صریرا و بادروج ابیض نیز دارد و از قدیم به عنوان یک نوشیدنی سنتی بین ایرانیان جای داشته هست. در ادامه ضمن نگاهی به فواید تخم شربتی، چند روش استفاده از آن را بیان خواهیم کرد.

چند روش درمانی مصرف تخم شربتی

# تقویت اعصاب: روزانه یک یا دو بار تخم شربتی را در عرق بادرنجبویه مخلوط کنید و آن را با عسل شیرین کنید و بنوشید.

# عطش: مقداری از تخم شربتی را به شربتی که دوست دارید اضافه کنید و بعد از گذشت حداقل دو دقیقه بنوشید.

# تقویت قلب: تخم شربتی را در عرق بید مشک یا نسترن بریزید و بنوشید.

# تنگی نفس و سرفه‌های خشک: یک قاشق مرباخوری تخم شربتی را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و آن را جرعه جرعه بنوشید.

طرز تهیه اسموتی تخم شربتی

مواد مورد نیاز جهت سه‌ نفر :

تخم شربتی
ماست کم‌چرب
جو دو سر پرک‌ شده
آب پرتقال
شیر کم چرب
عصاره بادام یا وانیل، زعفران دم‌کشیده یا هل ساییده
میوه خردشده مثل انجیر، توت‌فرنگی، موز، آناناس

طرز تهیه :
سابیدن و آرد کردن نیم فنجان جو پرک‌ شده است و یک‌ چهارم فنجان تخم‌ شربتی با هم، نخستین قدم هست. یک فنجان آبمیوه طبیعی، شیر کم‌چرب و ماست راحت را اضافه می‌کنیم. این مایع مهم است که می‌توانیم تقسیم‌ اش کنیم به میزان میوه‌ها و عصاره‌ هایی که دوست داریم و از آن چندین نوشیدنی درست کنیم.

در کشور چین، از تخم شربتی جهت درمان عفونت، درد معده، گزیدگی مار و حشرات و پایین آوردن دمای بدن استفاده می‌شود. از آن جا که تأثیر ضد اسپاسمی دارد، سیاه سرفه را برطرف می‌کند. به منظور تقویت قلب، تخم شربتی را در عرق بید مشک یا نسترن بریزید و بنوشیدبه منظور تقویت اعصاب، روزانه یک یا دو بار تخم شربتی را در عرق بادرنجبویه مخلوط کنید و آن را با عسل شیرین کنید و بنوشید. جهت درمان تنگی نفس و سرفه‌های خشک، یک قاشق مرباخوری تخم شربتی را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و آن را جرعه جرعه بنوشید. تخم شربتی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان بوده و تاثیر زیادی در شادابی و جوانی پوست دارد.

مصرف تخم شربتی در بارداری و شیردهی:

گفته شده است است در دوران بارداری مصرف روزانه ۱۰گرم تخم شربتی جهت تقویت قلب و صحت مزاج وخوشرنگی و قشنگی طفل بسیار بافایده است مصرف تخم شربتی در دوره شیردهی، باعث ازدیاد شیر مادر میشود ولی در مصرف آن زیاده روی نشود.
مضرات:

۱) اشخاص مبتلا به کرم معده نباید از تخم شربتی استفاده کنند.

۲) زیاده روی در مصرف تخم شربتی موجب ایجاد سر گیجه و همچنین بروز اختلال در حس بینایی می شود.

مضرات تخم شربتی

اشخاص مبتلا به کرم معده نباید از تخم شربتی استفاده کنند. زیاده روی در مصرف تخم شربتی موجب ایجاد سر گیجه و همچنین بروز اختلال در حس بینایی می شود. مصرف این دانه ها جهت افرادی که داروهای ضد انعقاد می خورند نیز توصیه نمی شود. توجه داشته باشید که این دانه های ریز حاوی گلوتن هستند و اگر شما جزو افراد حساس به این ترکیب هستید در مصرف آن دقت کنید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید نیز بهتر است قبل از مصرف تخم شربتی با دکتر خود مشورت کنید. تخم شربتی همچنین باعث کم کردن فشارخون می شود جهت همین سالمندانی که داروی ضدفشار مصرف می کنند باید حواسشان به مصرف آن باشد.

خواص روغن تخم شربتی

از روغنی که با خرد کردن تخم های شربت به دست می آید، جهت درمان عفونت هایی مانند زخم، بریدگی، عفونت مثانه، عفونت پوست و… استفاده می شود. آزتک ها (یکی از تمدن های آمریکایی) از این دانه های بسیار مقوی، به عنوان غذایی مهم استفاده می کردند. تخم شربتی به جز آمینواسید تورین، همه ی آمینواسیدهای مورد نیاز بدن را در خود دارد و غذایی کامل محسوب می شود.
مواد معدنی و ویتامین های موجود در فواید تخم شربتی

میزان کلسیم موجود در آن، پنج برابر شیر است.میزان ویتامین C موجود در آن، ۷ برابر پرتقال است.آهن موجود در آن، سه برابر اسفناج هست. یک ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی باعث انتقال کلسیم به استخوان ها می شود.پتاسیم موجود در آن، دو برابر پتاسیم موجود در موز است.در واقع حدود ۲۰ درصد وزن دانه های به این کوچکی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین دلیل، غذایی عالی جهت مغز و قلب هست. میزان امگا ۳ موجود در تخم شربتی، ۸ برابر ماهی سالمون هست.

خواص تخم شربتی

واژه های کلیدی: درمان بیماری ها | درمان فشار خون | درمان بیماری | درمان عفونت | درمان آسم | استفاده | کلسیم | عفونت | درمانی

خواص تخم شربتی جهت سلامتی در فصل تابستان

خواص تخم شربتی جهت سلامتی در فصل تابستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *