خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

۸۰درصد بودجه آتش‌نشانی صرف پرسنل این شرکت می‌شود

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:٥هزار و ٤٠٠ آتش نشان در پایتخت کشور عزیزمان ایران داريم كه ٨٠ درصد بودجه جهت پرداخت حقوق آتش نشانان هزينه می شود.

۸۰درصد بودجه آتش‌نشانی صرف پرسنل این شرکت می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ نجفی شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در حاشيه همايش آتش نشانان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ٥هزار و ٤٠٠ آتش نشان در پایتخت کشور عزیزمان ایران داريم كه ٨٠ درصد بودجه جهت پرداخت حقوق آتش نشانان هزينه می شود.

وی افزود: در بعضی از مناطق پایتخت کشور عزیزمان ایران ساختمان‌های فرسوده‌ای وجود دارد که هر لحظه می‌تواند خطراتی را داشته باشد.

نجفی بیان کرد: خوشبختانه حضور آتش‌نشانی باعث شده است تا مردم احساس امنیت معنوی و روانی داشته باشند، همچنین از میان 30 کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تعداد تماس‌های مردمی با 125 رکورددار بوده و در جایگاه دوم واقع شده است است البته بخشی از این تماس‌ها مزاحمت‌هایی جهت شرکت آتش‌نشانی ایجاد کرده است.

۸۰درصد بودجه آتش‌نشانی صرف پرسنل این شرکت می‌شود

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه در خصوص تجهیزات آتش‌نشانی با ضعف‌هایی مواجه هستیم بیان کرد: تجهیزات آتش‌نشانی باید ارتقا یابد که همکاری بخش‌های متفاوت را می‌طلبد.

نجفی با اشاره به اینکه یکی از عوامل حوادث طبیعی در پایتخت کشور عزیزمان ایران مربوط به ساختمان‌های فرسوده است بیان کرد: تعداد ساختمان‌های فرسوده در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران کم نبوده و همین امر ریسک وقوع حوادث در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را زیاد می‌کند. به همین منظور باید آتش‌نشانی عنوان ایمنی قبل از اتفاق را در اولویت قرار دهد و نظام مهندسی و راه و شهرسازی جهت مرتفع کردن پرسشها باید همکاری کنند.

وی با بیان اینکه امکان زیاد کردن بودجه آتش‌نشانی جهت امسال فراهم نیست، افزود: شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از نظر درآمدی تحت فشار بوده و نه تنها در بخش آتش‌نشانی بلکه در سایر بخش‌ها نمی‌تواند بودجه را زیاد کردن دهد.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران بیان کرد: در شش ماهه اول سال، تنها 72 درصد درآمد شهرداری محقق شده است که بخشی از آن صرف هزینه‌های جاری ، مهم و اجتناب پذیر شده است است.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:٥هزار و ٤٠٠ آتش نشان در پایتخت کشور عزیزمان ایران داريم كه ٨٠ درصد بودجه جهت پرداخت حقوق آتش نشانان هزينه می شود.

نجفی افزود: در مورد طرح‌های عمرانی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به حدی تحت فشار است که پیمانکاران 9 هزار میلیارد تومان بدهکارند و در حالی که آن‌ها پروژه‌ها را تحویل شهرداری دادند ولی هنوز با این پیمانکاران تسویه حساب نشده هست، البته پیش‌بینی ما این است که در سال‌های آینده بودجه زیاد کردن یابد و امکان ارتقای تجهیزات شرکت آتش‌نشانی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز 10 تا 20 درصدفراهم شود.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به بخشنامه معماری و شهرسازی که به تازگی صادر شده، افزود: طی امروز و فردا بخشنامه مربوط به معماری و شهرسازی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ابلاغ می‌شود و در این بخشنامه مقرر شده است است که در هر منطقه‌ای شوراهایی تحت عنوان شورای معماری فعالیت داشته باشند و مهم‌ترین وظیفه این شورا این است که هرجا که ساخت و سازی انجام می‌شود نظارت داشته باشند و در صورتی که مغایرتی با طرح تفصیلی دارد در رابطه با آن تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته با اجرا نکردن طرح تفصیلی عملا این طرح را زیر پا گذاشته‌اند، ادامه داد: هنگامی که وارد یک خیابان یا یک کوچه می‌شویم با ساختمان‌هایی 4، 5 ، 6 طبقه و یا گاهی زیاد مواجه می‌شویم که این نشان می‌دهد طرح تفصیلی که همان طرح جامع است اجرا نشده هست.

نجفی بیان کرد: در ساخت و سازهای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بدون قاعده ساختمان ساخته و تحویل داده شده است است ولی با این بخشنامه جدیدی که صادر شده است و به زودی ابلاغ می‌شود اجازه زیاد کردن طبقات در شهر را نخواهیم داد. از این بعد کسانی که می‌خواهند کار ساخت و ساز انجام دهند، ابتدا باید از موافقت معماری و شهرسازی استعلام بگیرند تا مشخص شود امکان ساخت تا چند طبقه وجود دارد که بعد از آنکه معاونت معماری و شهرسازی در شورا جهت ساخت و ساز تصمیم‌گیری کند، باید بعد از بررسی عنوان را از طریق سیستم اتوماسیون شهرداری به اطلاع شهرداری مرکز برسانند.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در آخر در رابطه با مشکل کار آتش‌نشانان گفت: در گذشته تصمیماتی جهت مشکل کار آتش‌نشانان در نظر گرفته شده است که پیرو آن آتش‌نشانان می‌توانند 20 ساله بازنشست شوند ولی بعضی از پرسنل آتش‌نشانی مشمول مشکل کار نمی‌شوند جهت نمونه فردی که در دفتر کار می‌کند و در حوادث حضور ندارد نباید مشمول مشکل کار شود.

انتهای خبر /

۸۰درصد بودجه آتش‌نشانی صرف پرسنل این شرکت می‌شود

واژه های کلیدی: شهرسازی | شهرداری | ساختمان | معماری | حوادث | ایران | شهردار | اخبار آتش نشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *