خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گفتگوی منطقی راهکار طلایی آخر دادن به مشاجره زوجین است

گفتگوی منطقی عالی ترین راهکار جهت آخر دادن به اختلافی است که زوجین بر سر آن بحث کرده اند.

گفتگوی منطقی راهکار طلایی آخر دادن به مشاجره زوجین است

مجتبی کاشانی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار کرد: مشاجره زوجین امری طبیعی است ولی معضل مهم نحوه آخر دادن به مشاجره است.

او ادامه داد: نخستین توصیه در مشاجره زوجین این است که اکثر افراد روی عنوان درگیری تمرکز بیش از حد داشته و همین امر باعث می شود تا هر یک تلاش کنند که بر دیگری غلبه کرده و حرف خود را ثابت کنند.

کاشانی با ارائه راهکار مناسب جهت آخر دادن به مشاجره زوجین افزود: گفتگوی منطقی عالی ترین راهکار جهت آخر دادن به اختلافی است که بر سر آن بحث کرده اند.

گفتگوی منطقی راهکار طلایی آخر دادن به مشاجره زوجین است

این روانشناس خاطر نشان کرد: هیچ گاه جهت تخلیه معنوی خود تلاش نکنید تا طرف برابر خصوصا همسرتان را تخریب شخصیتی کرده و او را مقصر جلوه دهید، همچنین دعواهای گذشته را به رخ یکدیگر نکشید.

او بیان کرد: هنگام مشاجره از احساسات و هیجانات خودتان صحبت کنید بطور مثال بگویید، من الان احساس خوبی ندارم، زمانی که از جمله هایی استفاده می کنید که همسرتان را مورد خطاب قرار می دهد مانند اینکه تو درست واکنش‌ها نمی کنی، این گفته بلافاصله باعث می شود که او در حالت دفاعی قرار گرفته و از خود مقاومت نشان دهد و به جای آنکه اوضاع آرام شود، زیاد به سمت تنش پیش رود.

این روانشناس با اشاره به اینکه در اوج خشم باید نفس عمیق کشیده، و به خودتان وقت داده تا کمى آرام شوید، یادآور شد: در شرایطی که عصبانی هستید امکان دارد کلماتى را گفته که موجب افسوس شما شود از این رو بهتر است در کمال آرامش با ارزیابى وضعیت، عاقلانه ترین راه را براى رسیدگى به عنوان بیابید.

کاشانی با بیان اینکه توهین و فحاشی ناشی از خشم قابل جبران نیست، تاکید کرد: توهین ها تاثیر بسیار مخربی بر سلامت یک رابطه دارد هنگامی که یکی از زوجین با گفتار و لغات خود به دیگری حمله ور می شود،اثرات جبران ناپذیر معنوی و عاطفی، اعتماد به نفس زوجین را از بین برده و حتی می تواند به افسردگی و خودکشی ختم شود.

گفتگوی منطقی عالی ترین راهکار جهت آخر دادن به اختلافی است که زوجین بر سر آن بحث کرده اند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اعتماد به نفس | روانشناس | توهین ها | مشاجره | اعتماد به نفس | مشاجره زوجین | آداب همسرداری |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *