خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بیشترین نوع آزار کودکان , کودک‌آزاری غفلت

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه گفت: در سالهای اخیر کودک‌آزاری روند رو به رشدی داشته، به طوری که اوضاع کودکان در بعضی نقاط مناسب نیست و حل پرسشها از این دست سیاست‌های خاص منطقه را می‌طلبد.

بیشترین نوع آزار کودکان , کودک‌آزاری غفلت

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ روزبه کردونی در نشست هم‌اندیشی NGOها، سازمان‌های مردم‌نهاد و بهزیستی گفت: استان‌های لرستان، قزوین و فارس استان‌هایی با بیشترین میزان کودک‌آزاری هستند و کمترین میزان کودک‌آزاری مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و خراسان است.

وی افزود: لرستان با 17.6 مورد، قزوین با 15.7 مورد، و فارس با 13.7 مورد به ازای هر صدهزار نفر، بیشترین آمار کودک‌آزاری را به خود تخصیص داده شده است داده اند، این در حالی است که کودک‌آزاری در سیستان و بلوچستان کمتر از یک مورد در هر صدهزار نفر است.

کردونی با اشاره به اینکه 40.8 درصد کودک‌آزاری در کشور مربوط به کودک‌آزاری غفلت هست، بیان داشت: 40 درصد کودک‌آزاری جسمی، 13درصد کودک‌آزاری روانی و 3 درصد نیز کودک‌آزاری جنسی در کشور وجود دارد.

بیشترین نوع آزار کودکان , کودک‌آزاری غفلت

وی با بیان اینکه سال 93 کودک‌آزاری حدود 20 درصد رشد داشته هست، گفت: اوضاع کودکان در بعضی نقاط کشور مناسب نیست و مسئله کودک و حل پرسشها از این دست، سیاست‌های خاص منطقه را می‌طلبد یعنی نمی‌توان جهت کودک‌آزاری در ایلام یا پایتخت کشور عزیزمان ایران به یک شکل عمل کرد.

کردونی افزود: NGOها و سازمان‌های مردم نهاد باید با کمک اورژانس اجتماعی فعالیت مداخله‌ را یاد بگیرند و از تجارب همدیگر استفاده کنند.در پایتخت کشور عزیزمان ایران NGOها علی‌رغم همه پرسشها و سختی‌ها، دسترسی بیشتری جهت حل پرسشها دارند. باید بتوانیم اوضاع را در استان و شهرستان‌ها نیز ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر بهزیستی و وزارت رفاه، وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات، وزارت دادگستری، وزارت راه و شهرسازی و همچنین نیروی انتظامی و غیره ،همه در حوزه آسیب‌های اجتماعی وظایفی دارند که باید به یکدیگر کمک کنیم تا تمامی دستگاه‌ها در جهت کنترل و مهار آسیب‌های اجتماعی فعال شوند.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه ادامه داد: مطالبه NGOها مبنی بر آن است که آنها نباید فقط بازوهای اجرایی باشند، بلکه باید در صفر تا 100 حوزه سیاستگذاری و تصمیم گیری نیز حضور آنها تعریف شود و باید تحقق آن در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه گفت: در سالهای اخیر کودک‌آزاری روند رو به رشدی داشته، به طوری که اوضاع کودکان در بعضی نقاط مناسب نیست و حل پرسشها از این دست سیاست‌های خاص منطقه را می‌طلبد.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه گفت: اعتقاد دارم در حوزه برخورد با آسیب‌های اجتماعی، وزارت رفاه با مسئولیت‌پذیری بیشتری خود را درگیر پرسشها کرده هست، ولی باید به کمک سایر دستگاه‌ها به این حوزه ورود کنیم تا باب گفت‌وگو باز شود.

انتهای پیام/

رشد 20 درصدی کودک آزاری در سال 93

واژه های کلیدی: سیستان و بلوچستان | اورژانس اجتماعی | کودک آزاری | کودکان | دستگاه | اخبار وزارت رفاه | اخبار کمیته امداد | اخبار بهزیستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *