خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کرایه اتوبوس تا مرز مهران چقدر است؟

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری کشور به قیمت اتوبوس‌ها در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: قیمت اتوبوس در حال حاضر جهت مرز مهران ۳۸ هزار تومان است و

کرایه اتوبوس تا مرز مهران چقدر است؟

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، برنامه “صبح و گفتگو” رادیو گفت و گو با عنوان ساز و کار حمل و نقل و اتوبوس‌های بین شهری جهت مسافران اربعین و با حضور احمدرضا عامری مدیر اتحادیه شرکت‌های مسافربری کشور و حمیدرضا گودرزی سخنگوی ستاد اربعین و مسئول ستاد اربعین استان پایتخت کشور عزیزمان ایران به روی آنتن رفت.

احمدرضا عامری در خصوص گران شدن هزینه بلیط‌های اتوبوس در وقت اربعین گفت: اتوبوس‌ها در مسیر‌هایی که جهت اربعین امام حسین (ع) به سمت مرز‌ها می‌روند، یک سر خالی هستند یعنی اتوبوس‌ها که قرار است از نهم آبان به سمت مقصد حرکت کنند بعد از تخلیه مسافر در سر مرز‌ها به صورت خالی بر می‌گردند.

وی با اشاره به حجم ترافیک در مسیر‌های منتهی به مرز‌های عراق در ایام اربعین بیان داشت: اگر به عکس‌های هوایی که از ترافیک‌های این مسیر‌ها گرفته شده است دقت کنید، بعضا اتوبوس‌ها را به صورت قطار در جاده‌های غرب کشور در این ایام می‌بینید. در وقت اربعین حجم تردد بیش از زمان‌های عادی است.

کرایه اتوبوس تا مرز مهران چقدر است؟

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری کشور به قیمت اتوبوس‌ها در ایام اربعین اشاره کرد و عنوان داشت: قیمت اتوبوس در حال حاضر جهت مرز مهران ۳۸ هزار تومان است و زمانی که یک سر خالی می‌شود این قیمت ۷۶ هزار تومان می‌شود و فکر نمی‌کنم در هزینه سفر اربعین کمترین و ارزان‌ترین مسئله، قیمت اتوبوس‌ها است.

وی با رد گرانی پک‌های میان وعده و یا صبحانه در اتوبوس‌ها به زائران اظهار داشت: قیمت پک‌ها که به مسافران ارائه می‌شود بر روی بلیط است و با قیمت ۲۵۰۰ تومان ارائه می‌شود و جمعا هزینه بلیط زائران ۳۸ هزار تومان است.

در ادامه حمیدرضا گودرزی با اعلام اینکه مرز خسروی در استان کرمانشاه اضافه شده است هست، گفت: اکثر استقبال زائرین در سال‌های گذشته از مرز مهران بوده است و تلاش همه دوستان در ستاد مرکزی اربعین و وزیر کشور و نیروی انتظامی بر این است که از سه مرز دیگر به اضافه مرز خسروی بتوانیم ترافیک را در مرز مهران کم کنیم.

وی متذکر شد: البته با اضافه شدن مرز خسروی بدهید معنا نیست که همه می‌توانند از این مرز عبور کنند بلکه شهر‌های محدودی می‌توانند از این مرز خارج شوند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری کشور به قیمت اتوبوس‌ها در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: قیمت اتوبوس در حال حاضر جهت مرز مهران ۳۸ هزار تومان است و

مسئول ستاد اربعین استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به تمهیداتی که جهت خروج زائران دیده شده است هست، گفت: شرکت حمل و نقل جاده‌ای برنامه ریزی مدونی را کرده است و حدود ۱۰ هزار اتوبوس به سمت مرز‌ها حرکت خواهند کرد.

وی با تاکید براینکه به علت حجم ترافیک اکثر اتوبوس‌ها یک سر خالی به مرز‌ها می‌روند و بر می‌گردند، اظهار داشت: در مرز‌ها به حدی ترافیک وجود دارد که رانندگان برایشان به صرفه نیست که در وقت برگشت مسافرگیری کنند و خالی بر می‌گردند.

گودرزی متذکر شد: تمام تلاش ما در ستاد مرکزی این است که به زائران عرض کنیم طوری برنامه ریزی کنند که به مسئله برنخورند. با توجه به فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر اینکه فضیلت روز‌های قبل از اربعین و زیارت امام حسین (ع) همانند فضیلت روز اربعین هست، ولیکن اکثر زائران دو روز قبل از اربعین به کربلا می‌روند و تا دو روز بعد از اربعین در کربلا هستند و این ازدیاد جمعیت در اکثر زمینه مسئله آفرین است.

وی به سامانه سماح اشاره کرد و گفت: سامانه سماح در حال عضویت است و حدود ۲۵ هزار تومان بابت بیمه و خدمات سرپایی دریافت می‌کند و همچنین مبلغ ۴۰ دلار که در این سامانه به ریال گرفته می‌شود و کار را جهت زائران ساده کرده اند.

مسئول ستاد اربعین استان پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: در این سامانه مشخص است که زائر از کدام مرز می‌رود. مرز استان پایتخت کشور عزیزمان ایران مهران هست، ولی بخاطر ترافیک در ستاد مرکزی برنامه ریزی شده است که ا. ز. دو مرز شلمچه و چزابه هم می‌توانند استفاده کنند.

وی به اتباع خارجی اشاره کرد و بیان داشت: اتباع خارجی نیز که دارای مجوز‌های قانونی هستند می‌توانند در سامانه سماح عضویت نمایند و مرز خروجی آن‌ها شلمچه است.

کرایه اتوبوس تا مرز مهران چقدر است؟

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | استان کرمان | ترافیک | برنامه | اتوبوس | ایران | زائران | ترافیک | اربعین | اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *