خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سرما به داد شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران رسید ، کاهش سفید بالک ها با فرا رسیدن پاییز

با شروع پاییز و خنک شدن هوا کمی از تعداد سفید بالک ها در سطح شهر کم شده است است ولی آیا تنها راه حل اساسی جهت راحت

سرما به داد شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران رسید ، کاهش سفید بالک ها با فرا رسیدن پاییز

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ روزهای گرم تابستان جای خود را به هوای خنک پاییز داده هست. روزهایی که تهرانی ها آن را با گرمای بیش از 40 درجه هم تجربه کردند و گذراندند ولی گرمای بیش از حد تنها مشکل روزهای تابستان تهرانی ها نبود.

سفید بالک ها یا همان مگس­های سفید چند سالی می شود که میهمان ناخوانده پایتخت نشینان شده است اند، از دیگر مواردی بود که جمعیت 13 میلیون نفری پایتخت کشور عزیزمان ایران در روز را با مسئله مواجه کرد.

کافیست در سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به خاص پارک ها و مناطق پردرخت و گرم تر راه بروید تا به یک میزبان جهت سفیدبالکها تبدیل شوید و در دهان و گوش و حلق و بینی تان از آنان پذیرایی کنید.

سرما به داد شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران رسید ، کاهش سفید بالک ها با فرا رسیدن پاییز

این حشرات مزاحم کوچک که علاقه فراوانی به رنگ زرد دارند مزاحمت را جهت تاکسیرانان دو چندان کرده­اند تا حدی که یکی از تاکسی داران پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی گروه تحریریه سایت می­گوید: جهت رهایی از شر این موجودات مزاحم حاضریم تا ماشین های خود را در اختیار شهرداری قرار دهیم تا سقف آن را با چسب­های مخصوص بپوشانند و با جذب سفید بالک ها، این موجودات از بین بروند.

محمدحسین بازگیر مدیر اداره محیط زیست شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص نحوه ورود سفید بالک ها به پایتخت کشور عزیزمان ایران می­گوید: شرایط اقلیمی پایتخت کشور عزیزمان ایران عوض کردن کرده است و هوای آن گرمتر از گذشته شده است و از آنجا که این حشرات به گرما علاقه زیادی دارند به پایتخت کشور عزیزمان ایران سرازیر می شوند.

وی ادامه می دهد: از طرف دیگر پایتخت کشور عزیزمان ایران دارای درخت توت است و این درخت یکی از درختان میزبان این حشرات است و این در حالی است که باغ ها و فضای سبز اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران هم کم کردن یافته است ضمن اینکه شکارگا­های مگس های سفید به دلایل متفاوت در محیط وجود ندارند تا با شکار آن ها از تعداد آن ها بکاهند.

رئیس اداره محیط زیست شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به روش­هایی که در حال حاضر جهت مقابله و کم کردن جمعیت سفید بالک ها به کار گرفته شده است اشاره و تصریح می کند: آب­شویی درختان و استفاده از برچسب های زرد رنگ در کم کردن تعداد این حشرات بسیار موثر بوده است به گونه ای که طغیان این موجودات مزاحم از اواسط مرداد شروع شد. این در حالی است که سال گذشته از اوایل خرداد این اتفاق افتاد.

با شروع پاییز و خنک شدن هوا کمی از تعداد سفید بالک ها در سطح شهر کم شده است است ولی آیا تنها راه حل اساسی جهت راحت

البته از نظر بازگیر استفاده از برچسب­های زرد رنگ جهت کم کردن تعداد این حشرات موثر بوده ولی وجود این برچسب­ها می تواند به گونه­های دیگر حشرات آسیب بزند آیا که این برچسب­ها توانایی تشخیص اینکه چه حشره ای را جذب کنند ندارند و متاسفانه گونه­های دیگر حشرات هم با جذب شدن به برچسب­ها از بین می روند، گونه­های مفیدی که ممکن است از بین رفتن آن­ها خود خطری جهت محیط زیست باشد.

وی از روش های اساسی مبارزه با مگس های سفید چنین می­­گوید: موسسه تحقیقات گیاه پزشکی جهاد کشاورزی طی تحقیقات خود دو نوع جانور و زنبور پارازیتویید به عنوان شکارچی های طبیعی سفید بالک ها معرفی کرده است و به نظر می­رسد وجود شکار­گرها عالی ترین روش جهت مبارزه با این حشرات مزاحم سفیدرنگ است.

علی محمد مختاری، مدیرعامل شرکت بوستان ها و فضای سبز شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت­و­گو با خبرنگار گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص کارها شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت ورود این شکارگرهای طبیعی می گوید: برای­ نخستین بار در چهار منطقه پایتخت کشور عزیزمان ایران تخم های یک حشره شکارچی را به صورت مصنوعی به روی درختان انتقال دادیم که نتیجه های آن درحال بررسی است و اگر مثبت باشد قطعا این کار در کم کردن کامل سفید بالک­ها تاثیر می­گذراد.

درپایان باید یادآور شد تابستان به آخر رسیده و با ورود به پاییز و خنک تر شدن هوا، مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران هم از شر موجودات مزاحم سفیدرنگ راحت می­شوند ولی امیدواریم خیال مسئولان راحت نشود و جهت سال آینده یک فکر اساسی و بنیادین داشته باشند تا شهروندان تهرانی با معضلی به نام طغیان سفید بالک ها روربه­رو نشوند.

انتهای پیام/

سرما به داد شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران رسید ، کاهش سفید بالک ها با فرا رسیدن پاییز

واژه های کلیدی: تهرانی ها | شهرداری | خبرنگار | تابستان | پاییز | مزاحم | حشرات | ایران | اداره | درختان | تهرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *