خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

چگونه سوابق بیمه خود را مشاهده کنیم؟

بیمه و سوابق بیمه‌ای از جمله موارد مهمی است که بیمه شدگان باید به آن توجه کنند.

چگونه سوابق بیمه خود را مشاهده کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، بیمه از جمله موارد مهمی است که اشخاص متفاوت در ابتدای ورود به هر کار و شغلی به آن توجه و تاکید می‌کنند، آیا که بیمه ضامن آینده آن‌ها است.

به همین منظور بسیاری از افراد شاغل از کارفرمای خود تقاضا دارند که آن‌ها را بیمه کنند، البته در این میان بیمه خویش فرما یکی از انواع بیمه‌ است که اشخاص متفاوت می‌توانند خود را با آن بیمه کنند.

بیمه از جمله مواردی است که فرد بعد از گذشت مدت وقت معینی(30 سال) بازنشسته می‌شود و به صورت ماهانه از سوی سازمان‌های بیمه گر مستمری دریافت می‌کند و از این طریق هر ماه حقوق مشخصی به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

چگونه سوابق بیمه خود را مشاهده کنیم؟

بهتر است بیمه شدگان هر چند وقت یکبار سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده و چک کنند، چراکه ممکن است در وقت کار بعضی از کارفرمایان حق بیمه آن‌ها را به طور کامل پرداخت نکرده باشند.

بیمه شدگان جهت مشاهده سوابق بیمه‌ای خود آن هم به همراه جزییات کامل باید به سایت سوابق بیمه به نشانی https://sabeghe.tamin.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که بیمه شدگان اگر قبلا عضویت نکردند، باید ابتدا در سایت سوابق بیمه‌ای عضویت اولیه خود را انجام دهند و بعد از عضویت ظرف مدت ۲۴ ساعت حساب کاربری جهت آن‌ها فعال می‌شود.

بیمه شدگان توجه داشته باشند که در وقت عضویت باید در بخش نام کاربری، کد ملی و شماره گوشی خود را وارد و اپراتور مورد نظر را گزینش کنند. البته در بخش اپراتور باید مشخص کنند که سیم کارت مورد استفاده ارزش همراه اول یا ایرانسل هست. در نهایت بعد از ثبت اطلاعات، یک کد یک بار مصرف به گوشی بیمه شدگان ارسال می‌شود که با وارد کردن آن در سیستم می‌توانند گزینه عضویت را گزینش کنند.

بیمه و سوابق بیمه‌ای از جمله موارد مهمی است که بیمه شدگان باید به آن توجه کنند.

در مرحله بعدی هم اطلاعات درخواستی را وارد کرده و گزینه عضویت را گزینش می‌کنند و بعد از ۴۸ ساعت با فعال شدن حساب کاربری، باید مجددا به سایت سوابق بیمه مراجعه کنند.

این بار روی گزینه عضویت کلیک نکنند، بلکه در صفحه مهم سایت کادری نمایش داده می‌شود که نام کاربری و رمز باید در آن درج شود.

نام کاربری کد ملی بیمه شده است و پسورد همان رمزی است که در وقت عضویت آن را به عنوان رمز ورود وارد کرده‌اند و در ادامه باید بیمه شده است روی گزینه ورود کلیک کند. بیمه شده است می‌تواند در صفحه جدیدی که باز می‌شود از منوی دسترسی گزینه مشاهده سوابق را گزینش کند.

حال به همین سادگی می‌توانید از سوابق بیمه‌ای خود در طول خدمت مطلع شوید و اینکه بدانید در کدام کارگاه‌ و سازمانی مشغول به کار بودید و آیا حق بیمه هر ماه جهت شما پرداخت شده است است یا نه؟ و اینکه در چه ماه‌هایی حق بیمه پرداخت نشده است.

البته پیش از این مرسوم بوده که بیمه شدگان به شعب و کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند و از آنجا سوابق بیمه را دریافت می‌کردند که هنوز هم بعضی از افراد جهت دریافت سوابق بیمه‌ای به این مراکز حضوری مراجعه می‌کنند.

بیمه شدگان باید توجه کنند که با استفاده از سایت سوابق بیمه و بدون نیاز به وارد کردن شماره بیمه می‌توانند به سوابق بیمه‌ای خود دسترسی پیدا کنند.

چگونه سوابق بیمه خود را مشاهده کنیم؟

انتهای پیام/

روش مشاهده سوابق بیمه‌ای جهت بیمه شدگان

واژه های کلیدی: حساب کاربری | اپراتور | اطلاعات | استفاده | مشاهده | دریافت | اطلاعات | همراه | شماره | کاربری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *