خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

چرا شبانه روزی شدن مترو، طرحی شکست خورده است؟

مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران با شروع فعالیت شبانه روزی، حالا زیاد از گذشته بدهکار شده است و همین امر نشان می دهد که فعالیت شبانه مترو صرفه اقتصادی ندارد.

چرا شبانه روزی شدن مترو، طرحی شکست خورده است؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان مهمترین وسیله حمل و نقل عمومی در پایتخت خدمات رسانی می‌کند؛ و در ابتدا مترو در سال ۷۷ یعنی در حدود ۲ دهه گذشته به بهره برداری رسید و در این سال‌ها خطوط دیگری همچون ۱،۲،۳،۴،۷،۸ به بهره برداری رسید.

استفاده از مترو جهت شهروندان صرفه اقتصادی دارد و روزانه به صورت میانگین بیش از ۲ میلیون جابه جایی با مترو انجام می‌شود.

ساعت کاری مترو تهران 5:30 تا 22:30 است و در همین ساعات 2 میلیون مسافر با مترو جابجا می شوند ولی نیاز پایتخت کشور عزیزمان ایران و بخصوص بعضی ایستگاهای خاص به فعالیت شبانه روزی، موجب شد تا مدیرعامل مترو به فکر شبانه روزی کردن آن بیفتد.

چرا شبانه روزی شدن مترو، طرحی شکست خورده است؟

بعد از بود که با صدور اطلاعیه شبانه روزی شدن مترو خطوط ۱، ۴، ۸ در تاریخ ۱۸ مرداد کلید خورد. ولی در حالی که هنوز ۲ ماه از این اقدام نگذشته هست، ولی بیش از تعداد انگشتان دست جهت چند روزی، شبانه روزی شدن مترو متوقف شد.

یکی از اهدافی که باعث شد مترو شبانه روزی شود فرودگاه امام خمینی است که با بازگشت مسافران خارجی و یا مراجعه جهت عزیمت به اقصی نقاط کشور مترو بتواند خدمات رسانی مطلوبی داشته باشد.

این در حالی است که شبانه روزی شدن مترو هزینه‌های سنگینی را به این مجموعه تحمیل می‌کند حتی در شرایط عادی که مترو شبانه روزی نشده بود بیش از ۳۰ میلیارد تومان پول برق مترو است که در قبوض ۴۰ روزه این بدهکاری درج می‌شود.

احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران در خصوص هزینه کل مترو گفت: متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران ماهانه ۷۰ میلیارد تومان هزینه جاری دارد.

مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران با شروع فعالیت شبانه روزی، حالا زیاد از گذشته بدهکار شده است و همین امر نشان می دهد که فعالیت شبانه مترو صرفه اقتصادی ندارد.

در حالی که دولت چند سالی بدهی خود به مترو را پرداخت نکرده، ولی مترو به هر نحوی شده است توسعه یافته است و در میان این هزینه‌های سنگین شانه خالی نکرده است.

اما شبانه روزی شدن مترو صرفه اقتصادی ندارد و جهت رسیدن به این حرف کافیست یک شب تصمیم بگیرید به فرودگاه امام خمینی عزیمت کنید آن وقت با قطاری خالی از مسافر روبه رو می‌شویم، از میان اندک مسافران بعضی بی خانمانی هستند که در مترو شب را صبح می‌کنند چیزی که مشابه آن را در ناوگان اتوبوسرانی آن هم در خطوط BRT که شبانه روزی است مشاهده می‌کنیم.

هزینه‌های تامین و نگهداری و هزینه‌های دیگر با درآمد حاصل از فروش بلیط در ساعات بین ۲۳:۰۰ تا ۰۶:۰۰ برابری ندارد و این عنوان صرفا سودآور نبوده و به صرفه نیست.

اما پرسش مهم این است که آیا حرف از شبانه روزی شدن مترو به میان آمد، ولی چیزی که از شواهد بر می‌آید امکان شبانه روزی شدن مترو وجود ندارد آیا که مترو به عنوان بزرگترین شبکه حمل و نقل شهری نیاز به تامین و نگهداری و بهسازی و برطرف خرابی‌ها دارد و مناسب ترین وقت ممکن جهت این کارها در زمانی است که مترو مسافر گیری ندارد و در این ساعت نمی‌توان خدمات رسانی کرد.

انتهای پیام/

توقف فعالیت شبانه روزی مترو تهران

واژه های کلیدی: مسافران | اقتصادی | مسافر | شبانه | تهران | ایران | میلیون | فعالیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *