خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آخرین شرح پرونده فریدون، قاتل بنیتا و بازداشت 2 مداح ، پیگیری بیانات بقایی از سوی دادستانی تهران

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت ؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و پانزدهمین نشست خبری خود

آخرین شرح پرونده فریدون، قاتل بنیتا و بازداشت 2 مداح ، پیگیری بیانات بقایی از سوی دادستانی تهران

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و پانزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز(یکشنبه) برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: حقیقتا کار خبرنگاری یک کار سخت و اثر گذار و پر مسئولیتی است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه حمید بقایی بعد از آزادی از زندان اظهاراتی در رابطه با قوه قضاییه مطرح کرد، نظر شما در این رابطه چیست؟، گفت: آنچه که در مورد این عنوان مطرح شده است است را دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران توضیح خواهد داد و کارها مورد نیاز انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: به افراد توصیه می کنم که دشمنی ها باعث نشود که از مرز قانون خارج شوند و مواردی که بقایی مطرح کرده است صحیح نیست و مقداری که قانون اجازه دهد از جمله انتشار دستخط بقایی مبنی بر استفاده از سوئیت از سوی دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران اقدام می شود.

آخرین شرح پرونده فریدون، قاتل بنیتا و بازداشت 2 مداح ، پیگیری بیانات بقایی از سوی دادستانی تهران

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: انسان هنگامی که که وارد مبارزه با مفاسد می‌شود باید هزینه هنگفتی پرداخت کند، قوه قضاییه هم چند سالی است که با مفاسد اقتصادی مبارزه می کند و به مقابله با دانه درشت ها و یقه سفید ها پرداخته است و توصیه می کنم که اگر کسی کاری خلاف قانون انجام می‌دهد با آن برخورد شود و مدعی العموم وارد مسئله می شود، در مورد پرونده بقایی هم دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران بیانات وی را پیگیری می کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ابتدا جهت پرونده حمید بقایی 50 میلیارد وثیقه صادر شد که وکیل وی نسبت به آن اعتراض کرد و پرونده به دادگاه رفت و حمید بقایی با آن مخالفت کرد و میزان وثیقه به 20 میلیارد تومان کم کردن پیدا کرد و در همه پرونده‌ها ممکن است میزان وثیقه کم کردن و یا زیاد کردن پیدا کند.

وی با اشاره به پرونده متهمان پرونده بنیتا گفت: باید جهت مجرمان حرفه ای بانک اطلاعاتی تهیه شود که کارها آن انجام شده است است تا در مورد این مجرمان به گونه ای دیگر واکنش‌ها شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین وزیر تازه دادگستری و اینکه قوه قضاییه هم تعاملی در این خصوص با دولت دارد یا خیر؟، گفت: وزیر دادگستری تنها وزیری است که سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در گزینش آن نقش دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت ؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و پانزدهمین نشست خبری خود

وی افزود: در خصوص سایر وزرا تعامل این گونه نیست و وزرا تنها با معرفی مدیر جمهور و رأی اعتماد از مجلس مشخص می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه وزیر دادگستری از ناحیه سه قوه پیشنهاد می‌شود، تصریح کرد: دولت جهت معرفی اقدام می‌کند و مجلس نیز متعاقبا رأی می‌دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گزینه هایی مطرح شده است ولی هنوز قطعی نیست ولی افرادی که تاکنون مطرح شدند طبیعتا به صورت رسمی اعلام خواهند شد، البته در این راستا تعاملاتی وجود دارد و تا لحظه آخر که این افراد معرفی می‌شوند با دولت نیز تعاملاتی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای افزود:همانند سال‌های گذشته با تعامل گزینه هایی مطرح شدند که در کوتاه‌ترین وقت از مرجع قوه قضاییه به دولت معرفی می‌شوند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر مجرمانی که در زندان هستند با وثیقه کم آزاد می‌شوند، تاکید کرد: اینکه می‌گویند قاتل بنیتا کودک 8 ماهه با یک فیش حقوقی آزاد شده است صحت ندارد.

وی در وهله اول به خانواده این کودک 8 ماهه که جانیان جان او را گرفتند تسلیت گفت و افزود: سفارش کامل شده است پرونده بنیتا کودک 8 ماهه همراه با دقت و سرعت بررسی شود تا این جانیان به مجازات‌های قانونی خود برسند.

آخرین شرح پرونده فریدون، قاتل بنیتا و بازداشت 2 مداح ، پیگیری بیانات بقایی از سوی دادستانی تهران

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه خانواده کودک 8 ماهه در پایتخت کشور عزیزمان ایران زندگی می‌کنند، یادآور شد: به همین منظور پرونده نیز به پایتخت کشور عزیزمان ایران ارجاع داده شده است تا دستگاه قضا بتواند به آسانی به پرونده پیگیری کند، به این منظور شروع جنایت از پایتخت کشور عزیزمان ایران شروع شده، به همین منظور پیگیری نیز باید در پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام شود.

وی ادامه داد: مسائلی که در خصوص حواشی پرونده و سوابق متهم گفته شده است صحت ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: گفته شده است یکی از متهمان 130 مورد سابقه دزدی دارد و با قرار کفالت و فیش حقوقی آزاد شده است ولی این عنوان صحت ندارد و خوب است که دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران پیگیری کند که این عنوان از کجا نشئت گرفته است.

وی با بیان اینکه مدیر کل دادگستری استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گزارش دادند که این متهمی که ادعا می شود 130 فقره دزدی داشته و بر اساس گزارش‌های به دست آمده 12 فقره دزدی داخل ماشین انجام داده و به همین اتهام هم 14 ماه بازداشت بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت ؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و پانزدهمین نشست خبری خود

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: بیش از این مقدار بازپرس و دادسرا نمی‌تواند متهم را نگه دارد، به همین منظور این متهم بعد از 14 ماه با قرار وثیقه 160 میلیونی آزاد شده، اگرچه بابت 12 فقره دزدی به 55 ماه حبس محکوم شده است بود ولی طبق قانون 3 سال از این 55 ماه قابل اجرا بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه نفر دوم پرونده بنیتا با چهار گرم شیشه دستگیر و به دادگاه رفته و به 2 سال حبس و جزای نقدی و همچنین 50 ضربه شلاق محکوم شده است بود، گفت: این متهم نیز در اردیبهشت ماه سال 95 بعد از محکومیت از زندان آزاد شده است است.

وی با بیان اینکه قاضی باید طبق قانون عمل کند، تصریح کرد: بدون تردید اگر قاضی به قانون عمل نکند باید به آن اعتراض کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای یادآور شد: یکی از معیارها و شاخصه‌های عدالت اجرای قانون هست، اگرچه برخی‌ها به اجرای قانون گلایه دارند.

آخرین شرح پرونده فریدون، قاتل بنیتا و بازداشت 2 مداح ، پیگیری بیانات بقایی از سوی دادستانی تهران

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه زمانی که در خدمت یکی از مسئولان عالی اجرایی بودم یک فرد را به خاطر یک میلیون تومان محکوم کردم،گفت: شخصی به من گفت که شما به خاطر یک میلیون این فرد را محکوم کردید، من هم گفتم یک میلیون سهل است اگر 10 هزار تومان هم باشد طبق قانون باید محکوم شود.

وی یادآور شد: بر اساس قانون دادرسی مصوبه سال 92 که در سال 94 اجرا شد به قاضی تکالیفی داده شده است که باید بر اساس آن عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: بر اساس ماده 237 آیین دادرسی کیفری صدور قرار بازداشت موقت جایز نیست مگر در 5 مورد که قانون آن را مشخص کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در بعضی مواقع ممکن است بازپرس علت کافی جهت بازداشت نداشته باشد، به همین منظور نمی‌تواند زیاد از حد قانونی فرد را در بازداشت نگه دارد.

وی اضافه کرد: قاضی می‌تواند بر اساس ماده 237 تا 247 یک یا 2 ماه تعیین وظیفه مجدد کند و همچنین موظف است قرار بازداشت را به قرار دیگری مانند کفالت یا وثیقه تبدیل کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در رابطه با اینکه در عملیات اخیر نیروی انتظامی 60 درصد از افرادی که بازداشت شدند مجرمان سابقه‌دار بودند، آیا این افراد دوباره آزاد می‌شوند؟ و آیا جهت مواظبت از این افراد جهت اینکه دوباره جرمی را انجام ندهند دست بند و یا پابند الکترونیک استفاده نمی‌شود؟، بیان داشت: نیروی انتظامی با برگزاری مانورهایی عده‌ای را دستگیر می‌کند که ممکن است در بین آنها افرادی وجود داشته باشند که مجرم نباشند به خاص در بازداشت‌های جمعی افرادی بازداشت می‌شوند که متهم نیستند و جهت آنها پرونده کیفری تشکیل نمی‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در قانون استفاده از دست‌بند و پابند الکترونیک جهت مرحله بعد از زندان نیست بلکه جهت وقت محکومیت به حبس افراد است،در قانون پیش‌بینی شده است افراد می‌توانند به جای سپری وقت محکومیت خود در زندان با استفاده از دست‌بند یا پابند الکترونیک و با شرایط خاص وقت محکومیت خود را در منزل سپری کنند که البته این عنوان ملزم به تهیه بودجه مورد نیاز است و در مرحله آزمایشی واقع شده است است که اگر جواب دهد و بودجه آن فراهم شود در سطح گسترده اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد بانک اطلاعاتی مجرمان تشکیل شود تا مجرمان سابقه‌دار به وسیله ضابطان پیگیری شوند تا دیگر جرمی انجام ندهند که مقدمات آن فراهم شده است و نیاز به بودجه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که از صحبت های اخیر وزیر امور خارجه اسنتباط می‌شود که کشور عزیزمان ایران با آمریکا قصد تبادل زندانیان را دارد، آیا این خبر صحت دارد؟، گفت: آمریکا از وقت کودتای 1332 و حتی همین سال‌های اخیر ماهیت خود را نشان داده و مسئولان کشور عزیزمان ایران نمی‌توانند در هیچ زمینه‌ای به آمریکا اعتماد کنند و هیچ یک از قول‌های آمریکا از جمله قول های کتبی و شفاهی آنها قابل اعتماد نیست.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: قوه قضاییه دارای قانون است و به هیچ وجه به آمریکا و امثال آن اجازه دخالت نمی‌دهد و طبق قانون با افراد زندانی از جمله زندانیان ایرانی خارجی و دو تابعیتی برخورد می‌کند.

وی گفت: آمریکا زبان زور دارد و امروز زبان زور کاری انجام نمی‌دهد، آمریکا اقداماتی در نقض برجام و دست‌اندازی به اموال جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور انجام داده که بی‌پاسخ نمی‌ماند. بسیاری از ایرانیان تحت ظلم در زندان های آمریکا هستند که ما اصرار داریم این افراد باید آزاد شوند و به آنها ظلم نشود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: آمریکا به هیچ وجه با زبان زور نمی‌تواند کاری انجام دهد و جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به کار خودش ادامه می‌دهد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه بعد از انتشار خبر قتل بنیتا و آتنا در جامعه، یکی از روزنامه‌ها نوشته بود قتل بنیتا تقصیر نیروی انتظامی هست، نظر شما در این رابطه چیست؟ بیان داشت: این گونه صحبت ها در رابطه با پلیس بی‌انصافی هست، در سال‌های اخیر نیروی انتظامی در زمینه پیشگیری و کشف بیش از توان خود تلاش کرده و این صحبت ها کاملا بی‌انصافی است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه بعضی از افراد و جریان ها در ادامه هجمه به شورای نگهبان قانون شکنی هایی انجام دادند و اعلام کردند شورای نگهبان در فتنه 88 متهم است و آیا دادستانی جهت پیگیری این عنوان ورود پیدا می‌کند،گفت: در قانون مطبوعات اعم از رسانه‌های دیجیتال و غیر دیجیتال هر کسی که به مقامات توهین کند دادستانی می‌تواند بدون نیاز به شکایت شاکی شخصی ورود پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: امروز افراد علیه نهادهای موثر هجمه‌سازی می‌کنند ولی این نهادها تحت تاثیر این هجمه‌ها قرار نگرفتند و کارشان را ادامه می‌دهند.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون گفت: این پرونده مسیر خودش را طی می‌کند و بعد از طی کردن مرحله تحقیقات تصمیم گرفته شد جهت آن قرار وثیقه صادر شود که بعد از تامین قرار حسین فریدون آزاد شد ولی همچنان پرونده مفتوح است و به منظور تکمیل پرونده تحقیقات ادامه دارد و بازپرس باید راجع به آن نظر بدهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جهت قاتل بنیتا حکم قتل عمد صادر شده است است و یا نه و آیا خانواده این کودک باید تفاضل دیه را پرداخت کنند، گفت: در مورد قتل عمد بودن و یا غیرعمد بودن بازپرس پرونده باید نظر بدهد که هنوز چیزی اعلام نکرده و تازه پرونده به پایتخت کشور عزیزمان ایران احاله شده است است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در رابطه با پرداخت تفاضل دیه از سوی خانواده بنیتا گفت: در ماده 428 قانون مجازات اسلامی آمده است اگر جنایتی نظم و امنیت عمومی را برهم می‌زند و یا احساسات عمومی را جریحه دار کند و مصلحت در اجرای قصاص باشد و خواهان قصاص تمکن مالی در پرداخت تفاضل دیه را نداشته باشد، دادستانی می‌تواند تفاضل دیه را تامین کند.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با بازداشت دو مداح معروف کشور گفت: پرونده این افراد در دادسرای خاص روحانیت مطرح است و از جزییات آن اطلاع ندارم، فقط در این حد می‌دانم دو نفر بازداشت شده‌اند که یک نفر آن‌ها چند روز گذشته با قرار وثیقه آزاد شده است هست. شاید در این چند روز نفر دوم هم آزاد شده است باشد که در رابطه با آن اطلاع ندارم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در خصوص آخرین اوضاع پرونده دکتر تبریزی گفت: این پرونده هنوز در دادگاه است و حکم آن صادر نشده هست. در مورد آن درخواست استعلام از پزشکان و یک دستگاه ذی‌ربط شده است که بعد از پاسخ به استعلام جلسه بعدی دادگاه تشکیل می‌شود.

اودر پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده است آمریکا قصد مبادله زندانیان ایرانی با آمریکا از جمله نمازی و پسرش را دارد آیا این خبر صحت دارد یا خیر؟، گفت: کسی که مرتکب جرمی در قلمرو جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران شده است باشد مطابق قانون با آن برخورد می‌شود، حال اگر شهروند ایرانی هم نباشد با آن مطابق قانون برخورد می‌شود. آمریکا در برهه‌های زمانی متفاوت اموال کشور عزیزمان ایران را غارت کرده و افراد زیادی را به دلایل واهی زندانی کرده است ولی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران زیر بار این زورگویی‌ها نمی‌رود و اگر درخواستی از سوی آمریکا باشد از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که در دادگاه دو متهم نفتی، مهدی شمس مدعی شده است سه وزیر سابق و مدیر سابق بانک مرکزی هم باید جزء متهمان پرونده باشند، آیا قوه قضاییه به پرونده این افراد هم پیگیری می‌کند؟، گفت: پرونده‌ای که باز می‌شود افراد متهم صحبت‌هایی می‌کنند و از سوی دیگر افرادی که مطلع هم هستند صحبت‌های دیگر. بازپرس در این پرونده از افراد زیادی به عنوان مطلع پرسش کرده است.

وی افزود: بسیاری از افراد در وقت بازجویی متهم شده‌اند که با قرار وثیقه امروز آزاد هستند که پرونده آن‌ها در آینده پیگیری می‌شود ولی در مورد مدیر سابق بانک مرکزی و وزیر نفت و مسئولان شرکت نفت به غیر از مدیرعامل سابق شرکت نیکو که در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است جهت شخص دیگری پرونده‌ای تشکیل نشده و کسی متهم نیست.

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: بیانات مهدی شمس قبلا هم تکرار شده است و در مورد آن‌ها تحقیق به عمل آمده هست. هر میزانی که درست باشد قاضی بر اساس آن حکم صادر می‌کند.

وی گفت:‌ تعریف جرم شبکه‌ای در قانون مشخص است و یک شبکه ممکن است از چند نفر تشکیل شده است باشد، در مورد این پرونده بیش از 3 نفر متهم هستند. فعلا به جرم بابک زنجانی، مهدی شمس و حمید فلاحی هروی پیگیری می‌شود .

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین اوضاع پرونده بانک سرمایه و اینکه آیا اخیرا فرد جدیدی در این پرونده بازداشت شده است یا خیر؟، گفت: اخیرا شخص جدیدی در این پرونده بازداشت نشده، بعضی هنوز بازداشت هستند و عده‌ای با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. این پرونده هنوز به دادگاه نرفته است و در مرحله کارشناسی در رابطه با زمین‌هایی که به صورت صوری و غیرواقعی و با قیمت گزاف بابت بدهی به این بانک واگذار شده است قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای گفت:‌ کیفرخواست مدیر عامل سابق بانک سرمایه در رابطه با میزان خسارتی که وارد کرده صادر شده است است.

اودر پاسخ به این پرسش که شنیده شده است عمان قرار است واسطه تبادل زندانیان بین کشور عزیزمان ایران و آمریکا باشد، گفت:‌ این عنوان هنوز به قوه قضاییه انتقال یافته نشده و قوه قضاییه به صورت مستقل نمی‌تواند کاری انجام دهد. در رابطه با مصدومان خارجی جهت یک نفر از آن‌ها حکم صادر شده، پرونده یکی از آن‌ها در مرحله تجدید نظرخواهی است و جهت متهم سوم هنوز حکمی صادر نشده است.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این پرسش که در مصاحبه اخیر شما در رسانه ملی، گفتید در برخورد با آقازاده‌ها مصمم هستیم و در ارتباط با بعضی از این مردها با رسانه‌های بیگانه دم خروس پیدا شده است هست. منظور شما از دم خروس چیست ؟، گفت: کارها اخیر BBC فارسی و صدای آمریکا و بعضی از جریان‌های ضد انقلاب و هجمه به قوه قضاییه دم خروس را به آشکاری نشان می‌دهد و در جریان‌های اخیر به وضوح مشخص شده است چه کسانی در داخل کشور با کانال‌های ضدانقلاب ارتباط دارند که بعضی از آن‌ها بازداشت شده‌اند ولی به علت اینکه پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی واقع شده است است از بیان جزییات آن معذور هستم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در روزهای گذشته و بعد از آزادی حمید بقایی شاهد هجمه‌هایی به قوه قضاییه، شخص شما و همچنین انتشار نامه‌های سرگشاده و بعضا توهین‌آمیز به شما بوده‌ایم که تصویر العمل قوه قضاییه در این باره چه خواهد بود؟ گفت: این که افرادی که متهم به فساد مالی می‌شوند بخواهند با غوغاسالاری و تبدیل ماجرا به جریانات سیاسی کار خود را پیش ببرند بعید نیست و مصوب به سابقه هم هست.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه بر اساس قانون قوه قضاییه به عنوان عمل می‌کند، تاکید کرد: بدون تردید خیلی از این کارها آزمون موقعیتی بعضی از افراد هست، اگرچه در ایام انتخابات هم شاهد چنین تست‌هایی بودیم.

وی ادامه داد: پرسشها شخصی جهت من مهم نیست، آیا که از اول انقلاب هم به پرسشها شخصی اهمیتی نمی‌دادم و همچنین اهل شکایت هم نیستم ولی جایی که پرسشها به قوه قضاییه و کل نهاد مربوط باشد دادستان به عنوان مدعی‌العموم به عنوان وارد خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به موضوعی مبنی بر اینکه عده‌ای به هر بهانه‌ای دروغی را در اینترنت منتشر می‌کنند، یادآور شد: این امر تشویش اذهان عمومی را در بر دارد که بدون شک با آن برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اضافه کرد:‌ امروز مسئولان متفاوت بانک‌ها می‌گویند: ما در مقامی نیستیم که با همه افراد متخلف برخورد کنیم ما از صد در صد تضمین می‌کنیم که حقوق مردم از بین نمی‌رود و از رسانه‌ها هم تقاضا داریم که رعایت حال مردم را داشته باشند، آیا که اخبار دروغ به ضرر مردم است.

وی تاکید کرد: درخواست دارم که افراد خلاف واقع مباحث را بیان نکنند و نسبت به بازتاب اخبار درست اقدام کنند، آیا که چند روز گذشته در صفحه 17 یکی از روزنامه‌های دولتی بسیاری از مواردی که به آن پرداخته شده است بود غلط بود، به همین علت درخواست دارم که خبرنگاران مطالب صحیح را بنویسند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باید جهت کودکانی مانند بنیتا و غیره فکری شود یا خیر؟ گفت: همه وظیفه دارند که فکری به حال این مباحث بکنند. رسانه ها، قوه قضاییه و مجلس همه وظیفه دارند تا اقداماتی را جهت مقابله با کسانی که موجب آزار و اذیت کودکان و اشخاصی که نمی توانند هیچ دفاعی از خود در برابر خشونت و جرم مجرمان داشته باشند، انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اضافه کرد:‌ باید توجه بیشتری به این قبیل مباحث تا چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهد، به همین منظور همه مسئولان باید توجه بیشتری به این پرسشها داشته باشند تا قوه قضاییه بتواند با سرعت بیشتری به این پرسشها پیگیری کند تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

اودر پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری به شهدای منا گفت: در این خصوص اطلاعات جدیدی ندارم.

در حال تکمیل…

واژه های کلیدی: سخنگوی قوه قضاییه | محسنی اژه ای | بازداشت شدن | قوه قضاییه | ایرانیان | قانونی | ایرانی | آمریکا | بازداشت | قانون | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *