خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

همراهی با دوست خیالی کودک را فراموش نکنید ، پرورش خلاقیت کودک با شن بازی

انجام بعضی بازی ها به کمک والدین موجب زیاد کردن خلاقیت، استعداد و هوش کودکان می شود.

همراهی با دوست خیالی کودک را فراموش نکنید ، پرورش خلاقیت کودک با شن بازی

مجتبی کاشانی روانشناس عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، اظهار داشت: زیاد کردن هوش و استعداد افراد به رفتارهای دوران کودکی آن ها برگشته و انجام بعضی بازی ها باعث زیاد کردن هوش و توانایی فکری آنان شده است که در این راه والدین نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه شن بازی یکی از بازی هایی است که موجب زیاد کردن خلاقیت کودک می شود، ادامه داد: خواندن کتاب داستان و شعر همراه با تکرار آن حتی از روی اشکال، جهت کودکان بسیار بافایده است.

کاشانی ادامه داد: بریدن و چسباندن اشیاء و به نوعی ساخت کار دستی باوسایل دور ریختنی به کمک والدین، آوا سازی و ساخت وسایل راحت جهت تولید صدا و ریتم باعث شده است تا کودک بیاموزد تا از هر وسیله ای استفاده خلاقانه کند.

همراهی با دوست خیالی کودک را فراموش نکنید ، پرورش خلاقیت کودک با شن بازی

این روانشناس تأکید کرد: بازی با دکمه نیز باعث زیاد کردن خلاقیت شده، از این رو باید در نظر داشت که در انجام این کارها والدین نظارت کافی را بر فرزندان خود داشته باشند و آن ها را در انجام درست کارها راهنمایی کنند.

او با بیان اینکه وسایل موسیقی از جمله اسباب‌بازی هایی هستند که در زیاد کردن خلاقیت در ذهن کودکان نقش بسیار مهمی دارند،بیان کرد: هنگامی که کودک با سازهای اسباب بازی خود صدا تولید می کند، آواز می خواند و شاد هست، در واقع در حال بروز استعدادهای ذاتی خود هست، شما نیز با تحسین و تشویق او می توانید این ابتکارات را در ذهن او پرورش دهید.

کاشانی تاکید کرد: جهت کودک خود داستان تعریف کنید و از شخصیت های واقعی در اطراف و فضای منزل خود جهت او تصویرسازی کرده و از شخصیت های داستان بهره بگیرید لیکن هرچه فضا و شخصیت ها آشناتر باشند، کودک توجه بیشتری به داستان نشان خواهد داد. به این ترتیب ذهن کودک تلاش می کند داستان را تصویرسازی کند و خلاقیت ذهنی فرزند پرورش می یابد.

این روانشناس خاطر نشان کرد: اجرای نمایش و ایفای نقش های متفاوت به کودک کمک می کند تا خود را جای شخصیت های متفاوت قرار دهد که جهت موفقیت در این مسیر باید قدرت خلاقانه و قوه تخیل نیرومند داشته باشد، جهت این منظور شما باید به تخیل او کمک کرده و برایش امکانات و فضای مناسب را تهیه کنید. به طور مثال، اگر دوست دارد نقش معلم را ایفا کند، برایش به عنوان نمونه عینک و خودکار و دفتر تهیه کنید تا نقشش را بازی کند البته لزومی به خریداری وسایل گران نیست، با راحت ترین وسایل موجود نیز می توان به رشد قوه تخیل کودک کمک کرد.

انجام بعضی بازی ها به کمک والدین موجب زیاد کردن خلاقیت، استعداد و هوش کودکان می شود.

کاشانی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در مراحل رشد کودک بسیار طبیعی و نرمال است داشتن دوست خیالی هست، خاطر نشان کرد: این دوستان خیالی نشان از قوه تخیل بسیار نیرومند در کودکان است و این کودکان اصولا واکنش‌ها اجتماعی بهتر و هراس اجتماعی کمتری دارند.از این رو می توانید هنگامی که فرزند شما در حال بازی با دوستان خیالی خود هست، در جمع آنها حضور داشته باشید و تا زمانی که واکنش‌ها بد یا اشتباهی از فرزند سر نزده، او را همراهی کنید.

انتهای پیام/

9 راهکار طلایی جهت زیاد کردن خلاقیت کودک

واژه های کلیدی: روانشناس | کودکان | والدین | داستان | خلاقیت | فرزندان | فرزند | والدین | همراهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *