خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سرانجام حرف زدن در کلاس, مدرسه، شکنجه گاه نیست ، پارگی شبکیه چشم

معلم جیرفتی با پرتاب ماژیک به سوی دانش آموز خود موجب پارگی شبکیه چشم او شد.

سرانجام حرف زدن در کلاس, مدرسه، شکنجه گاه نیست ، پارگی شبکیه چشم

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛طبق آیین نامه اجرایی مدارس، هرگونه تنبیه دانش آموزان در محیط های آموزشی ممنوع هست. تنبیه بدنی، اهانت و هرگونه کودک آزاری جز جرایم عمومی به حساب می آید و در پیگیری این مورد نیاز به داشتن شاکی شخصی نیست.

*پارگی شبکیه چشم، سرانجام حرف زدن با همکلاسی

عبارات مهم : عمل جراحی – بیمارستان

معلم جیرفتی با پرتاب ماژیک به سوی دانش آموز خود، موجب پارگی شبکیه چشم او شد. این چندمین مورد متوالی از تنبیه دانش آموزان کرمانی از سوی معلمان است که باعث صدمات جسمی دانش آموزان شده است هست. محمد جواد 48 روز بعد از وقوع این اتفاق، دوشنبه 11 اردیبهشت ماه امسال در یکی از بیمارستان های چشم پزشکی تهران، تحت عمل جراحی لیزر قرار گرفت.

*از وحشت تجدید شدن، خونریزی چشمم را از خانواده پنهان کردم!

او از روز وقوع این اتفاق اینطور می گوید: روز 23 اسفند ماه سال گذشته به همراه سایر همکلاسی هایم مشغول انجام فعالیت های کلاسی بودیم. من که جهت پاسخگویی به پرسش معلم داوطلب شده است بودم، دستم را به نشانه اجازه اوج بردم. چند ثانیه ای را با یکی از دوستانم مشغول حرف زدن بودم؛ معلم هنگامی که روی خود را به سمت ما برگرداند ماژیکی را که در دست داشت به سمت من پرتاب کرد و بعد از برخورد ماژیک با چشمم ، دچار خونریزی شد.
این دانش آموز کرمانی راجع به شرح اتفاق می گوید: بعد از خونریزی، معلم چند مرتبه چشم مرا با آب سرد شستشو داد و بعد از نیم ساعت، چشمم باز شد، ولی سوزش و درد شدیدی را در چشم خود حس می کردم.
محمدجواد می گوید: بعد از تعطیل شدن از مدرسه، هنگامی که به منزل رسیدم از شدت درد خوابم برد و بعد از اینکه بیدار شدم چشمم متورم و قرمز شده است بود. تا آن لحظه از اتفاق آن روز حرفی به مادرم نزدم؛ از این می ترسیدم که معلم مرا در آن درس تجدید کند. آخر به علت اصرار مادرم و دردی که در چشمم حس می کردم، ماجرا را با خانواده ام در میان گذاشتم. بعد از تماس مادرم با معلم، تنها حرفی که شنیدیم این بود که شما بروید دکتر، هزینه های درمان را به بنده اطلاع دهید تا پرداخت کنم. آخر به درخواست پزشک، معلم و مدیر به بیمارستان آمدند.
پس از مراجعه به یک چشم پزشک، تشخیص او این بود که شبکیه چشم به علت ضربه وارده، دچار پارگی شده است و آسیب دیده هست. تاریخ مراجعه بعدی، یک ماه آینده تعیین شد؛ بعد از یکماه دوباره نزد دکتر رفتیم تشخیص او این بود که شبکیه دچار پارگی شده است و باید جراحی شود. بعد از گذشت 48 روز، بالاخره چشمم جراحی شد و با مادرم به شهرمان جیرفت برگشتیم.

*تنفر از مدرسه، ماحصل تنبیه بدنی دانش آموزان

تکیه بعضی از آموزگاران بر تنبیه بدنی به بهانه کنترل امور کلاس، موضوعی است که عواقب معنوی و روانی و حتی در مواردی صدمات جسمانی جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
به گفته رحیم میرشاه ولد مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، در سال 94 و 95 ، تعداد شکایات رسیده به این مجموعه، ۲۰۰۰ مورد بوده هست. آماری که در فضای آموزشی بسیار قابل تامل است.
امان الله قرائی مقدم آسیب شناس،در این باره می گوید:تنبیه دانش آموزان آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال دارد و گاهی به تنفر دانش آموزان از ادامه تحصیل منجر می شود.
نحوه واکنش‌ها معلمان در کنار سایر شیطنت های دانش آموزان، اثر مستقیمی در آینده آن ها خواهد داشت. علاوه بر آسیب ها و صدمات جسمی، سرخوردگی، احساس نکبت و وحشت از حضور در فضاهای آموزشی از جمله پیامدهای تنبیه بدنی دانش آموزان به حساب می آیند.
ضرب و شتم دانش آموزان، راهکار مناسبی جهت کنترل محیط آموزشی و برقراری نظم نخواهد بود؛ آیا که مدرسه محل اموزش و تربیت است نه شکنجه گاه کودکان و نوجوانان!
گزارش از: فرزانه فراهانی
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: عمل جراحی | بیمارستان | خانواده | آموزشی | خونریزی | مدرسه | جراحی | تنبیه | معلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *