خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ویژگی‌های افراد درون‌گرا و برون‌گرا را زیاد بشناسید

آشنایی با ویژگی‌های شخصیتی اطرافیان و پذیرش تفاوت‌های آن‌ها موجب می‌شود تا در برخورد با دیگران منطقی‌تر واکنش‌ها کنیم.

ویژگی‌های افراد درون‌گرا و برون‌گرا را زیاد بشناسید

شیوا وکیلی روان‌شناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار کرد: هر انسانی شخصیت متفاوتی دارد و این تفاوت‌ها موجب شده است تا افراد در موقعیت‌های یکسان، رفتارهای مختلفی را از خود بروز دهند و این مسئله باعث پیدایش دو نوع شخصیت “برون گرا” و “درون گرا” در میان اشخاص می‌شود.

وی اضافه کرد: معمولا افراد برون‌گرا، علاقه‌مند به وقایع پیرامون، رو راست و پر حرف، اهل عمل و پیشقدم در کارها، خونگرم و اهل معاشرت، علاقه‌مند به بیان افکار خود هستند و تنهایی جهت آنان بسیار آزار دهنده است و این افراد از تعامل و برقراری ارتباط با دیگران انرژی می‌گیرند.

این روان‌شناس تربیتی گفت: افراد درون گرا خوش مشرب هستند، ولی زیاد احساساتی نیستند، اغلب آن‌ها ریسک پذیر و اجتماعی هستند و سریع تصمیم می‌گیرند، زیاد این افراد علاقه‌مند به انجام ورزش و فعالیت های حرکتی هستند و زندگی در وقت حال را ترجیح می دهند، آن ها اغلب راحت و روان سخن می‌گویند و همچنین درک این افراد ساده و شخصیت آن‌ها در خلوت و حضور دیگران یکسان است.

ویژگی‌های افراد درون‌گرا و برون‌گرا را زیاد بشناسید

وکیلی با اشاره به اینکه افراد درون گرا بعد از آن که حرفی را می زنند، به گفته خود می اندیشند، تصریح کرد: این افراد علاقه مند به شرکت در کار گروهی هستند و فعالیت‌های هیجان انگیز را زیاد دوست دارند، همچنین اطلاعات شخصی خود را به سادگی با دیگران قسمت می‌کنند و از روی تجارب زندگی خود درس می گیرند.

وی در خصوص شاخصه های افراد برون گرا خاطر نشان کرد: این افراد علاقه‌مند به احساسات و افکار خود هستند و نیاز به داشتن قلمرو شخصی دارند، کم حرف، ساکت و متفکرند و دوستان زیادی ندارد، آن ها در برقراری ارتباط با اشخاص تازه مسئله دارند.

این روان‌شناس تربیتی گفت: افراد برون گرا از دید و بازدیدهای غیر منتظره و ناگهانی بیزار هستند، کارایی آنان در تنهایی زیاد هست، بزرگترین وحشت این افراد قرار گرفتن در یک جمع شلوغ هست، آن ها از انجام فعالیت‌های انفرادی انرژی می‌گیرند، معمولا کمرو و درک ارزش مسئله هست، اهل ایده و عقاید نو، دارای شخصیتی متمایز، مشتاق و احساساتی هستند، معمولا احساسات خود را بیان نمی‌کنند، در جمع نا آشنا ساکت، ولی در جمع دوستان خود راحت هستند.

وکیلی با اشاره به اینکه مردم گریزی و دیر آشنایی از خصوصیات بارز این افراد هست، یادآور شد: اشخاص برون گرا در نوشتن بهتر از گفتن عمل می کنند، مشتاق خواندن کتاب و مجلات، دلواپس آینده و مال اندیش هستند، زیاد وقت خود را صرف طرح نقشه و تجزیه و تحلیل آن می‌کنند، پیش از حرف زدن می اندیشند، از در میان گذاشتن اطلاعات شخصی خود با دیگران دوری می کنند، تمرکزشان نیرومند است و جهت تصمیم گیری به وقت نیاز دارند.

آشنایی با ویژگی‌های شخصیتی اطرافیان و پذیرش تفاوت‌های آن‌ها موجب می‌شود تا در برخورد با دیگران منطقی‌تر واکنش‌ها کنیم.

این روان‌شناس تربیتی تاکید کرد: افراد درون گرا 57 تا 60 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند که البته خصوصیات ذکر شده است هیچ ارتباطی با داشتن اعتماد به نفس آن ها ندارد، لیکن یک شخص برون گرا ممکن است اعتماد به نفس پایینی داشته باشد، همچنین 25 تا 40 درصد از جمعیت را افراد برون گرا تشکیل می دهند که شاخصه های گفته شده است هیچ ارتباطی با کمرویی این اشخاص ندارد.

وی در آخر عنوان کرد: حال آشنایی با ویژگی‌های شخصیتی خود و اطرافیان باعث می‌شود تا با پذیرش تفاوت‌ها بتوانیم در برخورد با دیگران احترام بگذاریم و واکنش‌ها معقولانه‌تر و منطقی تری را در پیش گیریم و در نتیجه سوءتفاهم‌ها را به آسانی بر طرف کنیم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: انرژی | فعالیت | آشنایی | افراد برونگرا | اشخاص درونگرا | اهل معاشرت | شخصیت متمایز | کمرویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *