خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

واکنش شرکت بازرسی کل کشور به نامه عجیب شهردار رشت به خودش

رئیس شرکت بازرسی کل کشور گفت: اگر بخواهیم فرمایش های مقام معظم رهبری را در رابطه با اقتصاد مقاومتی اجرایی کنیم، باید همه به پای کار بیایند و به طور منسجم با افراد وقت طلب برخورد کنیم.

واکنش شرکت بازرسی کل کشور به نامه عجیب شهردار رشت به خودش

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ ناصر سراج مدیر شرکت بازرسی کل کشور در مراسم سالروز شرکت بازرسی کل کشور که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه شرکت بازرسی کل کشور حدود ۱۰۰سال قدمت دارد، اظهار کرد: نخستین شرکت بازرسی کشور در سال ۱۳۰۸ با نام های متفاوت شکل گرفت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرکت بازرسی تحت نظر مستقیم رییس قوه قضاییه تأسیس شد و در سال ۶۰ قانون عادی حدود اختیارات شرکت بازرسی کل کشور را تثبیت کرد.

عبارات مهم : شهرداری – دانشگاه
وی افزود: شرکت بازرسی کل کشور با نیروی کم، سازمانی پاک دست و موفق تلقی می‌شود.

رئیس شرکت بازرسی کل کشور با بیان اینکه حدود ۲۱ هزار شعبه بانک در کل کشور وجود دارد، بیان داشت: حدود ۱۱ هزار نفر به عنوان بازرس در بانک‌ها مستقر هستند که اگر قرار باشد این افراد فقط در شعبات بانک‌ها به منظور بازرسی حضور داشته باشند، هر فرد باید از 22 شعبه بازرسی کند و در حدود یک هزار بازرس در کل کشور داریم و طبق بررسی‌ها حدود یک میلیون محیط بازرسی شناسایی شده است است.

سراج گفت: در این ۳۶ سال، 5 نفر به عنوان رییس شرکت بازرسی کل کشور انجام وظیفه کردند و بنده پنجمین مدیر شرکت بازرسی هستیم که تا امروز 50 ماه از ریاست بنده در این شرکت می گذرد که انجام وظیفه می‌کنم.

رئیس شرکت بازرسی کل کشور بیان داشت: شرکت بازرسی کل کشور در این مدت در حوزه سخت افزاری و نرم افرازی کارها مختلفی را انجام داده است و در این راستا ۱۴ ساختمان بازرسی را با تجهیزات کامل افتتاح کردیم و ۷ ساختمان نیمه تمام داریم که تا آخر سال به بهره برداری می رسند.

سراج تصریح کرد: برطبق دستور و تاکید رییس قوه قضاییه بر تخصصی کردن نیروها در شرکت بازرسی، حدود ۸۰۰نفر که خارج از شرکت فعالیت داشتند مرخص و افراد متخصص جایگزین شدند و طبق اعلام اطلاعیه‌هایی بر این اساس، حدود 16 هزار نفر با معدل بالای 17 عضویت کردند که یک هزار و 543 نفر باقی ماندند و در این راستا از آن‌ها امتحان گرفته شد و هم اکنون ۲۰۰ نفر از تخصص‌های متفاوت در انتظار جذب در شرکت هستند.

وی افزود: بخش آموزش شرکت بازرسی کل کشور فعال شده است است و در این راستا از اساتید نخبه استفاده می‌کنیم و آموزش‌های مورد نیاز به افراد ارائه می‌شود.

رئیس شرکت بازرسی کل کشور گفت: با ۱۰ کشور تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم و در سفرهایمان تمامی کتب این کشورها را آورده و بعد از ترجمه در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم و تلاش کرده ایم از دانسته های آن‌ها استفاده کنیم.

سراج تصریح کرد: در بحث پیشگیری کل یافته های شرکت بازرسی در استان و مرکز را بررسی کردیم و به شوراها ابلاغ کردیم و پرسشها را به عنوان پیشگیرانه منعکس کردیم . شورای شهر و شهرداری باید قراردادها را بازبینی کنند، به عنوان مثال در رابطه با هولوگرام ها که در شهرداری‌ها پرسشها زیادی را ایجاد کرده بودند، شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران دستور توقف صدور هولوگرام‌های تازه را صادر کرد.

واکنش شرکت بازرسی کل کشور به نامه عجیب شهردار رشت به خودش

وی افزود: در رابطه با شهرداری رشت که خودش مصوبه می زد و خودش اجرا می کرد، همان موقع شرکت بازرسی ورود و بررسی کرد و این آقا منزل داشته است و نمی‌تواند از منزل های سازمانی استفاده کند.

رئیس شرکت بازرسی کل کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم فرمایش های مقام معظم رهبری را در رابطه با اقتصاد مقاومتی اجرایی کنیم، باید همه به پای کار بیایند و به طور منسجم با افراد وقت طلب برخورد کنیم. در بحث شخصی سازی و اشتغال باید بگویم متاسفانه آن چه که مدنظر رهبر بود، اجرایی نشد.

وی گفت: در بحث هپکو که یک شرکت سود ده بود در ابتدای واگذاری هر سهام، 350 هزار تومان سود داشت که در وقت واگذاری به شخص دوم میزان سود به 70 هزار تومان رسید و این شرکت با ۱۲۰۰ نفر کارگر و ۱۰۰۰میلیارد بدهی و زیان انباشته و 10 میلیون تومان به فردی واگذار شد و خسارات آن از طریق ملکی که در پایتخت کشور عزیزمان ایران داشت جبران شد.

رئیس شرکت بازرسی کل کشور تصریح کرد: از شخصی سازی واقعی صددرصد حمایت می‌کنیم. در قانون داریم که ۵ سال هیچ کارگری نباید تعدیل شود، ولی در فولاد خوزستان و پرونده ۳ هزار میلیاردی در همان اول ۲۵۰۰ نفر تعدیل نیرو داشت. تعداد زیادی پمپ بنزین را در یکی از استان‌های کشور واگذار کردند و هزینه بسیاری را از دولت دریافت کردند و این پمپ بنزین ها زیر قیمت فروخته شد و ما این نوع شخصی سازی را قبول نداریم.

سراج بیان داشت: بودجه قوه مجریه 800 هزار میلیارد تومان و دانشگاه ها و هئیت امنا 80 هزار میلیارد تومان هست. بسیاری از این فسادها در این ۸۰۰ هزار میلیارد میلیارد تومان رخ می دهد و در یکی از دانشگاه‌ها در شهر کوچک فردی ۵۰۰ میلیون تومان بودجه دانشگاه اختلاس کرده است.

وی تاکید کرد: در خصوص رانت و امضاهای طلایی، قانونی نداریم. در خصوص انحصارگرایی شورای مسابقه تلاش زیادی کرد، ولی موفق نبود. نبود شفافیت هم یکی دیگر از پرسشها است و در دولت الکترونیک قانون وجود دارد و در بحث شفافیت باید دولت الکترونیک اجرا شود تا شفافیت در پرسشها حل شود.

انتهای پیام/

خصوصی سازی به درستی در کشور اجرا نمی شود

واژه های کلیدی: شهرداری | دانشگاه | قانونی | دانشگاه | قانون | میلیون | اخبار حقوقی و قضایی | ناصر سراج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *