خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

منطقه چیذر معطر به آستان امامزاده علی اکبر(ع) و عطر شهدا

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد خاص گروه تحریریه سایت سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم پاییزی شما ثبت شود.

منطقه چیذر معطر به آستان امامزاده علی اکبر(ع) و عطر شهدا

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ به مناسبت ایام محرم و صفر و برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، حضور در بقاع متبرکه‌ و امامزاده‌های شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

گروه تحریریه سایت جهت بهره‌مندی هرچه بهتر شما از مراسم مذهبی خاص ماه محرم و صفر غافل نبوده است و بقعه‌های متبرک شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را به شما معرفی کرده و عالی ترین راه دسترسی به آن را جهت شما شرح می دهد.

پیشنهاد خاص این هفته گروه تحریریه سایت «بقعه متبرک امامزاده علی اکبر (ع)» چیذر است که در منطقه چیذر شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار دارد. آن طور که در تاریخچه این امامزاده آمده هست، احداث بنای آن مربوط به قرن پنجم هجری قمری هست. بازسازی بنای اولیه امامزاده علی اکبر(ع) چیذر در دوره قاجاریه صورت گرفته است و در حال حاضر نیز حیات این امامزاده مزین به قبور مطهر شهدای دفاع مقدس هست. شهرت بقعه متبرک امامزاده علی اکبر (ع) به چیذر، به علت واقع شدن آن در محله چیذر است.

منطقه چیذر معطر به آستان امامزاده علی اکبر(ع) و عطر شهدا

نسب امامزاده علی اکبر(ع) چیذر به سیدالساجدین می رسد

آن طور که در نقل قول ها آمده است نسب این امامزاده به چهارمین امام شیعیان یعنی امام زین العابدین(ع) می رسد. بعضی قدمت این امامزاده را مربوط به 900 سال پیش بر می شمرند و بعضی دیگر ورود امامزاده علی اکبر (ع) به کشور عزیزمان ایران را همزمان با ورود حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به شهرری عنوان می کنند.

تشریح فضای امامزاده «سیدعلی اکبر (ع)»

از فاصله نه چندان دور گنبد بزرگی به رنگ سبز به چشم می خورد و از تاریخ ساخت قبه فعلی آن وقت زیادی نمی گذرد. فضای اطراف بقعه را آجرهای 3 سانتی‌متری کرم رنگ و همچنین آجرهای آبی نفتی مزین به اسماء جلاله در بر گرفته است.

عبارات مهم : مراسم عزاداری – برگزاری مراسم
اطراف دیوار بیرونی امامزاده را باغچه‌هایی به عرض 37 سانتی‌متر احاطه کرده و ارتفاع هر یک از این باغچه‌ها تا زمین 19 سانتی‌متر بوده و دیواره باغچه‌ها با سنگ‌های سفید پوشانده شده است هست. دو طرف درِ ورودی امامزاده علی اکبر(ع) نیز دو باغچه با عرض 57 سانتی‌متر وجود دارد.

گلزار شهدا درست در وسط امامزاده علی اکبر (ع) در قسمت سمت چپ راهرو ورودی به طرف حرم (جنوب شرقی)، درختی به شکل نخل، که چراغ‌هایی اطراف آن پیچیده شده،به چشم می خورد.

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد خاص گروه تحریریه سایت سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم پاییزی شما ثبت شود.

در ماه محرم الحرام علاوه بر عزاداری خاص دهه اول و مراسم خاص در دهه نهایی ماه صفر، برنامه ها و مراسم خاص ای در آستان مطهر امامزاده « علی اکبر(ع)» با حضور دوستداران و ارادتمندان اهل بیت (ع) برقرار است و علاوه بر این در دیگر ایام مذهبی سال نیز مراسم خاص ای برگزار می‌شود.

در ضلع جنوبی صحن امامزاده علی اکبر(ع) فضای سبز کوچکی جهت استفاده مردم در نظر گرفته شده است است که در روزهای تعطیل به عنوان محیطی جهت گذران اوقات فراغت مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

مراسم مذهبی آستان مقدس امامزاده علی اکبر(ع)

برنامه های فرهنگی و مذهبی بسیاری در آستان مقدس امامزاده علی اکبر (ع) چیذر طی روزهای متفاوت برگزار می شود. در این میان می توان به برگزاری مراسمی چون دعای توسل در شب چهارشنبه هر هفته، دعای کمیل در شب های جمعه، دعای ندبه در صبح هر جمعه و دعای زیارت آل یاسین در عصر جمعه هر هفته اشاره کرد.

در فضای جانبی امامزاده کلاس هایی خاص کودکان و سایر سنین برگزار می شود که از آن جمله می توان کلاس های خوشنویسی و کلاس‌ قرآن جهت کودکان و نوجوانان را نام برد.

توصیه مسیریاب گروه تحریریه سایت جهت رسیدن به “امامزاده علی اکبر(ع)”

عالی ترین مسیر دسترسی به بقعه مطهرامامزاده علی اکبر(ع) از یک سو میدان تجریش، خیابان شهرداری، خیابان شریعتی، میدان ندا و در نهایت میدان امامزاده علی‌اکبر(ع) است.

منطقه چیذر معطر به آستان امامزاده علی اکبر(ع) و عطر شهدا

امامزاده علی اکبر(ع) چیذر از شمال به خیابان هاشمی، از شرق به خیابان شهید بهمن‌پور، از غرب به خیابان سلیمی و از جنوب به خیابان واعظی می رسد. در جنوب امامزاده نیز مسجد حضرت قائم (عج الله) چیذر واقع شده است است.

انتهای پیام/

آشنایی با آستان امامزاده علی اکبر(ع) در منطقه چیذر

واژه های کلیدی: مراسم عزاداری | برگزاری مراسم | میدان امام | امامزاده | خیابان | برگزاری | باغچه | ایران

منطقه چیذر معطر به آستان امامزاده علی اکبر(ع) و عطر شهدا

منطقه چیذر معطر به آستان امامزاده علی اکبر(ع) و عطر شهدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *