خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

عضویت ۴۱ هزار تن در سامانه کارورزی ، معافیت از حق بیمه کارفرمایان در صورت جذب کارآموز

مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: کارفرمایان در صورت جذب کارآموز در مدت مشخص از حق بیمه خود معاف می‌شوند

عضویت ۴۱ هزار تن در سامانه کارورزی ، معافیت از حق بیمه کارفرمایان در صورت جذب کارآموز

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، حاتم شاکرمی، مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در دومین جلسه شورای اداری استان که عصر امروز در ساختمان استانداری برگزار شد اظهار داشت:نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته ۱۳.۲ درصد کم کردن یافت؛ در سال ۹۴ بالغ بر ۱۰۹ هزار فرد جویای کار در طرح کارورزی عضویت کردند که از این تعداد ۸۴ هزار متقاضی فاقد هرگونه مهارتی بودند. که ۷۷ درصد کل ثبت نامی‌ها را مشمول بر می‌شدند.

وی افزود: در سال ۹۵ کارها خوبی اتفاق افتاد که مقرر شد آن دسته از کسانی که جویای کار بودند و مهارتی نداشته‌اند به مراکز فنی حرفه‌ای معرفی شدند و به مدت ۴ تا ۶ ماه به صورت کارورزی تحت آموزش قرار میگیرند ضمن اینکه در این مدت یک سوم حقوق وزارت کاری را نیز دریافت میکنند و بعد از این مدت جذب واحد‌های می‌شوند.

شاکرمی بیان کرد: در مدتی هم که کارفرمایان این کارآموزان را آموزش می‌دهند از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند که در همین خصوص با شرکت تامین اجتماعی به توافق رسیدیم و آن‌ها اعلام آمادگی کردند.

عضویت ۴۱ هزار تن در سامانه کارورزی ، معافیت از حق بیمه کارفرمایان در صورت جذب کارآموز

مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران عنوان کرد: مدت دوره کارورزی ۴ تا ۶ ماه است و این دوره مقدمه‌ای جهت اشتغال و مهارت آموزی و شرکت پذیر شدن کارورز است تا قواعد محیط کار و نظام مندی و نظم صنعتی را یاد بگیرند. ضمنا طی این مدت فقط یک سوم حداقل حقوق به وی پرداخت می‌شود و رابطه کارگری و کارفرمایی بین آن‌ها وجود ندارد. ولی کارورز تحت پوشش بیمه‌های مدنی قرار می‌گیرد. چنانچه بعد از اتمام کارورزی در آن کارگاه مشغول بکار شود. کارگاه به مدت ۲ سال از معافیت بیمه‌ای برخوردار خواهد بود.

شاکرمی در آخر افزود:۴۱ هزار فارغ التحصیل مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد جهت اشتغال پیدا کردن در سامانه کارورزی عضویت کردند. همچنین ۴۰۰ واحد اقدام به پذیرش کارآموز کردند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت کار | آموزش | معافیت | اشتغال | اخبار وزارت تعاون | رفاه اجتماعی | رفاه و تعاون |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *