خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بازنگری در فعالیت خط 7 مترو ، لغو مناقصه پارکومترها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: جهت توسعه پارکومترها دوباره مناقصه‌ای برگزار شد و قرار بود 15 هزار پارکومتر تازه در پایتخت

بازنگری در فعالیت خط 7 مترو ، لغو مناقصه پارکومترها

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در نشست خبری ستاد استقبال از مهر سال ٩٦ اظهار کرد: حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری امروز از اصلی‌ترین پرسشها شهر است.

وی با بیان اینکه همه مردم هر روز با ترافیک و آلودگی هوا مواجه هستند، گفت: بنده هنگامی که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را پذیرفتم با شهردار قرار گذاشتم تمامی امکانات را جهت حل این معضل به کار بگیریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: نقطه امید ما در شهرداری و دولت، همسو بودن آن در حل معضل ترافیک هست، ولی نکته‌ای که باید در نظر بگیریم این است که در ٤ سال نمی توانیم شهر را نمونه کنیم، ولی حرکت و جهت گیری درست ما می‌تواند مسئله ترافیک و آلودگی را حل کند.

بازنگری در فعالیت خط 7 مترو ، لغو مناقصه پارکومترها

پور سید آقایی با بیان اینکه باید از تحربیات دنیا استفاده کنیم، ادامه داد: بهره گیری از تکنولوژی‌های تازه در حل ترافیک کار ساز و اثرگذار هست.

وی با اشاره به پررنگ بودن نقش‌ IT در سیستم مدیریت شهری گفت: راهکار‌های اجرایی خود را مبتنی بر تجربه و دانش روز دنیا باید قرار دهیم آیا که ما در برابر وقت تلف شده است مردم در بحث ترافیک، آلودگی هوا و سوانح رانندگی در سطح شهر که همه از آن زحمت می بریم مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه نهایت تلاش خود را جهت انجام وظیفه در این مسئولیت به کار می گیریم، ادامه داد:معتقدیم در این خصوص به شهروندان مدیون هستیم، گزارش‌هایی که به من از عملکرد استقبال از مهر امسال دادند حاکی از نتیجه های نسبتا خوبی بود.

کاهش 21 درصدی ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران در دو هفته ابتدای مهر

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده است در خصوص اوضاع ترافیکی ابتدای مهرماه اظهار داشت: ممنوعیت ورود کامیونت‌های حمل بار به محدوده زوج و فرد و شناور شدن ساعت شروع به کار ادارات و از همه مهم‌تر ساختن فرهنگ رسانه‌ها دست به دست هم دادند که در مجموع شاهد کم کردن میانگین طول ترافیکی در دو هفته اول مهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: جهت توسعه پارکومترها دوباره مناقصه‌ای برگزار شد و قرار بود 15 هزار پارکومتر تازه در پایتخت

پور سید آقایی اضافه کرد: با وجود زیاد کردن دو درصدی مجموع تردد‌ها به طور میانگین طول ترافیک ٢١ درصد کم کردن پیدا کرد.

وی با اشاره به طرح های آزمایشی در این دو هفته که نتیجه های خوبی به همراه داشت، گفت: سرویس مدارس در منطقه ٨ و ٤ در همان روز‌های اول مورد استقبال قرار داده شد که از این طرح روزانه دو هزار و 500 دانش‌آموز با مینی بوس‌های آینده نگری شده است در سطح منطقه جابجا شدند و طبق نظرسنجی صورت گرفته 90 درصد از والدین از این طرح رضایت‌ داشتند که انشاالله این طرح را در سایر مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز گسترش می دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خدمات ویژه‌ای جهت این سرویس درنظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به ارسال سیستم پیامکی به خانواده‌ها و اطلاع آنها و جابجایی دانش‌آموزانشان از طریق سرویس‌های مدارس اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در روز‌های ابتدایی مهرماه ٨ درصد رشد جابجایی مسافر در مترو را شاهد بودیم که نشانگر لزوم تقویت حمل و نقل ریلی هست، در مترو اولویت ما توجه به توسعه استفاده مردم از خطوط مترو است که در بسیاری از خطوط سر فاصله‌ها وضع مناسبی ندارد و باید از ٥ دقیقه به ٣ دقیقه کم کردن یابد.

پور سید آقایی با بیان اینکه باید پرسشها ایمنی در خطوط جدیدی مثل خط ٣ و ٧ که هنوز بهره برداری آن کامل نشده، حل و فصل شود و بعد مورد بهره برداری قرار بگیرد، ادامه داد: باید استفاده زیاد مردم را به جای زیاد کردن خطوط و ایستگاه مد نظر قرار دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد:خط ٦ نیز به لحاظ فیزیکی زیر ١٠ درصد تجهیزات مورد نیاز را دارد.

بازنگری در فعالیت خط 7 مترو ، لغو مناقصه پارکومترها

وی اضافه کرد: اینکه یک خط را راه بیاندازیم و ناوگان خط دیگری را برداریم و به آنجا انتقال بدهیم، کار درستی نیست، در بعضی ایستگاه‌ها هم امکاناتی مثل پله برقی وجود ندارد که کیفیت استفاده از مترو پایین آمده است.

پورسیدآقایی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر «راه اندازی کمپین از خودمان شروع کنیم» بیان کرد: به نظرم این فرهنگ بسیار خوبی است من در نامه‌ای به شهردار در رابطه با شناور کردن ساعت کار نوشتم باید از خودمان شروع کنیم و در فرهنگ سازی‌ها پیش قدم باشیم.

هزینه پل صدر را می توانستیم در مترو استفاده کنیم

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر پروژ‌ه های عمرانی و نحوه تخصیص منابع بیان کرد: اولویت‌بندی همه پروژه‌های عمرانی به وسیله معاونت حمل‌ونقل صورت می‌گیرد. معاونت عمرانی لیست پروژه‌ها را ارسال کرده و ما اولویت‌بندی می‌کنیم.

معاون شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در خصوص پل صدر گفت: نمی‌گویم پل صدر کار خوبی نیست ولی هزینه پل صدر را می‌توانستیم در مترو هزینه کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: جهت توسعه پارکومترها دوباره مناقصه‌ای برگزار شد و قرار بود 15 هزار پارکومتر تازه در پایتخت

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از توقف نصب پارکومترها در پایتخت کشور عزیزمان ایران خبر داد و گفت: جهت توسعه این سیستم مجدداً مناقصه‌ای برگزار شده است و قرار بود 15 هزار پارکومتر تازه در پایتخت کشور عزیزمان ایران راه اندازی شود. بنده دستور دادم مناقصه باطل شود و به سمتی برویم که از اپلیکشن‌ استفاده کنیم و به جای راه اندازی پارکومتر به صورت نرم‌افزاری روی اپلیکیشن کارها صورت گیرد.

کمبود 2 هزار واگن مترو و 3 هزار دستگاه اتوبوس در تهران

وی در رابطه با کمبود‌های ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود 2 هزار واگن مترو و ٣ هزار دستگاه اتوبوس مواجه هستیم و نیاز به نوسازی تاکسی‌های فرسوده و ورود تاکسی‌های هیبریدی و برقی داریم و البته در نظر داریم از طریق فاینانس بانک‌های داخلی و صندوق توسعه ملی جهت ارتقا ناوگان حمل و نقل عمومی و تامین مالی آن اقدام کنیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: تاکسی اینترنتی جزء تکنولوژی روز دنیاست و حتی می تواند به کم کردن ترافیک منجر شود آیا که تاکسی‌های تلفنی مسیری را که میروند خالی بر می گردند، ولی تاکسی‌های اینترنتی در رفت و برگشت مسافر دارند، و ما باید تاکسی‌های خودمان را نیز به این سیستم مجهز کنیم.

پورسید آقایی گفت: در شهرداری و وزارت کشور آیین نامه‌ای با تعامل خود این شرکت‌ها در دست تدوین است.

بازنگری در فعالیت خط 7 مترو ، لغو مناقصه پارکومترها

وی با بیان اینکه کار‌های شهرداری گذشته در مترو قابل توجه، ولی ناقص هست، ادامه داد: خط ٦ و ٧ مترو از لحاظ تجهیزات و ایمنی مسئله دارند و همچنین خط ٨ فرودگاه امام (ره) که به وسیله دادستانی دستور توقف آن داده شد در مجاورت بزرگراه قم خطرآفرین است که باید دارای فاصله یا اختلاف سطح باشد تا اگر ماشینی از بزرگراه منحرف شد، برخورد نکند.

پور سید آقایی در آخر در پاسخ پرسش خبرنگار گروه تحریریه سایت مبنی بر اوضاع نابسامان تردد کامیون‌ها به خصوص کامیون‌های فرسوده در سطح شهر بیان کرد: بر اساس مصوبه دولت، عمر مجاز کامیون ها در پایتخت کشور عزیزمان ایران ٢٠ سال است که متاسفانه شاهد تردد کامیون‌های با عمر ٦٠ سال نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین جلسه در خصوص تردد کامیون ها را بعد از این نشست خواهم داشت، ادامه داد: تردد کامیون‌های فرسوده به علت ایجاد آلودگی‌های قابل توجه و سوانح رانندگی باید متوقف شود و بخش عمده آلودگی پایتخت کشور عزیزمان ایران مربوط به همین خودرو‌های سنگین است البته نیمی از آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران مربوط به کارخانجات صنعتی و نیم دیگر متعلق به تردد خودروهاست که عمده آن را کامیون‌ها تشکیل داده و باعث آزاد سازی ذرات معلق غیر شیمیایی می شود پیشنهادی که بنده مد نظر دارم و آنرا ارائه خواهم داد، جلوگیری از تردد کامیون‌ها در خط سبقت اتوبان‌ها است.

انتهای خبر /

واژه های کلیدی: آلودگی هوا | هوای پایتخت | شهرداری | استفاده | کامیون | ترافیک | اندازی | آلودگی | سیستم | تاکسی | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *