خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پرسشها کسبه پلاسکو باید سریع‌تر برطرف شود ، لزوم تشکیل کمیته ای جهت بهره

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ری و تجریش بر لزوم تشکیل کمیته ای جهت بهره گیری از نتیجه های گزارش های ارائه شده است در مورد اتفاق پلاسکو تاکید کرد.

پرسشها کسبه پلاسکو باید سریع‌تر برطرف شود ، لزوم تشکیل کمیته ای جهت بهره

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمد سالاری مدیر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ری و تجریش در جلسه علنی شورای در تصویر العمل به گزارش هیئت خاص گزارش ملی بررسی اتفاق ساختمان پلاسکو اظهار کرد: بعد از اتفاق غم انگیز پلاسکو دغدغه ای جدی در مورد ضرورت رعایت اصول ایمنی در کل کشور ایجاد شد که اگر ما بتوانیم از مجموع این مطالعات، ارزیابی ها و آسیب شناسی هایی که انجام شده است بهره بگیریم، اتفاق پلاسکو می تواند نقطه عطفی در تاریخ رعایت اصول ایمنی باشد، همان طور که هنگامی که اتفاق تلخ بم پیش آمد بعد از اتفاق ما شاهد تغییرات در آیین نامه های متفاوت مقررات ملی ساختمان، آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله بودیم و رعایت اصول مربوط به سازه در کشور ما و در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نتیجه اتفاق بم بود.

عبارات مهم : شورای شهر تهران – کمیسیون عمران
سالاری با اشاره به نگرانی های این روزها و بعد از حادثه پلاسکو اظهار داشت: تا کنون کمیته های مختلفی مشمول بر ۳ کمیته در شورای شهر تهران، کمیسیون عمران مجلس و کمیته دولت به منظور بررسی دلایل وقوع و ابعاد این اتفاق تشکیل شده است و گزارش‌های خوبی نیز ارائه شده است است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: ما ساختمان هایی مانند پلاسکو را نه تنها در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران که در کل شهرهای کشور داریم. اکنون دو دهه است که مقررات ملی ساختمان در کشور ما تصویب شده است هست، بنابراین ساختمان هایی که قبل از آن احداث شدند بر اساس این مقررات ساخته نشده اند و بسیاری از ساختمان هایی که در مرکز شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد، نتیجه همان ساخت و سازهای بدون مقررات هست، لذا پیشنهاد من این است که کمیته ای شکل بگیرد متشکل از کمیسیون های مرتبط شورا و نمایندگان شرکت ها، نهادها و وزارتخانه های مربوطه با محوریت شورا جهت پیگیری نتیجه های گزارش های کمیته های تشکیل شده، ما طرحی را نیز با همکاری کمیسیون های مربوطه تهیه کردیم تا به امضای اعضا برسد.

سالاری ادامه داد: بخش دیگری از پرسشها ایجاد شده است مربوط به ذینفعان حادثه پلاسکو یعنی مجموعه ای از کسبه ای که در آنجا مشغول به کار بودند و آسیب زیادی از این اتفاق دیدند، است و باید شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و شورای شهر به عنوان پارلمان محلی با مالک اولیه که بنیاد مستضعفان هست، پرسشها این افراد را پیگیری و برطرف کنند. البته کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در حال پیگیری این عنوان است که من به نوبه خود از آن ها تقدیر می کنم.

وی در آخر با تاکید بر اهمیت مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان افزود: این مبحث اساسا به عنوان ایمنی می پردازد که خوشبختانه در دولت قبل تصویب شد، ولی آیین نامه های آن هنوز تهیه و تصویب نشده است که این مهم باید هرچه سریعتر انجام شود .

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: شورای شهر تهران | کمیسیون عمران | حادثه پلاسکو | شورای شهر | شهرسازی | ساختمان | معماری | کمیسیون | ایمنی | ایران | پلاسکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *