خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

لزوم ایجاد کد اشتغال هر ایرانی در کنار کد ملی افراد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور براق سازی سیاست گذاری‌های بازار کار مورد نیاز است تا کد اشتغال هر ایرانی در کنار کدملی آن شخص ایجاد شود.

لزوم ایجاد کد اشتغال هر ایرانی در کنار کد ملی افراد

به گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاونگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشنواره کار آفرینان برتر سال ۹۶ که امروز (سه شنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام کار آفرینی از چند طریق دنبال می شود که جهت این امر برنامه ریزی هایی را در نظر داریم.
وی افزود: جهت اینکه به ۹۵۵ هزار تا یک میلیون شغل دست یابیم نیاز است تا مسیرهایی را پیش رویم که این راه با سرعت زیاد و پایدارتری طی کنیم.

عبارات مهم : برنامه ریزی – وزیر تعاون

ربیعی اظهار کرد:سیاست گذاری ها با نوع کارآفرینی، خلاقیت و سرعت گره باید گره خورده و جهت این امر برنامه هایی را در نظر داریم تا با همکاری دستگاه های متفاوت اجرایی کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در صنعت نساجی و پنبه ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار شغل را می توان ایجاد کرد و در صنعت پوشاک حتی تا ۲ میلیون شغل را می توان در اختیار داشته باشیم، بنابراین باید نظام تعرفه خاص جهت تولید صنعت پوشاک یعنی سیستمی را فارغ از نظام تعرفه ای ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر گروه هایی وجود دارند که پوشاک داخل را تامین می کنند و نیاز داخل کشور را پاسخگو هستند ولی از نظر مالی تامین نیستند.
ربیعی با بیان اینکه در بعضی موارد دولت باید یاری کند تا یارانه ای جهت تأمین نظام مالی ارائه کند، افزود: ۹۰۵ هزار شغل در این راستا ایجاد شده است و ۶۰۰ هزار شغل دیگر را پیگیری می کنیم.
وی گفت:به منظور براق سازی سیاست گذاری های بازار کار مورد نیاز است تا کد اشتغال هر ایرانی در کنار کدملی آن شخص ایجاد شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ما یک لایه کوچک، میانگین و خرد جهت اشتغال هم اضافه کردیم که این لایه ها تعریف، شاخص بندی و تقسیم بندی شده است اند.
وی با اشاره به اینکه ۱. ۵ میلیارد دلار در کمیسیون برنامه و بودجه همچنین فراکسیون اشتغال و اجتماعی مجلس بررسی شده است و با قاطعیت رأی آورده هست، اضافه کرد: این رقم با بهره ۴ درصد از بانک های مشخصی ارائه شده است است.
ربیعی خاطر نشان کرد: در حال تجدید نظر هستیم که شرکت ها بتوانند یکدیگر را تضمین کرده و قرارداد فروش کلی با بهره ۴ درصد را جهت آن ها در نظر گرفته تا افراد بتوانند در قالب تعاونی یا شرکت تسهیلات دوبرابری دریافت کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: این طرح نیز قرار است تا دو هفته دیگر با اتمام شورای عمومی آن وارد صحن شده است تا مورد تصمیم گیری قرار گیرد.
وی یاد آور شد: تاکنون ۵۰ هزار نفر جهت کارورزی عضویت کرده تا به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شوند.
ربیعی با بیان اینکه استان های آذربایجان و خراسان در طرح آموزش در محیط کار موفق بوده و هم اکنون جهت اشتغال به کار آماده می شوند، گفت: در نظر داریم تا همکاری دستگاه های پشتیبان را به منظور اصلاح اوضاع کسب و کار و ایجاد کارآفرینی سرعت بدهیم و دستگاه های مربوطه برنامه های نظام تأمین اجتماعی و مالیاتی خود را در دستور کار خود قرار دادند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | وزیر تعاون | کارآفرینی | علی ربیعی | دستگاه | برنامه | پوشاک | همکاری | اشتغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *