خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مسافرکش‌های شهرستان عامل بند آمدن خیابان‌های پایتخت ، قرار نیست شهردار تا

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با انتقاد از اوضاع مهاجرت به این شهر گفت: اکنون شاهد تردد

مسافرکش‌های شهرستان عامل بند آمدن خیابان‌های پایتخت ، قرار نیست شهردار تا

محمد علیخانی مدیر کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ در رابطه با پرسشها مربوط به حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: حل مسئله ترافیک نیازمند همکاری همه دستگاه ها و خود مردم هست، آیا که ما شاهد بودیم که در تمام عرصه ها بدون همکاری دستگاه ها و مردم کاری پیش نمی رود.

عبارات مهم : حمل و نقل عمومی – معضلات اجتماعی
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اوضاع خاص و مختصات گسترده شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با مساحت بیش از 700 کیلومتر مربع از ابتدا بر اساس روابط شهری و اصول شهرسازی مشمول بر معابر، دسترسی به خدمات عمومی، آموزشی، درمانی، بهداشتی و هر آن چه که در یک شهر مورد نیاز هست، ساخته نشده است.

وی افزود: این شهر تا به امروز با همین زیرساخت‌ها گسترش پیدا کرده و مهاجرت نیز به آن زیاد کردن یافته و علاوه بر اضافه شدن جمعیت مرکز، جمعیت حاشیه آن رشد زیادی داشته که از نظر معضلات اجتماعی و ترافیک شهری بر مرکز شهر تاثیرگذار بوده است.

علیخانی با اشاره به اینکه جهت مدیریت و برطرف پرسشها این اوضاع طی سال های گذشته کارهای بسیاری انجام شده، بیان کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم مدیریت شهری در سالیان گذشته تلاش نکرده و قرار است که با شهردار تازه معجزه رخ دهد، ولی یک پرسش مطرح می‌شود که آیا با وجود این همه تلاش و هزینه، پرسشها حل نشده است؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد علل حل نشدن معضل ترافیک افزود: یک مورد آن اقتصاد بیمار کشور است که باعث افزایش مهاجرت به پایتخت شده است و شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرداری باید تقاص آن را بعد دهد.

مسافرکش‌های شهرستان عامل بند آمدن خیابان‌های پایتخت ، قرار نیست شهردار تا

وی ادامه داد: از شهرستان ها برای مسافرکشی و کارهای متفاوت به پایتخت کشور عزیزمان ایران می‌آیند که این مهاجرت‌ها تبعات اجتماعی و اقتصادی از جمله افزاش بیکاری، ترافیک شهری و غیره را به دنبال خود دارد.

علیخانی افزود: همین تاکسی اینترنتی یا تاکسی برخط را در نظر بگیرید، قالب افرادی که در ذیل این شرکت ها فعالیت می‌کنند، افرادی هستند که از شهرستان به پایتخت کشور عزیزمان ایران آمده‌اند و خودروی پراید دارند.

وی اضافه کرد: تعداد خودروهایی که زیر نظر دو شرکت در حوزه تاکسی اینترنتی در پایتخت کشور عزیزمان ایران فعالیت می‌کنند به 100 هزار دستگاه رسیده، در حالی که آمار خودروهای کل سیستم تاکسیرانی پایتخت کشور عزیزمان ایران با زیر مجموعه هایش به 80 هزار دستگاه تاکسی نمی‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد علت دیگر حل نشدن معضلات شهری به خاص مسئله ترافیک عنوان کرد: بعضی از سیاست‌های اعمال شده است به وسیله مدیریت شهری در سال‌های گذشته با بی‌توجهی به تجربیات دنیا همراه بوده و بخشی از هزینه‌های کلان به شکل اشتباه تخصیص داده شده است است.

وی با اشاره به عدم رعایت توازن در تخصیص منابع و تبعات آن ابراز کرد: گسترش معابر و ساخت تونل و پل به جای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، مردم را تشویق به استفاده از وسایل حمل ونقل شخصی کرد.

تردد چند هزار بمب متحرک در شهر

علیخانی با تاکید بر عقب ماندن حمل و نقل عمومی از اوضاع مطلوب به علت سیاست‌های اعمال شده است ادامه داد: ما طبق برنامه باید 9 هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم که علاوه بر نداشتن این تعداد، ناوگان اتوبوس شهری فرسوده است و تمامی اتوبوس‌های شرکت‌های اتوبوسرانی پایتخت کشور عزیزمان ایران و آن بخشی هم که شخصی شده است از رده خارج هستند و مخازن گازی که در این اتوبوس‌ها تعبیه شده است مانند بمبی متحرک و بسیار پر خطر است.

وی افزود: به اولویت‌ها نیز در سیاست گذاری‌ها توجه نشده و اگر حمل و نقل عمومی در اولویت قرار می گرفت، اوضاع ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران امروز بهتر از وضعیتی بود که شاهد آن هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اولویت دانستن مترو در سیستم حمل و نقل عمومی تهران، بیان کرد: مترو تهران علاوه بر 1200 واگنی که خیلی از آنها هم فرسوده هستند، به 3 هزار واگن دیگر نیاز دارد و ای کاش به جای ساخت این همه تونل و پل به این بخش توجه می‌شد.

علیخانی افزود: به غیر از کسری واگن در مترو در بعضی از خطوط از جمله خط 7 پرسشها ایمنی و کمبود امکانات مثل هواکش نیز وجود دارد که در صورت به وجود آمدن اتفاق جان کسانی که در آن جا حضور دارند در خطر هست، در یکی از کشورها در مترو واگن آتش گرفت و به علت نداشتن هواکش 50 نفر دچار خفگی و فوت شدند.

وی ادامه داد: شاید بتوان گفت یکی از دلایل عدم اولویت قرار دادن حمل و نقل عمومی نسبت به ساخت پل و تونل، کسب سود به وسیله پیمانکاران هست، آیا که آن بخش سودآوری بیشتری دارد.

انتهای پیام/

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با انتقاد از اوضاع مهاجرت به این شهر گفت: اکنون شاهد تردد

واژه های کلیدی: حمل و نقل عمومی | معضلات اجتماعی | شورای شهر | دستگاه | ترافیک | اتوبوس | کمیسیون | علیخانی | عمران | سیاست | تاکسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *