خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

عامل انسانی بااهمیت ترین علت حوادث رانندگی است ، فوت روزانه 43 نفر در حوادث رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی روزانه 43 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

عامل انسانی بااهمیت ترین علت حوادث رانندگی است ، فوت روزانه 43 نفر در حوادث رانندگی

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ سردار تقی مهری مدیر پلیس راهنمایی و رانندگی در همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی که امروز(پنج شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در هفته نیروی انتظامی قرار داریم و شعار پلیس ناجا در این هفته، پلیس جهت امنیت و امنیت جهت مردم است.

عبارات مهم : راهنمایی – رانندگی
وی با اشاره به اینکه بااهمیت ترین مسئله در کشور امنیت هست، گفت: امنیت مسئله مهمی است و توجه به آن در تمام پروژه های کشور اهمیت دارد و رکن مهم توسعه و پیشرفت در هر کشوری امنیت محسوب می شود.

سردارمهری بیان داشت: در این جلسه که به یاد قربانیان حوادث رانندگی تشکیل شده است هست، به دنبال آن هستیم تا با همکاری یکدیگر پویشی را با همکاری نخبگان کشور در جهت کم کردن حوادث رانندگی تشکیل دهیم و در این راستا تصمیم گرفتیم تا این پویش تا نوروز سال آینده ادامه یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: در حال حاضر از افراد بسیاری به عنوان قربانی حوادث رانندگی نام برده می‌شود و خانواده‌های زیادی درگیر این حوادث هستند و ما باید از امروز شعار خود را این مسئله قرار دهیم که «به احترام آن‌هایی که من را دوست دارند و من نیز آن‌ها را دوست دارم با احتیاط رانندگی می‌کنم».

وی گفت: باید در پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی پیش قدم باشیم، این شعار می‌تواند موجب توسعه و پیشرفت فرهنگ رانندگی در سطح کشور شود.

عامل انسانی بااهمیت ترین علت حوادث رانندگی است ، فوت روزانه 43 نفر در حوادث رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: از سال 77 که پلیس به آمارهای حوادث رانندگی دست پیدا کرد و توانست آن‌ها را جمع بندی کند، رقم بزرگی از این آمارها در سطح کشور به مصدومان و مجروحان ناشی از حوادث رانندگی مربوط می‌شد و حدود 402 هزار و 259 نفر در حوادث مجروح و مصدوم شدند و بیش از 4 میلیون و 591 هزار و 307 نفر جان خود را در این حوادث از دست دادند که این عنوان هزینه زیادی را به کشور وارد می‌کند.

30 تا 40 درصد تخت‌های بیمارستانی کشور را مصدومان حوادث رانندگی پر کرده‌اند

سردار مهری تصریح کرد: از مجموع 120 هزار تخت بیمارستانی فعال در کشور، حدود 30 تا 40 درصد را مصدومان حوادث رانندگی پر کرده اند که این آمارها نشان می دهد که باید به سمت پیشگیری برویم
.
وی با بیان اینکه علت مهم حوادث رانندگی عامل انسانی هست، تأکید کرد: زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد، عوامل اتفاق را جاده، ماشین و عامل انسانی اعلام می‌کنند، بنابراین ما می‌توانیم در این عوامل سرمایه گذاری کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: جاده‌ها و نقاط اتفاق خیز نقش زیادی در بروز حوادث رانندگی دارند، ولی در این میان نقش عامل انسانی مهم تر است و باید در این باره فرهنگسازی کنیم.

سردار مهری گفت: فرهنگسازی نیاز به وقت دارد و دیر جواب می‌دهد، ولی باید توجه داشت که اثر آن هم دیر از بین می‌رود.

وی افزود: براساس آمار پزشکی قانونی روزانه 43 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که 50 درصد فوت و میرها در صحنه اتفاق و 50 درصد آن نیز بعد از اتفاق اتفاق می‌افتد، بنابراین نقش رفتارهای پرخطر در بروز حوادث رانندگی موثر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: با فرهنگسازی توانستیم 27 هزار مورد فوت و میر ناشی از حوادث رانندگی در سال 84 را به 16 هزار نفر در سال 95 برسانیم،این در حالی است که طی این مدت تعداد وسایل نقلیه زیاد کردن یافته است و با این وجود تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات 12 هزار نفر کم کردن پیدا کرده است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: راهنمایی | رانندگی | پیشگیری | مصدومان | حوادث | امنیت | همکاری | اخبار انتظامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *