خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فعالیت 12میلیون کاربر ایرانی زیر 18 سال در خبر رسان تلگرام ، فضای مجازی جداکننده والدین از فرزندان

دور شدن خانواده و فرزندان به سرد شدن روابط دورن خانواده ای و البته دل بستن فرزندان به دوستان مجازی را دامن می زند که این عنوان خود

فعالیت 12میلیون کاربر ایرانی زیر 18 سال در خبر رسان تلگرام ، فضای مجازی جداکننده والدین از فرزندان

به گزارش خبرنگار حوزه ارتباطات گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، سال ها پیش که هنوز اینترنت و گوشی همه گیر نشده بود خانواده ها زیاد یکدیگر را می دیدند و از حال هم با خبر می شدند و رابطه ها گرم و صمیمی بود. روزهایی که همه دور هم در یک منزل و یک اتاق جمع می شدند و از خودشان می گفتند و روز را شب و شب را صبح می کردند.
امروز اوضاع عوض کردن کرده و دیگر کمتر کسی را می توان یافت که سرش در گوشی نباشد و در فضای بی در و پیکر مجازی چرخ نزند. تکنولوژی چنان پیشرفت سریعی داشت که حتی اجازه نداد تا خانواده ها بتوانند جهت استفاده کودکانشان از آن محدودیتی قرار دهند.

عبارات مهم : تبلت و گوشی هوشمند – شبکه های مجازی

اینکه با تکنولوژی روز همراه شویم توصیه منفی ای نیست، ولی نحوه استفاده و سن استفاده از این دستگاه های هوشمند باید مورد توجه قرار گیرد. امروز همه فرزند ها تا چشم باز می کنند تبلت و گوشی هوشمند را بدون هیچ محدودیتی در دست می گیرند و روز به روز از محیط گرم خانواده دورتر شده است و در تنهایی خود فرو می روند.
دور شدن خانواده و فرزندان به سرد شدن روابط دورن خانواده ای و البته دل بستن فرزندان به دوستان مجازی را دامن می زند که این عنوان خود زمینه ای جهت انحرافات و شروع روزهای نافرجام را کلید می زند. کودکان ممکن است با هر ابراز محبتی از سوی دوستان مجازی خود جذب و ذوب در این فضا شوند.
توسعه اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … تیز شدن شاخک سودجویان جهت به دام انداختن افراد راحت را در پی دارد. توسعه ارتباطات بعضا ناسالم و خطرناک دور از ذهن نیست هنگامی که که صفحه حوادث روزنامه ها پر می شود از حوادثی که یک پایش در همین صفحات است.
* فعالیت 12میلیون کاربر ایرانی زیر 18 سال در خبر رسان تلگرام
حمید طهماسبی استاد جامعه شناسی گفت: در حال حاضر 12 میلیون کاربر ایرانی زیر 18سال در خبر رسان تلگرام فعالیت دارند در حالیکه در جامعه ما هنوز استفاده از گوشی تلفن همراه و اینترنت و دیگر اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … به خوبی ساختن فرهنگ نشده است.
امروزه سهم گفتگوی زوجین با یکدیگر و با فرزندان بسیار کم شده است هست. همسران نیاز دارند با هم صبحت کنند و همینطور با فرزندان خود در مورد مسایل روزانه گفتگو داشته باشند، ولی استفاده از شبکه های مجازی منجر شده است است که فرزندان در عالمی دیگر سرگردان و رها شوند. کاربری کنترل نشده اینترنت موجب می شود نوجوانان، منزوی و دچار افت اخلاقی و پرخاشگر شوند و دیگر پدر و مادر را به عنوان دوست و رفیق خود ندانند و همچنین میل به به جنس مخالف داشته باشند.
* نشانه شبکه های مجازی نابودی خانواده هاست
روح الله مومن نسب کارشناس اینترنت گفت: شبکه های مجازی ابزار جنگ نرم دشمن هستند که نشانه آن نابودی خانواده هاست. شبکه خبر رسان تلگرام را صهیونیست های روس تبار ساکن آلمان ایجاد کرده اند و آن را اداره می کنند و بدتر از همه اینکه 81.2 درصد بازدیدکنندگان این شبکه، ایرانی هستند. در چین کسانی که روزانه بیش از یک ساعت در روز از اینترنت استفاده می کنند، معتاد اینترنت محسوب می شوند و باید به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنند و این در حالی است که بر اساس داده های وزارت ورزش و جوانان، به طور میانگین جوانان کشور روزانه 9 ساعت به گوشی های گوشی تلفن همراه مشغول هستند.
از عوارض و جنبه های زیانبار استفاده مدیریت نشده از اینترنت آن است که تنوع طلبی عاطفی و جنسی در جامعه شیوع پیدا کرده که آسیب های روانی و اجتماعی زیادی دارد. طلاق عاطفی نیز به شدت در حال زیاد کردن است به طوری که 68 درصد طلاق های ثبت شده است در میان 140 کشور جهان، به علت ارتباط یکی از زوجین با جنس مخالف از طریق شبکه های مجازی است.
بدون شک این روزها با زیاد کردن ارتباطات در فضای مجازی، روابط بین اعضای خانواده با سردی زیادی همراه است آیا که دیگر والدین و فرزندان مانند گذشته در فضاهای یکسان فیزیکی و تفریحی واقعی، خاطرات مشترکی را با هم تجربه نمی کنند. این کم کردن اشتراکات عاطفی و فکری و اطلاعاتی به تفاوت در منظر و نظر آنها دامن میزند.
سهل انگاری و گذرهای بی تفاوت والدین نیز بی تأثیر در استفاده بی محدودیت کودکان و نوجوانان از فضاهای مجازی نیست، بعضی از خانواده ها با این باور که «فرزندشان کاری نمی کند که نیاز به نظارت باشد» فزرندانشان را در خطری بزرگ قرار می دهند.
استفاده از لوازم هوشمند ارتباطی بین کودکان و نوجوانان نیازمند نظارت درست و دقیق خانواده هست، خانواده هایی که دست فرزندانشان را در دنیای مجازی رها می کنند باید منتظر تبعات سیاه آن باشند.
گزارش از مینا افسریان
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تبلت و گوشی هوشمند | شبکه های مجازی | دنیای مجازی | فضای مجازی | طلاق عاطفی | خانواده | اینترنت | استفاده | کودکان | والدین | روزانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *