خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فرصت یک ماهه به کارفرمایان جهت ارسال لیست حق بیمه کارگران

مدیر کل درآمد و حق بیمه شرکت تامین اجتماعی گفت: در صورتی که کارفرمایی حق بیمه کارگران را با تاخیر پرداخت کند، جریمه خواهد شد.

فرصت یک ماهه به کارفرمایان جهت ارسال لیست حق بیمه کارگران

مهرداد غریب مدیر کل درآمد و حق بیمه شرکت تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، اظهار داشت: برابر بند 39 قانون تامین اجتماعی اگر کارفرمایی حق بیمه کارگران را با تاخیر پرداخت کند، مشمول جریمه خواهد شد و بر همین اساس معادل 10 درصد از مبلغ کل حق بیمه پرداختی جریمه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بند 39 قانون تامین اجتماعی افزود: کارفرمایان یک ماه وقت دارند حق بیمه کارگران خود را پرداخت کنند، این در حالی است که اگر حق بیمه کارگر به وسیله کارفرما پرداخت شود، ولی لیست پرداختی با تاخیر به تامین اجتماعی ارسال گردد، کارفرما ماهانه 2 درصد و هر سال 24 درصد ارزش کل پرداختی حق بیمه جریمه خواهد شد.

مدیر کل درآمد و حق بیمه شرکت تامین اجتماعی بیان کرد:‌چنانچه کارگری شکایتی مبنی بر پرداخت نشدن حق بیمه خود از سوی کارفرما دارد، می‌تواند با مراجعه به شعب پیگیری کننده تامین اجتماعی شکایت خود را در این باره مطرح کند و به دنبال آن بازرسان تامین اجتماعی به کارگاه مربوطه اعزام و پیگیر مطالبات کارگران می‌شوند.

فرصت یک ماهه به کارفرمایان جهت ارسال لیست حق بیمه کارگران

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک میلیون و 300 هزار کارفرما در کشور داریم که کارگران خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده اند، گفت: 95 درصد کارفرمایان تکالیف قانونی خود در قبال حق بیمه کارگرانشان را انجام می‌دهند و 5 درصد در این خصوص کوتاهی می‌کنند.

مدیر کل درآمد و حق بیمه شرکت تامین اجتماعی در آخر تصریح کرد: 13 میلیون بیمه شده است مهم به همراه خانواده های خود که به 44 میلیون تن می‌رسد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کارفرما | قانونی | کارگران | قانون | ارسال | میلیون | حق بیمه | تامین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *