خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نشانه دشمن براندازی نظام از طریق اینترنت است ، غیورمردان کشور عزیزمان ایران انتقام شهادت 8 مرزبان را خواهند گرفت

رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن های جمهوری اسلامی مطمئن باشند که غیورمردان ایران، انتقام خون 8 مرزبان را که مظلومانه به شهادت رسیدند، خواهند گرفت.

نشانه دشمن براندازی نظام از طریق اینترنت است ، غیورمردان کشور عزیزمان ایران انتقام شهادت 8 مرزبان را خواهند گرفت

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: با اینکه تصویرهای منعکس شده است در صدا و سیما از عزیمت مردم به کربلای معلی تنها بخش کوچکی از این حرکت عظیم مردمی را به نمایش می گذارد ولی همین مقدار هم بسیار عجیب و تاثیرگذار است . در این تصویرهای می بینیم افراد متفاوت از سنین گوناگون با عزم و اراده ای راسخ در این مسیر قدم بر می دارند و کسانی که شاید در شرایط عادی پیمودن چنین راهی برایشان بسیار سخت باشد، با اشتیاق این مسیر طولانی را طی می کنند. امیدواریم این قدم ها محل نمایان شدن عنایات ائمه اطهار(ع) و حضرت حق تعالی باشد و بیش از پیش موجب تنویر قلوب شیعیان و محبان اهل بیت (ع) شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه چنین حرکت های معنوی و عظیمی باعث آشکارتر شدن راه صحیح ائمه جهت مردم در اقصی نقاط دنیا می شود و مطمئنیم که بیش از پیش مشتاقان زیادی را از سراسر دنیا به این مسیر جذب می کند، خاطرنشان کرد: ان شاء الله با ظهور قائم آل محمد(عج) انتقام حقیقی از کسانی که در طول تاریخ جنایاتی را خصوصاً در مورد ائمه معصومین (ع) روا داشته اند، گرفته خواهد شد.

نشانه دشمن براندازی نظام از طریق اینترنت است ، غیورمردان کشور عزیزمان ایران انتقام شهادت 8 مرزبان را خواهند گرفت

آیت الله آملی لاریجانی:شهادت 8 تن از مرزبانان غیور کشورمان بی پاسخ نخواهد ماند

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با تسلیت شهادت 8 تن از مرزبانان غیور کشورمان در منطقه مرزی چالدران در استان آذربایجان غربی به خانواده ها و بازماندگان این عزیزان، تاکید کرد: دشمن های جمهوری اسلامی مطمئن باشند که غیورمردان ایران، انتقام خون این جوانان را که مظلومانه به شهادت رسیدند، خواهند گرفت. تاکنون نیز بارها ضربات مشکل بابت این قبیل کارها ایذایی مجبور شده است اند و قطعاً این بار نیز در بعد این حرکت ناجوانمردانه، مجازات سخت جوانان کشورمان نهفته است و دشمن های نتیجه این اقدام خود را خواهند دید.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همه شرکت کنندگان در راهپیمایی شکوهمند 13 آبان به خاص دانش آموزان و دانشجویان، اظهار کرد: باید استکبارستیزی را زنده نگه داریم تا دشمن ما بداند که ملت کشور عزیزمان ایران بیدار هست. رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند نوجوانانی داریم که تحلیلشان از بسیاری افراد مسن‌تر دقیقتر است و این جهت همه ما مایه مباحات خواهد بود. امیدواریم با این سطح از بصیرت، فهم، تلاش، شور و نشاط، آینده ای روشن و متعالی در انتظار این نوجوانان و ملت عزیزمان باشد.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با تاکید بر ضرورت آشنایی دشمن های و آینده نگری ترفندهای آنها تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب و همچنین در تاریخ سرزمین های دیگر مشاهده می کنیم که هرکجا دشمن های آشنا شده است اند و ترفندهایشان آینده نگری شده، پیروزی به دست آمده است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مردم باید مراقب کارها فریبنده دشمن های باشند، افزود: امروز اختاپوس رسانه ای غرب خصوصاً آمریکایی ها در کل دنیا اثرگذار است و سرمایه های عظیمی را جهت تاثیرگذاری در دنیا به کار می بندند. بر همین اساس مردم عزیز ما باید تبلیغات دشمن و ساختارهای تاثیرگذار آنها را بشناسند.

رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن های جمهوری اسلامی مطمئن باشند که غیورمردان ایران، انتقام خون 8 مرزبان را که مظلومانه به شهادت رسیدند، خواهند گرفت.

دشمن از طریق اینترنت قصد براندازی نرم دارد

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره محل دشمنی دشمن های متعدد در منطقه و دنیا خصوصاً از سوی آمریکا بوده هست، اظهار کرد: امروز دشمن مسلح تر به میدان آمده است و بویژه با در دست گرفتن فضای مجازی قصد براندازی نرم دارد. مقامات آمریکایی به صراحت سخن از عوض کردن نظام کشور عزیزمان ایران به میان می آورند و از روی حماقت، ملت کشور عزیزمان ایران را با این سابقه عظیم تمدنی و فرهنگی، تروریست می خوانند. دقیقاً اینجاست که مردم ما باید توجه داشته باشند که رسانه های بیگانه درصدد تفرقه افکنی و براندازی هستند تا مردم از آرزوی بزرگ های خود دست بکشند و اهداف انقلاب را عوض کردن دهند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بعضی فضاسازی های رسانه ای از سوی دستگاه های تبلیغاتی دشمن، از صدا و سیما به علت پخش بعضی مستندهای روشنگرانه در این زمینه قدردانی کرد و گفت: گرچه به علت مشغله های کاری غالباً از تماشای برنامه های صدا و سیما (غیر از اخبار) محروم هستم ولی پاره‌ای از برنامه ها را که موفق به تماشای آنها شدم، ارزشمند یافتم. از جمله این آثار، مستندی راجع به تبلیغات و پروپاگاندا بود. همچنین مستندی راجع به تحقیقات جنسی در غرب دیدم که نشان می داد پشت این فعالیت های تحقیقاتی گروه های بسیار ثروتمندی هستند که اهداف خاصّی را دنبال می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه کارها غرب در بعضی نقاط دنیا تاثیرگذار بوده هست، تصریح کرد: خوشبختانه غرب در جمهوری اسلامی موفق به پیاده سازی اهداف خود نبوده و به تعبیر مقام معظم رهبری، هیچ غلطی نتوانسته بکند. شاید بتوان گفت که یکی از مهمترین عوامل پیروزی و مقاومت ما در برابر توطئه های دشمن، همین توجه به اهل بیت(ع) و ارزشهای شیعه و ائمه معصومین (ع) است که متقابلاً عنایات ائمه اطهار(ع) و خداوند متعال را در پی دارد و ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و بر بصیرت خود بیافزاییم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خطرِ دشمنِ در کمین را باید هر لحظه مدّ نظر داشت، اظهار کرد: سیلی اخیر جمهوری اسلامی به صورت آمریکا و اذناب منطقه ای آن برایشان بسیار گران تمام شده است است لیکن می بینند که صدها میلیارد دلار جهت جنگ افروزی در منطقه هزینه کرده اند و فایده ای برایشان نداشته هست. امروز جمهوری اسلامی دارای چنان اقتداری در منطقه است که هرگز تصور آن را هم نمی کردند، لذا هر روز به دنبال جنجال و برنامه ای تازه هستند چنان که در روزهای اخیر تحرکات عربستان و همچنین استعفای نخست وزیر لبنان را شاهد بوده‌ایم که طبیعتاً نتیجه طراحی‌های پشت پرده آنان است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در منطقه، این پیروزی ها را به ملت و دولت عراق و سوریه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با بصیرت، دشمن شناسی و اتکا به خدا در کنار اخلاص و درایت، پیروزی قطعی از آن مردم منطقه خواهد بود و ان شاء الله شر داعش به زودی کنده خواهد شد.

اصلی ترین علت اطاله دادرسی کمبود نیروی انسانی است

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عنوان «اطاله دادرسی» به عنوان یکی از پرسشها اساسی دستگاه قضایی و مراجعه کنندگان، تصریح کرد: بعضی گمان می کنند که دستگاه قضایی بحث اطاله دادرسی و طولانی شدن پیگیری به پرونده ها در محاکم را رها کرده هست. این در حالی است که این عنوان از سالها قبل کاملاً مورد توجه مسئولان قضایی است و در دوره تصدی اینجانب نیز با تاسیس معاونت راهبردی و همکاری معاونت های دیگر، تلاشهای بسیار خوبی جهت ریشه یابی و حل این معضل صورت گرفت است.

نشانه دشمن براندازی نظام از طریق اینترنت است ، غیورمردان کشور عزیزمان ایران انتقام شهادت 8 مرزبان را خواهند گرفت

آیت الله آملی لاریجانی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، با در نظر گرفتن 15 میلیون پرونده موجود در دستگاه قضایی، میانگین وقت پیگیری به هر پرونده بین 90 تا 100 روز محاسبه شده است است که البته با توجه به اینکه بسیاری از پرونده ها در مرحله دادسرا یا در محاکم بدوی مختومه می شوند، طبیعتاً با کسر اینگونه پرونده ها، در مورد پرونده‌های در حال رسیدگی، این میانگین زمانی زیاد کردن خواهد یافت.

رئیس قوه قضاییه نخستین و مهم ترین علت اطاله دادرسی را کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضایی برشمرد و خاطرنشان کرد: این عنوان را به طور مکرر در طول سالهای متمادی با دولتها و مجلس در میان گذاشته ایم، ولی متاسفانه مقاومت عجیبی در برابر تامین نیروی انسانی قوه قضاییه وجود دارد و واقعا در چنین شرایطی نمی توان از دستگاه قضایی انتظار معجزه داشت. هنگامی که تعداد پرونده ها زیاد کردن داشته ولی متناسب با آن شاهد زیاد کردن نیروی انسانی نیستیم، زیاد کردن وقت پیگیری به پرونده ها طبیعی خواهد بود.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: امروز چه در محاکم و دادسراها و چه در سایر نهادهای قضایی نظیر دیوان عدالت اداری، دیوان عالی کشور و دادسرای دیوان عالی، بسیاری از قضات شریف ما خارج از ساعات کاری هم مشغول به بررسی پرونده ها هستند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بدون همکاری دولت و مجلس جهت جذب قاضی و کارمند در دستگاه قضایی حل مسئله اطاله دادرسی ممکن نخواهد بود، خاطر نشان کرد: ما جهت جذب هر سال 800 قاضی که در قانون آینده نگری شده است هست، طی سنوات متفاوت به معنای دقیق کلمه جنگیده ایم. حتی در چند نوبت از مقام معظم رهبری جهت حل این مسئله استعانت خواستیم، لیکن دولت ها و مجالس همکاری مورد نیاز را نمی کردند البته در حال حاضر مجلس محترم همکاری بسیار خوبی در این زمینه دارد. بر اساس همین پیگیری‌ها توانستیم طی 8 سال بیش از 4000 قاضی به سیستم قضایی اضافه کنیم و امروز 11 هزار قاضی مشغول به فعالیت هستند که البته طی این سالها 2000 قاضی نیز بازنشسته یا به علت بعضی تخلفات از دستگاه قضایی منفصل شده است اند.

رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن های جمهوری اسلامی مطمئن باشند که غیورمردان ایران، انتقام خون 8 مرزبان را که مظلومانه به شهادت رسیدند، خواهند گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی با اعلام آمادگی دستگاه قضایی جهت هر گونه اقدام در جهت جذب و آموزش قضات و کارمندان قضایی و همکاری جهت برطرف این کمبود، اظهار کرد: یکی دیگر از مهمترین دلایل اطاله دادرسی، تعداد بالای پرونده هاست. حسب بعضی گزارش ها در بعضی از کشورهای غربی یک قاضی در طول روز تنها به یک پرونده پیگیری می کند ولی این آمار در کشور ما به روزانه بین 5 تا 7 پرونده نیز می رسد. در چنین شرایطی واضح است که با وارد آمدن فشار به قاضی و عدم وقت جهت دقت مورد نیاز در پیگیری به پرونده مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کثرت پرونده ها دلایل متعددی دارد، افزود: بعضا مطرح می شود آیا قوه قضاییه در جهت پیشگیری از جرایم و شکل گیری دعاوی کاری انجام نمی دهد. نباید فراموش کرد که جرایم و دعاوی از بیرون قوه قضاییه وارد می شوند و در بسیاری از موارد می بینیم که هنگامی که یک دستگاه اجرایی کار خود را درست انجام نمی دهد، جرایم و دعاوی حقوقی زیادی شکل می گیرد و در واقع شاهد سرریز سهل انگاری سایر دستگاه ها به قوه قضاییه هستیم.

آیت الله آملی لاریجانی:فرهنگ استفاده از وکیل نهادینه شود

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه ها با قوه قضاییه در مقوله پیشگیری از وقوع جرم و شکل گیری پرونده ها و دعاوی حقوقی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در اثر عدم نظارت کافی بر موسسات مالی، مردم دچار گرفتاری های فراوان می شوند و همه این موارد به شکل پرونده وارد دستگاه قضایی می شود. در واقع ما میراث دار مشکلاتی هستیم که هیچ نقشی در شکل گیری آنها نداشته ایم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه تاکید کرد: یکی از مهمترین دلایل کثرت پرونده ها عدم آگاهی مردم از کیفیت تنظیم قراردادها و روابط حقوقی خود است که در این زمینه باید فرهنگ استفاده از وکیل نهادینه شود و مردم با انجام مشورت با یک وکیل یا حقوقدان قابل اطمینان، سطح کیفی قراردادها یا سایر پرسشها حقوقی خود را ارتقا دهند تا شاهد شکل گیری بسیاری از پرونده ها و وقوع بسیاری از جرایم نباشیم.

نشانه دشمن براندازی نظام از طریق اینترنت است ، غیورمردان کشور عزیزمان ایران انتقام شهادت 8 مرزبان را خواهند گرفت

آیت الله آملی لاریجانی افزود: بسیاری اوقات نیز وکلا از عدم اعتنای دستگاه قضایی گلایه دارند. البته گاهی بعضی رفتارها نیز از تعداد معدودی وکلا سرمی زند که قابل توجیه نیست ولی نهایتاً قوه قضاییه باید وکلای دادگستری را از خود بداند لیکن ما معتقدیم که وکیل خوب به از بین رفتن منشاء بسیاری از دعاوی، جرایم و تشکیل پرونده ها و همچنین ارتقای سطح پیگیری ها کمک زیادی می کند. در مجموع رابطه معقول، منطقی و صحیحی باید بین وکلا و دستگاه قضایی ایجاد شود تا هم وکلا بتوانند به خوبی دفاع کنند و هم دستگاه قضایی بتواند قضاوت عادلانه ای در پرونده ها داشته باشد.

رئیس قوه قضاییه در آخر تاکید کرد: اقتضای تعامل منطقی دستگاه قضایی با وکلا این است که وکلا نیز ارزشهای مورد نیاز اخلاقی، انسانی و اسلامی را رعایت کنند و هدفشان تنها احقاق حق باشد.

بر اساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی اطراف اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 و همچنین بحث و بررسی اطراف قانون اخیرالتصویب مبارزه با مواد مخدر در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.

انتهای پیام/

صحبت های مهم مدیر قوه قضائیه در تاریخ 15 آبان ماه در جلسه مسئولان عالی قضایی

واژه های کلیدی: قوه قضاییه | لاریجانی | دستگاه | ایران | پرونده | همکاری | اسلامی | قوه قضائیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *