خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

غرق شدن 449 تن در 4 ماه

در چهار ماهه نخست امسال 449 نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که

غرق شدن 449 تن در 4 ماه

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ در چهار ماهه امسال از کل تلفات غرق‌شدگی در کشور 370 نفر مرد و 79 نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده است بر اثر غرق‌شدگی در مدت مشابه سال قبل 317 و تعداد زنان 48 نفر بود.

خوزستان و آذربایجان شرقی در صدر آمار غرق شدگی

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های خوزستان با 68، آذربایجان شرقی با 59، فارس با 44، اصفهان با 33 و مازندران با 32 فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته اند. آمار تلفات در دیگر استان‌ها کمتر از 20 نفر و در تعداد قابل توجهی کمتر از 10 نفر بوده هست. استان خراسان جنوبی نیز در این مدت هیچ مورد فوت بر اثر غرق‌شدگی نداشته است.

لازم به ذکر است علت اوج بودن آمار تلفات غرق‌شدگی در استان آذربایجان شرقی طی چهار ماهه نخست سال جاری، وقوع سیل فروردین ماه در این استان است که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنانمان شد، ضمن آن که طی این ماه‌ها زیاد تلفات غرق شدگی در رودخانه‌ها به ثبت رسیده و به همین علت استان مازندران در رتبه پنجم آمار تلفات قرار گرفته است.

غرق شدن 449 تن در 4 ماه

مرگ 146 نفر در رودخانه‌ها

در چهار ماهه ابتدایی امسال بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی مربوط به روخانه‌ها هست. در این مدت 146 نفر در روخانه‌ها جان خود را از دست داده اند که 32.5 درصد از کل تلفات این مدت را در برمی گیرد؛ بعد از آن کانال‌های آب با 51 فوتی، دریا با 43(40 نفر خارج محدوده طرح و 3 نفر در محدوده مجاز)، استخر کشاورزی با 41، دریاچه مصنوعی و سد با 32، استخر شنا با 29، چاه با 16، حوض و حوضچه با 12 و دریاچه طبیعی با 4 نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

75 نفر نیز در مکان‌هایی دیگر به جز موارد ذکر شده است در اوج جان خود را بر اثر غرق‌شدگی از دست داده اند.

رشد 27 درصدی غرق‌شدگی در تیرماه

در تیرماه امسال نیز 152 نفر بر اثر غرق‌شدگی جان باخته اند که نسبت به تیر ماه سال قبل 27.7 درصد زیاد شده است است.

انتهای پیام/

در چهار ماهه نخست امسال 449 نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که

افزایش 23 درصدی تلفات ناشی از غرق شدگی در 4 ماهه نخست امسال

واژه های کلیدی: استان مازندران | آذربایجان | رودخانه | مازندران | دریاچه | رودخانه | خوزستان | طبیعی | استخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *