خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

علت دزدی مسجمه در پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام شد

سرپرست معاونت فرهنگی هنرهای شهری شرکت زیباسازی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد مجسمه های شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران برنزی هستند، گفت: اکثر این مجسمه ها در نقاط قابل کنترل، نگهداری می شوند.

علت دزدی مسجمه در پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ سیدمجتبی موسوی سرپرست معاونت فرهنگی هنرهای شهری شرکت زیباسازی با اشاره به دزدی اموال عمومی شهر اظهار کرد: سرقت اموال عمومی به علت ارزش ماده خامی بوده که در تولید آن به کار رفته هست، جنس اموال سرقتی اکثرا از آهن، آلومینیوم، مس، برنز و غیره بوده و علاوه بر مجسمه های فلزی شاهد دزدی کابل های فلزی نیز هستیم که با انگیزه فروش مواد خام آن صورت می گیرد.

وی افزود: مجسمه هایی که در سطح شهر راه اندازی می شوند با فرآیند خاصی از جمله طراحی، قالب گیری، ساخت، راه اندازی و غیره تولید می شوند، براین اساس هر مجسمه برنزی چندین میلیون تومان هزینه دارد که سارقان آن را به عنوان ضایعات و ماده خام به قیمت چند صد هزار تومان می فروشند.

علت دزدی مسجمه در پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام شد

۲۵درصد مجسمه های پایتخت برنزی هستند

سرپرست معاونت فرهنگی هنرهای شهری شرکت زیباسازی با اشاره به اینکه مجسمه‌های سطح شهر از جنس آهن، سنگ، برنز و فایبر گلاس ساخته و در نقاط متفاوت شهری راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: ۲۵ درصد مجسمه‌های سطح شهر برنزی هستند که بسیاری از آن‌ها در نقاط قابل حفاظت مانند داخل پارک‌ها، راه اندازی شده است هست، ولی آثار راه اندازی شده است در معابر شهری که فاقد نگهبان هستند در خطر دزدی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته نیز شاهد سرقت مجسمه‌های برنزی در سطح شهر بودیم که بعد از آن راه اندازی این مجسمه ها به طور موقت متوقف شد، ولی بعد از مدتی راه اندازی مجسمه‌های برنزی در نقاط خاصی در شهر از سر گرفته شد، آیا که معتقدیم فضاهای متفاوت شهری نیاز به تنوع آثار هنری دارند و از بین بردن این مجسمه ها از سطح شهر راه حل مهم نیست.

موسوی با بیان اینکه دزدی اموال عمومی تنها در مورد مجسمه ها صورت نمی گیرد، اظهار کرد: سرقت اموال عمومی در شهر مرسوم است که البته گاهی رسانه ای می شود. متاسفانه شاهد این پدیده زشت حتی درمورد آثار تاریخی همچون کاشی سردر منزل های تاریخی نیز هستیم و باید در مورد محافظت از اموال شهری ساختن فرهنگ شود.

وی افزود: شهروندان باید به گونه‌ای درمورد اموال عمومی حساسیت داشته باشند که سارقان جهت دزدی این اموال احساس امنیت نکنند تا شاهد کم کردن این پدیده زشت باشیم.

سرپرست معاونت فرهنگی هنرهای شهری شرکت زیباسازی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد مجسمه های شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران برنزی هستند، گفت: اکثر این مجسمه ها در نقاط قابل کنترل، نگهداری می شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی هنرهای شهری شرکت زیباسازی اظهار کرد: شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران جزء شهرهای پراسترس دنیاست که باید با به کارگیری روش های متفاوت در کم کردن سطح استرس شهروندان تلاش کنیم، بر این اساس یکی از کارها موثر جهت تلطیف فضای شهری استفاده از سبک های متفاوت آثار هنری است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اندازی | مجسمه | ایران | اخبار شهری | مدیریت شهری | سرقت مجسمه های شهر تهران | اموال عمومی | سازمان زیباسازی شهر تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *