خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رویایی که زندگی دختران جوان را بر باد می دهد ، عروس و دامادهای یک شبه

لباس عروس و دامادی تن کرده و تصویر های باعشق میندازند، ولی عکاسی که تمام می شود، سوی زندگی تباه شده است خود می روند.

رویایی که زندگی دختران جوان را بر باد می دهد ، عروس و دامادهای یک شبه

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ سودای تبدیل شدن به صورت ای مشهور و معروف و همچنین اثبات این مسأله که من آدم مشهوری هستم، معضلی است که این روزها، منجر به اغفال و سوء استفاده فراوانی به خاص در میان دختران جوان شده است است.

تبدیل شدن به صورت ای متفاوت و شاید هم کسب درآمد بالا، حالا راه را بر انتشار تصویر های غیر اخلاقی دختران جوان به منظور ارائه کارنامه قابل قبول از سوی آتلیه های غیر مجاز باز کرده است و این بی مجوزهای پر درآمد این بار به قیمت آبروی دختران جوان معامله می کنند. معامله ای که اگر چه جهت مدیران آتلیه های فاقد مجوز پرسود است ولی حیا و آینده دختران جوان یا همان مدلینگ ها را نشانه رفته است.

مبحث فعالیت آتلیه های غیر مجاز و زیرزمینی مدت‌هاست که در رسانه ها و شبکه های خبری مطرح شده است و از سوی بعضی از مسئولان از جمله دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران به آن پرداخته شده است است.

رویایی که زندگی دختران جوان را بر باد می دهد ، عروس و دامادهای یک شبه

موضوع برخورد با عوامل ارتکاب به جرائم اجتماعی، از جمله مواردی است که به گفته دادستان کل تهران، تنها در عرضه و خرید و فروش مواد دخانی خلاصه نمی شود و فعالیت های غیرقانونی بعضی از آتلیه های عکاسی را هم در بر می گیرد.

دادستان تهران، طی روزهای اخیر از ورود پرونده هایی با محتوای جرائم اجتماعی، مبنی بر انتشار تصویرهای دختران جوان به همراه آرایش زشت و پوشش نامناسب در قالب ژورنال مد لباس و آرایش خبر داده است.

به گفته جعفری دولت آبادی، انتشار تصویرهای دختران با چنین وضعیتی جرم است و در حال حاضر بعضی از آتلیه ها چنین تخلفاتی را مرتکب می شوند.

لباس عروس و دامادی تن کرده و تصویر های باعشق میندازند، ولی عکاسی که تمام می شود، سوی زندگی تباه شده است خود می روند.

پشت پرده فعالیت آتلیه های غیر مجاز، رانت و رانت ذلت است

اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مسئولیت شناسایی و معرفی آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری غیر مجاز و همچنین ارائه مشخصات آن ها به اتاق اصناف را بر عهده دارد.

رحمت الله قادری نائب مدیر دوم اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به فعالیت گسترده و بدون محدودیت آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری فاقد مجوز اظهار داشت: ما منکر حرف های دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران نیستیم ولی متاسفانه دادستان در مسأله انتشار تصویرهای دختران جوان از طریق آتلیه ها یک طرفه به قاضی رفته است و با صحبت های او آتلیه های مجاز نیز در معرض اتهام قرار گرفته اند.

وی افزود: ما در اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران، موارد بسیاری از آتلیه های فاقد مجوز را شناسایی و به اتاق اصناف معرفی کرده ایم ولی بعد از اتاق اصناف، اماکن باید پیگیری برخورد و پلمپ این واحد‌های متخلف را انجام دهد که در حال حاضر هیچ گونه اقدامی صورت نمی گیرد.

نائب مدیر اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران پایتخت کشور عزیزمان ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه تصویر ها و تصویرهای بعضی از افراد به خاص دختران جوان که به آتلیه ها و باغ ها و تالارها مراجعه می کنند بعد از مدتی کوتاه، از اینترنت سر در می آورد و بسیاری از مردم همچنان از این مسأله بی‌خبرند.

قادری تاکید کرد: اوضاع آتلیه های فاقد مجوز زیرزمینی فجیع و دلواپس کننده است و با تعللی که از سوی اماکن و اتاق اصناف در برخورد با آن ها صورت می گیرد، روز به روز دایره تخلفاتشان گسترده تر شده است و به تعداد شاکیان و قربانیان آن ها نیز افزوده می شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی دست اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران پایتخت کشور عزیزمان ایران در پلمپ و برخورد با عوامل متخلف این مجموعه ها بسته هست؛ لیکن آتلیه های فاقد مجوز بعد از مدتی مکان فعالیت خود را عوض کردن می دهند و در مکانی دیگر که اغلب مشمول بر اماکن مسکونی است کار خود را دنبال می کنند.

رویایی که زندگی دختران جوان را بر باد می دهد ، عروس و دامادهای یک شبه

کسی صدای هشدارهای اتحادیه عکاسان را نمی شنود

اهمال و کوتاهی بعضی از مسئولان، منجر به گسترش فساد و زیاد کردن جرائم اجتماعی مواردی چون فعالیت آتلیه های غیر مجاز می شود.

نائب مدیر اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران پایتخت کشور عزیزمان ایران یادآور شد: متاسفانه مسئولان مربوطه یا صدای اتحادیه عکاسان در خصوص فعالیت آتلیه های غیر مجاز، آن هم به دور از هر گونه محدودیتی را نمی شنوند و یا هشدارهایی که در رابطه با اوضاع عکاسی و فیلمبرداری از دختران جوان در آتلیه ها، تالارها و باغ ها مطرح می شود را جدی نمی گیرند.

قادری اظهار داشت: با اهمال و بی اهمیتی مسئولان مربوطه در برخورد با آتلیه های غیر مجاز، به صراحت می گویم که پشت پرده این فعالیت رانت و رانت ذلت وجود دارد؛ در غیر این صورت پلمپ واحد‌های متخلف نباید به مدت ۳ تا ۴ سال به طول بکشد.

لباس عروس و دامادی تن کرده و تصویر های باعشق میندازند، ولی عکاسی که تمام می شود، سوی زندگی تباه شده است خود می روند.

وی با اشاره به عامل مهم انتشار تصویرهای دختران جوان در قالب ژورنال و همچنین انتشار تصویر بعضی از افراد در صفحات مجازی تاکید کرد: معضل مهم تالارهایی هستند که بدون هیچ محدودیتی با عکاسان فاقد مجوز وارد همکاری می شوند و مردم هم بر اساس اعتمادی که به مدیریت تالارها دارند مقوله عکاسی از مراسم خود را به آن ها می‌سپارند و بی‌خبر از همه جا بعد از مدتی تصویر های مراسم خود را در اینترنت و ژورنال های مد لباس و آرایش مشاهده می کنند.

نائب مدیر اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: بر اساس ماده ۲۷ قانون اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران، بعد از شناسایی هر یک از واحد‌های فاقد مجوز، مدت ۱۵ روز به مدیریت آتلیه وقت داده می شود تا جهت دریافت مجوز اقدام کند که معمولا هیچ یک از این افراد جهت دریافت مجوز قدمی بر نمی دارند.

قادری خاطرنشان کرد: مسئولیت ارائه گزارش فعالیت آتلیه های غیر مجاز با کمیسیون بازرسی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران است و این کمیسیون تا کنون بیش از ۳۰۰ مورد از واحد‌های متخلف را طی ۶ ماهه نخست سال به اتاق اصناف ارجاع داده هست، ولی هیچ اقدام اثر بخش و برخورد قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طی یک ابلاغیه، اتحادیه عکاسان موظف است تا مجوز کسب را جهت افرادی که به دایر کردن آتلیه در املاک مسکونی و اداری اقدام می کنند، صادر کند و چنین مواردی روز به روز بر پرسشها اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران می افزاید.

رویایی که زندگی دختران جوان را بر باد می دهد ، عروس و دامادهای یک شبه

نائب مدیر اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران پایتخت کشور عزیزمان ایران اضافه کرد: ۲ سال پیش یک تفاهم نامه میان اتحادیه عکاسان، اتاق اصناف، دایره حقوقی اتاق اصناف، هیئت مدیره اتحادیه تالارها و نماینده اماکن به امضا رسید و مقرر شد تا بخشنامه ای جهت عدم ورود تالارها در مبحث عکاسی صادر شود که این اتفاق هیچ گاه رخ نداد.

دست اتحادیه تالارها در جیب اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران

نظارت مداوم بر کسانی که از سوی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهر تهران، مجوز فعالیت دریافت می کنند راه وقوع جرائم اجتماعی را می‌بند.

قادری اظهار داشت: در حال حاضر اتحادیه تالارها دست در جیب اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران کرده است و همچون بعضی مجموعه ها مثل دولت در بحث کارت ملی، آموزش و پرورش در بحث تصویر های پرسنلی و مواردی از این دست که کم هم نیستند، بدون هیچ گونه تخصصی به کار عکاسی ورود کرده است.

وی تاکید کرد: به صراحت می توان گفت که بیش از ۳ برابر آمار آتلیه‌هایی که به صورت مجاز و دارای مجوز فعالیت می کنند، آتلیه غیر مجاز در پایتخت کشور عزیزمان ایران مشغول به کار است و در کنار درآمد قابل توجهی که دارند، معضلات بی شماری را نیز رقم می زنند.

نائب مدیر اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران پایتخت کشور عزیزمان ایران خاطرنشان کرد: آتلیه های جوازدار و مجاز به هیچ عنوان مرتکب جرائمی چون به انتشار تصویرهای دختران جوان در قالب ژورنال اقدام نمی کنند؛ لیکن اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران به صورت مستمر به کار آن ها نظارت می کند.

قادری یادآور شد: تا چندی پیش که آتلیه های غیر مجاز و زیرزمینی فعالیت چندانی نداشتند، شورای حل اختلاف جهت پیگیری به شکایات مردمی در نهایت هفته ای یکبار تشکیل جلسه می داد ولی در حال حاضر بیش از ۳ تا ۴ روز جلسات پیگیری به شکایات تشکیل می شود و پای مردم بابت شکایت از آتلیه های غیر مجاز به شورای حل اختلاف باز شده است است.

وی تاکید کرد: آتلیه های مجاز باید جواز کسبشان را در معرض دید مشتریان خود راه اندازی کنند و مردم هم باید از مراجعه به آتلیه های غیر مجاز خودداری کنند تا پرسشها این چنینی جهت آن ها به وجود نیاید.

نائب مدیر اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد:در حال حاضر بیشترین شکایات مردمی مشمول بر شکایت عروس و دامادهایی است که از انتشار تصویرهای مراسم ازدواج خود در شبکه های مجازی و اینترنتی شاکی هستند.

قادری اظهار داشت: علی رغم اینکه بسیاری از موارد از شاکیان به طرح شکایت می پردازند، بسیاری از مردم به علت وحشت از آبروی خود و دختران جوانشان در مواجهه منشتر شدن تصویرهای شخصی ارزش در اینترنت سکوت می کنند و حاضر به شکایت نمی شوند.

درآمد سرشار مدلینگ ها به جیب آتلیه های غیر مجاز سرازیر است

صنعت تبلیغات به خاص در حوزه مدلینگ لباس و آرایش دختران جوان سود قابل توجهی را نصیب مجریان طرح های مدلینگی می کند.

امان الله قرائی مقدم آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان در رابطه با اوضاع فعالیت آتلیه های غیر مجاز اعتقاد است: صنعت تبلیغات، صنعتی پر درآمد و پر رونق است و آتلیه های عکاسی نیز از این منبع درآمد مستثنی نیستند.

وی تاکید کرد: سوء استفاده از دختران جوان به منظور تبلیغات و جذب مشتری جهت کسب درآمد بیشتر، امری است که امروزه مسئولان باید به طور جدی و با نگاه خاص به حل آن بپردازند.

این جامعه شناس ادامه داد: آتلیه داران غیر مجاز و زیرزمینی، منشتر شدن تصویرهای دختران جوان در صفحات مجازی و سوء استفاده از آنان به عنوان مدل، سود سرشاری را به جیب می زنند و بهتر است مسئولان با جدیت بیشتری به این موارد بپردازند.

قرائی مقدم با اشاره به میل به شهرت و مطرح شدن جوانان امروزی یادآور شد: در بعضی از موارد خود دختران جوان جهت ارضای حس خود برتر بینی که دارند، مدل می شوند و علاوه بر تامین این نیاز خود کسب درآمد خوبی هم از این دارند.

وی تصریح کرد: زیاد کردن میل تایید طلبی در میان جوانان، نبود نظارت کافی بر عملکرد و کارایی آتلیه های عکاسی و همچنین عدم برخورد قاطع با گردانندگان متخلف صفحات مجازی آن ها از جمله عواملی است که هر روز دامنه فعالیت آتلیه های غیر مجاز را گسترش می دهد.

اینستاگرام منزل عنکبوت های مدلینگی

به علت نظارت مستمری که بر آتلیه های مجاز و دارای مجوز وجود دارد، امکان وقوع تخلف و ارتکاب به جرم در این مجموعه ها بسیار ضعیف است.

زعفر یاوری نائب مدیر اول اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان در ادامه با اشاره به فعالیت آتلیه های غیر مجاز در صفحات مجازی تاکید کرد: پخش تصویرهای شخصی و انتشار تصویر دختران جوان در قالب ژورنال و همچنین در شبکه های مجازی، از طریق آتلیه های مجاز امکان ندارد.

وی تصریح کرد: مالکان آتلیه های مجاز، جهت دریافت جواز کسب باید هفت خوان رستم را طی کنند و بعد از آن نیز به صورت مستمر تحت نظارت اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار می گیرند.

نائب مدیر اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران خاطرنشان کرد: صفحات مجازی چون اینستاگرام و خبر رسان تلگرام مقصد نهایی مدیران آتلیه های غیر مجاز است و مجرمان در این فضاها غفلت و عدم آگاهی مردم را مورد سوءاستفاده قرار می دهند.

یاوری نیز با اشاره به ورود تالارها به مبحث عکاسی در مراسم متفاوت اظهار داشت: بیشترین تصاویری که از دختران جوان در قالب ژورنال بیرون می آید، از طریق تالارها و باغ ها و آتلیه های زیرزمینی است و علی رغم اطلاع رسانی‌ اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران، برخورد قاطعی با مدیریت و رانندگان این مجموعه ها صورت نمی گیرد.

مردم جواز کسب آتلیه ها را رؤیت کنند

با توجه به موارد یاد شده، در وهله نخست مسئولان باید وظیفه آتلیه های غیر مجاز را یک‌سره کنند و از سوی دیگر بهتر است دختران جوان به حقوق و مزایای قابل توجهی که در ابتدای مدلینگ شدن به آن ها پیشنهاد می شود دل خوش نکنند. از سوی دیگر عروس و دامادها نیز باید بعد از مراجعه به هر یک از آتلیه ها، جواز کسب مدیریت مجموعه را رؤیت کنند.

چه بسا دخترانی که در این شغل پردردسر، عفت و پاکدامنی خود را از دست داده اند و تصویرهای شخصی ارزش در صفحات اجتماعی دست به دست می چرخد.

وقتی جرم مجموعه ای محرز و مشخص است جای هیچ ولی و اگری وجود ندارد و در خصوص فعالیت آتلیه های غیر مجاز نیز، مسئولان نباید هیچ اغماض و چشم پوشی را لحاظ کنند.

انتهای پیام/

گزارش از: فرزانه فراهانی

واژه های کلیدی: شبکه های مجازی | انتشار تصویر | برخورد قاطع | کسب درآمد | دختران | مسئولان | عکاسی | ایران | آتلیه | فعالیت | دختران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *