خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سوهان روح کودکان , طلاق عاطفی

کودکان قربانی مهم طلاق عاطفی در خانواده ها هستند که متاسفانه در معرض آسیب های بسیاری قرار می گیرند.

سوهان روح کودکان , طلاق عاطفی

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگارحوزه ازدواج و خانوادهگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛با بیان اینکه کودکان بدسرپرست کودکانی هستند که بعضی از آن ها والدین خود را از دست داده اند و بعضی هم با وجود پدر و مادر در خانواده هایشان مورد بی مهری قرار گرفته اند، گفت: بعضی والدین با واکنش‌ها و کردار نادرست و توجه نکردن به شیوه درست تربیت فرزندانشان به جای اینکه آن ها را مثبت و بافایده بار بیاورند و جهت آینده آماده کنند، متاسفانه زیاد با پرسشها تربیتی و شخصیتی مواجه می کنند.
این جامعه شناس با اشاره به اینکه کودکان بدسرپرست ممکن است در خانواده های ثروتمند حضور داشته باشند که والدینشان به جای توجه به پرسشها عاطفی، تربیتی، زیاد به خوشگذارنی و دورهمی مشغول هستند،اظهار داشت: این کودکان به لحاظ قانونی سرپرست دارند ولی والدینشان به نیاز های آن ها توجه نمی کنند.
وی با اشاره به عوامل زیاد کردن کودکان بدسرپرست در جامعه اظهار داشت:افزایش طلاق عاطفی و وقوع طلاق رسمی تاثیر منفی بر روی کودکان دارد و آن ها را در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار می دهد.
این جامعه شناس با اشاره به کودکانی که در خیابان ها، پارک ها و ایستگاه های مترو مشغول به کار هستند،گفت:بهزیستی و شهرداری با تاسیس منزل های سبز و اورژانس های اجتماعی به منظور کم کردن آسیب کودکان ورود کرده اند تا وضعیتشان اصلاح پیدا کند، ولی والدین باید توجه داشته باشند که محیط عاطفی منزل رابه گونه ای فراهم کنند که کودکان به آسیب کشیده نشوند.
قرایی مقدم با بیان اینکه کودکانی که سرپرست ندارند مسئولیتشان برعهده دولت است تا ار آن ها در مراکز خاص نگهداری و بعد از تربیت شغلی و .. آماده زندگی کنند، خاطرنشان کرد: همه ی وزارتخانه ها، شرکت ها از وزارت کشور و شهرداری و قوه قضائیه تا صدا و سیما باید در این زمینه ورود کنند تا این پدیده کم رنگ تر شود.
انتهای خبر/

عبارات مهم : آسیب های اجتماعی – طلاق عاطفی

واژه های کلیدی: آسیب های اجتماعی | طلاق عاطفی | شهرداری | خانواده | کودکان | والدین | والدین | اخبار خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *