خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

طرح قرق اختصاصی حیات وحش با وجود مخالفت‌های بسیار راه‌اندازی شد

رئیس سابق شرکت حفاظت محیط زیست گفت: خوشحالم که با وجود مخالفت‌ها با طرح ممنوعیت شکار، توانستیم با ایجاد طرح قرق اختصاصی، مدیریت و پرورش حیات وحش را راه‌اندازی کنیم.

طرح قرق اختصاصی حیات وحش با وجود مخالفت‌های بسیار راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ مراسم تودیع و معارفه معصومه ابتکار و عیسی کلانتری عصر امروز(دوشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول مدیر جمهور، ولی‌الله سیف مدیر کل بانک مرکزی، مدیران و کارشناسان محیط زیست و جمعی از فعالان این حوزه در شرکت حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در ادامه این مراسم معصومه ابتکار مدیر اسبق شرکت حفاظت محیط زیست که هم اکنون در سمت معاونت مدیر جمهور در امور زنان و خانواده منصوب شده است هست، اظهار داشت: در 4 سال گذشته ۱۰۰ هزار درخواست جهت بهره برداری و استقرار صنایع و معادن و اجرای پروژه‌های متفاوت اقتصادی‌ داشتیم که تلاش کردیم به‌ صورت قانونی و با رویکرد مثبت این درخواست ها را مورد ارزیابی زیست محیطی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه به بعضی از طرح ها نه گفتیم، افزود: اطمینان می‌دهم در طول 4 سال گذشته هیچ طرحی بدون انجام ارزیابی زیست محیطی اجرایی نشد، از میان ۱۰۰ هزار تقاضای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای، بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد آنها مجوز شرکت حفاظت محیط زیست را گرفتند.

طرح قرق اختصاصی حیات وحش با وجود مخالفت‌های بسیار راه‌اندازی شد

ابتکار گفت: اگر به ساخت یک رستوران در بستر رودخانه ،به تاسیس یک صنعت بر روی رودخانه ها و به استحصال معدن داخل اثر طبیعی ملی «نه» می‌گوییم، این تصمیم ها بر اساس قانون است.

رئیس اسبق شرکت حفاظت محیط زیست در ادامه افزود:اگر می‌خواهیم اوضاع شکننده محیط زیست کشور عزیزمان ایران را عوض کردن دهیم، باید بتوانیم به بعضی از تقاضاها «نه» بگوییم و در برابر آن‌ها مقاومت کنیم. بعضی در این دوره اعلام می‌کردند که محیط زیست، محیطی ایست هست، ولی من می‌گویم اگر کنترل و مدیریت در اجرای طرح‌های توسعه‌ای صورت نگیرد، محیط زیست به «محیط نیست» تبدیل می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه در جاهایی بر اساس قانون و مقررات با بعضی از طرح‌ها مخالفت کردیم، تصریح کرد:همه این مخالفت‌ها جهت تنظیم توسعه کشور بود، ولی ما به همان ۸۵ درصد طرح‌هایی که مجوز دادیم مانند صنایع و معادن، افتخار می‌کنیم. این افتخار شرکت محیط زیست در دولت یازدهم است که توانست در قانون معادن آئین‌نامه زیست محیطی را که قبلا از بین بردن شده است بود لحاظ کند.
معاون مدیر جمهور با اشاره به اینکه شرکت حفاظت محیط زیست هیچ مشکلی با رشد و اقتصاد سبز ندارد، گفت: کشور عزیزمان ایران بحران‌های جدی در حوزه محیط زیست دارد که با گسترش فرهنگ همکاری و همکاری مردم به سمت برطرف معضلات پیش برود.

وی ادامه داد: برنامه آقای کلانتری در شرکت حفاظت محیط زیست ادامه برنامه این شرکت در دولت یازدهم خواهد بود.

رئیس سابق شرکت حفاظت محیط زیست گفت: خوشحالم که با وجود مخالفت‌ها با طرح ممنوعیت شکار، توانستیم با ایجاد طرح قرق اختصاصی، مدیریت و پرورش حیات وحش را راه‌اندازی کنیم.

معاون مدیر جمهور گفت: اوضاع محیط زیست کشور عزیزمان ایران نسبت به سال 92 بسیار مناسب هست، با اینکه آسیب‌های بسیاری هم من و هم خانواده‌ام از بی‌انصافی‌ها و جراحت های بعضی از افراد دیدیم، ولی همه آنها از بین رفته و جهت من خاطره و تجربه‌های خوبی از حضورم در شرکت محیط زیست باقی مانده است.

ابتکار با تقدیر و تقدیر از مقام معظم رهبری تصریح کرد: صحبت رهبری معظم در اسفندماه سال ۹۳ و ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست پشتوانه‌ای جهت حرکت شرکت محیط زیست در دولت یازدهم ایجاد کرده است.

معاون مدیر جمهور با اشاره به حمایت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از شرکت محیط زیست، گفت: وی با حمایت خود از محیط زیست و سیاستگذاری‌های دقیق، تحولات آشکاری در حوزه محیط زیست ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم به عنوان یک دولت محیط زیستی نامگذاری شده است بود، افزود: مدیر جمهور حمایتهای خود از محیط زیست را در دولت یازدهم حتی با وجود گروه‌ها و اشخاصی که در کار محیط زیست دخالت می کردند داشتند، تا این شرکت بتواند گام های موفقی در محیط زیست بردارد.

معاون مدیر جمهور در ادامه با قدردانی از مدیران، کارشناسان و معاونان خود، تصریح کرد: من در این دوره همکاران سخت کوشی داشتم که مجبور بودند ساعت‌های بسیاری کار کنند. همچنین از معاونانی بهره‌مند بودم که بسیاری از امور را برعهده داشتند و در برابر بسیاری از پرسشها ایستادگی کردند تا محیط زیست به نقطه اعتدال برسد.

رئیس سابق شرکت محیط زیست گفت: خدا را شکر گزارم که امروز در بسیاری از شهرهای کشور هوا سالم‌تر است و شهروندان ایرانی هوای بهتری تنفس می‌کنند.

طرح قرق اختصاصی حیات وحش با وجود مخالفت‌های بسیار راه‌اندازی شد

وی افزود: خوشحالم که با وجود مخالفت‌ها با طرح ممنوعیت شکار، توانستیم با ایجاد طرح قرق اختصاصی، مدیریت و پرورش حیات وحش را راه‌اندازی کنیم.

ابتکار با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست در این دوره بسیار تقویت شدند، گفت: در دولت یازدهم تشکل‌های مردم نهاد را باور کردیم و آنها هر لحظه در کنار ما جهت حفظ محیط زیست بودند. همواره از انتقادات آنها استفاده کردیم. در دولت یازدهم شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست کشور عزیزمان ایران ایجاد شد که این شبکه کمک حال شرکت حفاظت محیط زیست در دولت دوازدهم نیز خواهد بود.

ابتکار از حضور بازیگران و صورت های معروف در عرصه حفظ محیط زیست کشور تقدیر کرد و گفت: در این دوره با تلاش بازیگران و صورت های معروف جشنواره فیلم سبز در اشل بین‌المللی برگزار شد، همچنین در این دوره علاوه بر اینکه تصویر یوز بر پیراهن ملی پوشان فوتبال کشور عزیزمان ایران نقش بست، تعداد زیادی از ورزشکاران سفیر محیط زیست شدند.

معاون مدیر جمهور با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه‌ها در دولت یازدهم همکاری خوبی با شرکت محیط زیست داشتند، افزود: در شرایط حاضر دو واحد درسی اختیاری محیط زیست در دانشگاه‌های کشور عزیزمان ایران تدریس می‌شود. همچنین نخستین کتاب درسی انسان و محیط زیست جهت مقطع یازدهم در مهر ماه امسال به وسیله آقای کلانتری مدیر تازه شرکت محیط زیست رونمایی خواهد شد.

رئیس سابق شرکت حفاظت محیط زیست گفت: خوشحالم که با وجود مخالفت‌ها با طرح ممنوعیت شکار، توانستیم با ایجاد طرح قرق اختصاصی، مدیریت و پرورش حیات وحش را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای شرکت محیط زیست در دو دوره 2 ساله و 4 ساله انتشار یافته هست، گفت: شرکت محیط زیست طی 4 سال گذشته دستاوردهای مهمی داشته است که اصلاح اوضاع تالاب‌ها از مهمترین آنها به شمار می‌آید. احیای دریاچه ارومیه، هورالعظیم و هامون با همکاری مردم اتفاق مهم دیگر در این حوزه است.

ابتکار با اشاره به اینکه در بخش صنعت گام‌های مهمی در زمینه سبز شدن اقتصاد ملی برداشته شده است هست، تصریح کرد: مشاغل سبز با همکاری وزارت رفاه تعریف شد که امیدواریم در دولت دوازدهم استمرار یابد.

ابتکار در ادامه با اشاره به دستاوردهای شرکت محیط زیست در حوزه بین‌الملل اظهار کرد: 20 تفاهم‌نامه بین‌المللی و منطقه‌ای دو جانبه و چند جانبه داشتیم، همچنین 70 دوره توان افزایی با کمترین هزینه جهت محیط بانان برگزار شد.

معاون مدیر جمهور و مدیر سابق شرکت حفاظت محیط زیست در آخر گفت: به طور کلی پایه گذاری اساسی و خوبی در دولت یازدهم در حوزه محیط زیست صورت گرفته هست. امیدواریم شرکت محیط زیست در دولت دوازدهم در پیمودن این مسیر موفق عمل کند.

طرح قرق اختصاصی حیات وحش با وجود مخالفت‌های بسیار راه‌اندازی شد

انتهای پیام/

سخنان ابتکار در روز تودیع و معارفه مدیر شرکت حفاظت محیط زیست

واژه های کلیدی: معصومه ابتکار | دولت یازدهم | ایرانی | ایران | همکاری | اخبار محیط زیست | معصومه ابتکار | رئیس سابق شرکت حفاظت محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *