توسعه مترو تنها راه کنترل ترافیک کلانشهرها ، ضرورت تامین درآمدهای پایدار جهت مترو تهران
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت ؛ شرکت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛شرکت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.
ضرورت تامین درآمدهای پایدار جهت مترو تهران
سید محسن علیزاده طباطبایی برنامه ریزی و پشتیبانی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهار کرد: علیرغم اینکه مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران از لحاظ شاخصهای مهمی چون تعداد سفر در سال، طول خط و تعداد ایستگاه در زمره 20 مترو برتر دنیا قرار دارد، ولی از نقطه نظر درآمد و تأمین منابع درآمدی در بین 156 قطار شهری دنیا در رتبه آخر ایستاده است.
وی با تاکید بر ضرورت تأمین درآمدهای پایدار جهت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: منابع مالی مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران مشمول بر دو بخش بلیتی و غیر بلیتی است که بخش غیر بلیتی آن مشمول بر کمکهای شهرداری، دولت و درآمد حاصل از فضاها و ایستگاهها است.
توسعه مترو تنها راه کنترل ترافیک کلانشهرها ، ضرورت تامین درآمدهای پایدار جهت مترو تهران
افزایش 37 درصدی حرکت قطارهای تندرو در خط 5 مترو تهران
محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران وحومه تصریح کرد: در برنامه تازه تعداد حرکت قطارهای تندرو به 70 مرتبه زیاد کردن پیدا کرده است و مسافران میتوانند با فاصله گذر هر 30 دقیقه یک بار از این قطارها استفاده کنند و در خط 5 مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد کردن 37 درصدی حرکت قطارهای تندرو را شاهد هستیم.
وی با تاکید بر اینکه این تغییرات با اعتبار کار مهندسی، آماربرداری و سنجش نیاز مسافر صورت گرفته هست، افزود: اعزام قطارهای تندرو در ساعات غیر پیک نیز هر نیم ساعت یک بار است و این مورد باعث میشود که وقت انتظار مسافران ایستگاههای بین راهی از 20 دقیقه به حداکثر 30 دقيقه زیاد کردن یابد.
تهران تا آخر سال 96 رتبه نهم در دنیا را کسب میکند
محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران و حومه با بیان اینکه ثبت کنسرسیوم تشکیل شده است از سوی دولت به عنوان منبع تامین کننده یکپارچه سازی سیستم مترو در کل کشور هست، اظهار داشت: مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران تا آخر سال 96 جایگاه نهم دنیا را از لحاظ طول خط به خود تخصیص داده شده است می دهد که این روند رو به گسترش نه تنها در مترو تهران، بلکه در مترو دیگر کلانشهرهای کشور بازار بزرگ و مطمئنی را جهت تولیدکنندگان داخلی به وجود آورده است.
توسعه مترو تنها راه کنترل ترافیک کلانشهرها
محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران و حومه گسترش حمل و نقل ریلی را لازمه توسعه پایدار دانست و افزود: یک رام قطار مترو می تواند یک هزار و 125 برابر یک ماشین شخصی جابجایی مسافر انجام دهد که این آمار نشان می دهد تنها راه حل کنترل ترافیک کلانشهرها توسعه مترو است.
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت ؛ شرکت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.
انتهای پیام/
واژه های کلیدی: احمدی بافنده | مترو تهران | ایستگاه | ترافیک | کنترل | تهران | ایران | توسعه مترو