خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ضرورت تأمین درآمدهای پایدار جهت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی شرکت بهره برداری مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران و حومه گفت: امیدوارم مدیریت شهری تازه با اتخاذ راهکارهای موانع مالی پیش روی مترو

ضرورت تأمین درآمدهای پایدار جهت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران علی‌رغم اینکه از لحاظ شاخص‌های مهمی چون تعداد سفر در سال، طول خط و تعداد ایستگاه در زمره 20 مترو برتر دنیا قرار دارد، ولی از نقطه نظر درآمد و تأمین منابع درآمدی در بین 156 قطار شهری دنیا در رتبه آخر ایستاده است.

سید محسن علیزاده طباطبایی معاون برنامه ریزی و پشتیبانی شرکت بهره برداری مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران و حومه با تاکید بر ضرورت تأمین درآمدهای پایدار جهت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: منابع مالی مترو تهران مشمول بر دو بخش بلیتی و غیر بلیتی است که بخش غیر بلیتی آن مشمول بر کمک‌های شهرداری، دولت و درآمد حاصل از فضاها و ایستگاه‌ها است.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – شورای اسلامی
وی با بیان اینکه در تأمین این بخش مشکلاتی وجود داشته افزود: امیدوارم مدیریت شهری تازه با اتخاذ راهکارهای مناسب محدودیت‌ها و موانع مالی پیش روی مترو تهران را برطرف کند، چراکه پایتخت بیش از هر وقت به گسترش هرچه سریع‌تر مترو نیاز دارد.

طباطبایی در ادامه به راهکاری که می‌تواند منابع مالی در بخش بلیت را تقویت کند اشاره و خاطرنشان کرد: هدفمند کردن بهای بلیت مترو با استفاده از امکانات مکانیزه موجود می‌تواند بسیار کمک کننده باشد، به نحوی که بهای بلیت متناسب با اقشار متفاوت مسافران تعیین و دریافت شود.

این کارشناس حمل و نقل ریلی تصریح کرد: یارانه مکفی در مجلس شورای اسلامی در ادوار متفاوت تصویب نشده است که بهتر است این توصیه نیز با زیاد کردن تعامل با کمیسیون‌های ذی‌ربط در مجلس و شورای اسلامی شهر تهران مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی هر سفر با مترو یک دلار به اقتصاد کلان کشور کمک می‌کند و این مورد می‌تواند یکی از دلایل توجیهی اقتصادی بودن مترو باشد.

طباطبایی گفت: موانع و محدودیت‌هایی در واگذاری فضاهای بسیار وسیع، متنوع و ارزشمند مترو به منظور درآمدزایی زیاد وجود دارد که باید با مطالعه دقیق، تهیه طرح و اجرای طرح جامع درآمدزایی و از بین بردن قوانین دست و پاگیر برطرف شود.

انتهای پیام/

لزوم هدفمندسازی بهای بلیت مترو جهت تأمین منابع مالی حمل و نقل ریلی

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | شورای اسلامی | درآمدزایی | طباطبایی | محدودیت | منابع | تهران | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *