خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

صدور بیش از 6 میلیون ابلاغ الکترونیک در 8 ماه گذشته

معاون امار و فنا وری اطلاعات قوه قضائیه گفت: از وقت راه اندازی سامانه ثنا حدود 6و نیم میلیون ابلاغ الکترونیک صادر شده است است.

صدور بیش از 6 میلیون ابلاغ الکترونیک در 8 ماه گذشته

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین شهریاری معاون آمار و فناوری قوه قضائیه امروز(شنبه) به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور در شبکه خبر در خصوص سامانه ابلاغ الکترونیک اظهار داشت: از5سال گذشته طرح عدالت الکترونیک در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفته است .

وی افزود: مراجعه به قوه قضائیه یکی از پرسشها شهروندان به منظور اطلاع از ابلاغ ها بود واز این رو شهروندان از دستگاه قضا انتظار داشتند که به مانند دیگر دستگاه ها بعضی خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شود.

معاون آمار و فناوری قوه قضائیه بیان کرد: حدود 50پروژه عدالت الکترونیک اجرا شده است که یکی از آنها طرح ابلاغ الکترونیک بود که به این ترتیب، ابلاغ ها از طریق پیامک به شهروندان اطلاع رسانی می شود.

صدور بیش از 6 میلیون ابلاغ الکترونیک در 8 ماه گذشته

شهریاری افزود: طرح ابلاغ الکترونیک نیازمند مقدماتی از جمله عوض کردن آیین دادرسی کیفری بود که این کار در سال 94انجام شد.

وی با بیان اینکه در گذشته ابلاغ ها به صورت کاغذی و از طریق پست به دست شهروندان می رسید، ادامه داد: اگر هزینه ارسال هر ابلاغ را به طور میانگین 5هزار تومان در نظر بگیریم صرفه جویی زیادی با اجرای سامانه ابلاغ الکترونیک انجام شده است است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تاکید کرد: 2 سفر درون شهری جهت ارسال هر ابلاغ از سوی مامور با این سامانه از بین بردن شده است است که صرفه جویی 10 هزار تومانی را به همراه دارد.

وی با اشاره به دیگر مزایای سامانه ابلاغ الکترونیک گفت: طبق آمار حدود 60درصد ابلاغ های کاغذی به دست شهروندان نمی رسید،حدود 2سال طول کشید که سامانه ابلاغ الکترونیک طراحی شود و از مهر ماه سال 95با راه اندازی این سامانه تا آخر اردیبهشت 96 از کل 30میلیون ابلاغی که در دستگاه قضا صادر شده است است حدود 6و نیم میلیون آن الکترونیکی صادر شده است است که مجموعا 33درصد کل ابلاغ ها را تشکیل می دهد.

معاون امار و فنا وری اطلاعات قوه قضائیه گفت: از وقت راه اندازی سامانه ثنا حدود 6و نیم میلیون ابلاغ الکترونیک صادر شده است است.

درحال تکمیل…

واژه های کلیدی: الکترونیکی | الکترونیک | قوه قضائیه | فناوری | دستگاه | همراه | ارسال | میلیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *