خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شگرد تازه سارقان جهت خالی کردن منازل

سارقان وقت دزدی را از ساعات نهایی و بامداد به سر شب های شلوغ یعنی ساعت های 19 تا 21 عوض کردن داده اند.

شگرد تازه سارقان جهت خالی کردن منازل

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت یکی از قدیمی ترین جرایم علیه اموال که معمولا مجازات های مشکل هم جهت مرتکبین آن در جوامع متفاوت آینده نگری شده است است جرم دزدی است.

این جرم به علت سهل تر بودن آن در مقایسه با جرایمی مثل کلاهبرداری و همچنین محسوس بودن منفعت حاصله از آن در مقایسه با جرایم علیه اشخاص بخش بزرگی از جرایم ارتکابی در کشور های متفاوت را تشکیل می دهد به همین جهت توجه خاص علماء حقوق را به خود معطوف داشته است.

در حال حاضر در اکثر کشور های دنیا ، جرم دزدی به علت تنوع و گستردگی آن به انواع مختلفی که هرکدام شرایط خاص و مجازات های مخصوص به خود را دارد تفکیک شده است است که از این بین می توان از دزدی راحت ، دزدی مقرون به آزار یا ترساندن ، سرقت در شب و نظایر آن نام برد.علاوه بر آن جهت مبارزه ی موثر با جرم دزدی ، بعضی از اعمال مرتبط با این جرم نیز در نظام های حقوقی متفاوت واجد وصف مجرمانه آشنا شده است اند.

شگرد تازه سارقان جهت خالی کردن منازل

تغییر ساعات دزدی

سردار مقیمی مدیر پلیس آگاهی ناجا، با اعلام اینکه سارقان وقت دزدی را از ساعات نهایی و بامداد به سر شب های شلوغ عوض کردن داده اند گفت: در پایش های تخصصی از نحوه دزدی متهمان سابقه دار و باندهایی که به صورت سریالی اقدام به دزدی می کنند متوجه شدیم که سارقان جهت اجرای نقشه دزدی های خود ساعت ۱۹ تا ۲۱ را گزینش می کنند.

وی افزود: چون مالکان در این وقت به خاطر بیدار بودن دیگر همسایه ها و وجود تردد در کوچه و خیابان در صورت خروج از منزل نکات ایمنی را به کار نمی برند و به خیال اینکه سریع بر می گردند بعضا مشاهده شده است است که پنجره ها را باز می گذارند یا فقط به بستن درخانه اکتفا می کنند همین بی احتیاطی ها باعث سوء استفاده سارق و اجرای نقشه سرقت می شود.

چگونه اموال مسروقه را شناسایی کنیم؟

رئیس پلیس آگاهی ناجا، با اشاره به اینکه اجناسی که دارای شماره سریال هستند، از سوی پلیس قابل کشف و پیگیری هستند گفت: هر چند که دوره دزدی لوازم برقی از منزل ها تمام شده است لست و کمتر سارقی به سراغ لوازم داخل منزل می رود ولی اگر شماره سریال اشیای برقی را یادداشت کنید و همراه داشته باشید پلیس اگاهی در صورت دزدی این اشیا می تواند لوازم سرقتی را پیگیری و بازگرداند.

سارقان وقت دزدی را از ساعات نهایی و بامداد به سر شب های شلوغ یعنی ساعت های 19 تا 21 عوض کردن داده اند.

وی خاطرنشان کرد: سارقان به دنبال پول، طلا، سکه و ارز به علت سبکی هستند و بسیاری از آنان از محل نگهداری اموال در منازل باخبرند مثلاً می‌دانند که مردم این اشیا را در اتاق کودکان مخفی نمی‌کنند بنابراین در مکان‌های به‌خصوصی به دنبال اموال گرانقیمت هستند و بعد از دزدی نیز، در کوتاه‌ترین زمان، آن اموال را به پول تبدیل می‌کنند.

مقیمی اعلام کرد: قرار دادن طلاها و سکه های طلا و نقره داخل کیسه برنج، داخل یخچال و در کشوی دراور میز توالت و یا حتی گاوصندوق های خانگی ضد دزدی و حریق هیچ کدام جلوی دزدی را نمی گیرد چون همه این محل ها مورد توجه سارقان است و در بعضی پرونده ها مورد داشته ایم که کل گاو صندوق را جهت دزدی محتویات در آن به دزدی برده اند.

توصیه های پلیس جهت مواظبت از اموال

در صورت خروج از منزل تنها به قفل درب خروجی اکتفا نکرده و تمام درهای داخلی را نیز قفل کنید.

حتی جهت یک بار هم کلید خود را روی قفل درب جای نگذارند.

از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید.

کلید منزل خود را در دسترس افراد غیر مطمئن قرار نداده و حتی الامکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید.

شگرد تازه سارقان جهت خالی کردن منازل

تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کرده و جهت اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، تمام پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر، پاسیو، حفاظ محکم و مقاوم راه اندازی کنید.

در پشت بام منزل خود را در مناسب ترین وقت به حفاظ نرده ای و قفل آویز مطمئن مجهز کنید.

هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن در خروجی اکتفا نکرده ، تمام درهای داخلی ساختمان اعم از در پشت بام، هال، اتاق ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت را قفل کنید.

برای جلوگیری از دزدی منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح کرده و در صورت عدم امکان لوله ای فلزی به دور آن جوش دهید.

سارقان وقت دزدی را از ساعات نهایی و بامداد به سر شب های شلوغ یعنی ساعت های 19 تا 21 عوض کردن داده اند.

حتی الامکان درهای ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز و از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل جلوگیری کنید.

نزد افراد ناشناس و افرادی که اعتماد کافی به آنها ندارید از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نکرده و در مواقعی که به مسافرت می روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مواظبت کنند.

نسبت به اتومبیل ها و موتورسیکلت های متوقف و سرنشینان آن در اطراف منزل خود بی تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن ها را یادداشت و سریعا به مراکز 110 پلیس اطلاع دهید.

انتهای پیام/

شگرد تازه سارقان جهت خالی کردن منازل

واژه های کلیدی: نگهداری | شماره | سریال | مجازات | سریالی | سرقت | منزل | نکات ایمنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *