خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جولان باندهای قاچاق حیوانات در پایتخت ، شکار بی‌رویه گونه‌های حیات وحش داخلی زیستگاه آن‌ها را ترساندن می‌کند

رئیس محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: شکار بی‌رویه گونه‌های حیات وحش موجب آسیب دیدن زیستگاه آن‌ها می‌شود، چراکه دوام و قوام زیستگاه‌ها به وجود پوشش گیاهی و جانوران متفاوت وابسته است.

جولان باندهای قاچاق حیوانات در پایتخت ، شکار بی‌رویه گونه‌های حیات وحش داخلی زیستگاه آن‌ها را ترساندن می‌کند

محمد حسین بازگیر مدیر محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به اینکه واردات گونه های متفاوت حیات وحش از کشور مبدأ به کشور مقصد نیازمند دریافت مجوز از سوی کنوانسیون ساتیست هست؛ اظهار داشت: گونه های متفاوت حیوانات وارداتی که در بعضی از مراکز خرید و فروش وجود دارد، باید مجوزهای قانونی را اخذ کرده باشند.

وی ادامه داد: بعضی از گونه‌ های متفاوت حیات وحش مشمول کنوانسیون ساتیسیت می شوند، یعنی ممکن است منع تجارت بین المللی داشته باشند و در نتیجه باید مجوزهای مورد نیاز را از مراجع رسمی کشور مبدأ بگیرند.

عبارات مهم : باندهای قاچاق – قاچاقچیان
بازگیر با بیان اینکه توزیع بعضی گونه‌های وارداتی در کشور باید در مکان‌های نگهداری معینی انجام شود، گفت: جهت واردات گونه‌های متفاوت حیات وحش به کشور باید کارها مورد نیاز در زمینه گمرک، مسایل پزشکی انجام و مدارک مربوطه طی یک فرآیند مشخص به سازمان محیط زیست ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ارگان و سازمانی به تنهایی اقدام به صدور مجوز صادرات و واردات گونه‌های حیات وحش نمی‌کند، افزود: مجوزهای صادرات و واردات گونه‌های متفاوت حیات وحش در کشور عزیزمان ایران به صورت متمرکز صادر و از مرکز مدیریت شکار و صید شرکت محیط زیست اخذ می شود.

رئیس محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: مراکز متفاوت نگهداری، فروش و نمایش گونه‌های حیات وحش که مجوز رسمی دارند تحت فرآیند مشخص و کنترل شده است معاملات خود را انجام می‌دهند.

وی در ادامه افزود: شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان منزل و مکانی جهت باندهای قاچاق محسوب می‌شود، آیا که بسیاری از گونه‌های متفاوت حیات وحش مانند پرندگان و خزندگان که از مبادی غیررسمی و به صورت قاچاق از زیستگاه‌های داخل کشور صید می‌شوند، در این شهر به چشم می‌خورد.

بازگیر با اشاره به صید بی‌رویه بعضی از گونه‌ها به وسیله شکارچیان و آسیب رساندن به زیستگاه‌های آن‌ها تصریح کرد: صید و شکار بی‌رویه گونه‌های متفاوت حیات وحش از زیستگاه‌های داخلی موجب بروز مشکلاتی از جمله نابودی گونه‌ها به علت نگهداری نامناسب و محروم ماندن آن‌ها از محیط زیست می‌شود و در نتیجه منقرض می‌شوند.

جولان باندهای قاچاق حیوانات در پایتخت ، شکار بی‌رویه گونه‌های حیات وحش داخلی زیستگاه آن‌ها را ترساندن می‌کند

وی در ادامه افزود: با صید و شکار بی‌رویه گونه های حیات وحش، زیستگاه آن‌ها نیز آسیب می‌بیند، چراکه دوام و قوام زیستگاه‌ها به وجود پوشش گیاهی و جانوران متفاوت وابسته است.

رئیس محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه پایتخت کشور عزیزمان ایران در ایامی خاص مرکز خرید و فروش غیرمجاز و قاچاق گونه‌های متفاوت می شود؛ گفت: گونه‌های مختلفی مانند لاک‌پشت، مار و غیره در اواسط و یا آخرهای سال در نقاط مختلفی از شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران جابه‌جا می‌شوند. حتی در مراکز خرید و فروش آکواریوم و ماهی‌های نادر مانند سفره ماهی و گونه‌های کمیاب مانند نخل مرداب به چشم می‌خورد.همچنین خرید و فروش گونه‌های غیرمجاز پرندگان در حاشیه بازار پرندگان شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و یا با همدستی بعضی غرفه‌داران انجام می‌شود.

بازگیر با اشاره به علاقمندی بعضی از مردم به خریداری و نگهداری از گونه های خطرناک و مخرب حیات وحش افزود: علاقه بسیاری از افراد جامعه به خریداری و نگهداری از گونه‌های وحشی، این وقت را جهت شکارچیان و قاچاقچیان حیات وحش ایجاد می‌کند تا این گونه ها را به هر طریقی که می‌توانند شکار کنند و با مبالغ بسیار هنگفت بفروشند.

رئیس محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در آخر گفت: در اغلب موارد گونه‌های متفاوت حیات وحش بازار نشانه شکارچیان و قاچاقچیان داخلی و خارجی هست. همچنین واردات این گونه‌های غیرمجاز می‌تواند ناقل بیماری‌های یکسان بین انسان و دام نیز باشد.

انتهای پیام/

گونه‌های وارداتی باید از کنوانسیون ساتیسیت مجوز رسمی اخذ کنند

واژه های کلیدی: باندهای قاچاق | قاچاقچیان | پرندگان | واردات | وارداتی | نگهداری | غیرمجاز | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *