خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ارسال بیش از ۴۰ مرتبه دستور انسداد جهت وزارت ارتباطات ، شناسایی 8 هزار کانال‌ تلگرامی با محتوای مجرمانه

معاون دادستان کل کشور گفت: دستور انسداد بعضی از این کانال‌ها بیش از 40 مرتبه جهت وزارت ارتباطات ارسال شده است است.

ارسال بیش از ۴۰ مرتبه دستور انسداد جهت وزارت ارتباطات ، شناسایی 8 هزار کانال‌ تلگرامی با محتوای مجرمانه

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛عبدالصمد خرم‌آبادی در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز بعضی کانال‌های تلگرامی که اقدام به انتشار مطالب علیه امنیت ملی کشور، ارزش‌ها ومقدسات اسلامی می کنند، فیلتر نشده و به فعالیت مجرمانه خود ادامه می دهند؟ و اینکه آیا جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران توانایی انسداد این کانال‌ها وجلوگیری از فعالیت آنها را ندارد؟ اظهار کرد: بله درست است تاکنون حدود هشت هزار کانال تلگرامی مجرمانه که علیه امنیت کشور و نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و علیه مقدسات و هویت ملی، دینی و فرهنگی مردم مشغول فعالیت هستند شناسایی شده است و فهرست این کانال‌ها بارها با دستور قضایی جهت فیلتر شدن جهت وزارت ارتباطات ارسال شده است است ولی تا کنون فیلتر نشده‌اند.

دادستان کل کشور افزود:دستور انسداد بعضی از این کانال‌ها بیش از 40 مرتبه جهت وزارت ارتباطات ارسال شده است است.

وزارت ارتباطات مکلف به اجرای دستورهای قضایی است

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: با توجه به اینکه مسئولیت تهیه و تأمین زیر ساخت ارتباطات اینترنتی کشور با وزارت ارتباطات است و به لحاظ وظایف ذاتی، تأمین اینترنت کشور را به عهده دارد، این وزارتخانه مکلف به اجرای دستورهای قضایی و دستورات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص فیلتر مصادیق محتوای مجرمانه است.

ارسال بیش از ۴۰ مرتبه دستور انسداد جهت وزارت ارتباطات ، شناسایی 8 هزار کانال‌ تلگرامی با محتوای مجرمانه

قاضی خرم‌آبادی از انجام نامه نگاری‌های زیاد با وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: علاوه بر این که دستورهای قضایی و دستورهای کارگروه تعیین مصادیق در خصوص فیلتر موارد مجرمانه از طریق سیستم‌های رایانه ای جهت اجرا به شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت ارتباطات ابلاغ می‌شود، دادستان کل کشور نیز به طور مکرر مکاتباتی با وزیر ارتباطات انجام و تذکرات مورد نیاز را جهت اجرای قانون در مورد کانال‌های مجرمانه خبر رسان تلگرام داده ولی تاثیر چندانی نداشته است.

مدیر خبر رسان تلگرام از اجرای دستورها استنکاف کرده

معاون دادستان کل کشور در امور اینترنت بیان کرد: وزارت ارتباطات اعلام می‌کند دستورهای قضایی مربوط به انسداد کانال‌های مجرمانه تلگرامی را جهت مدیر خبر رسان تلگرام ارسال کرده ولی مدیر خبر رسان تلگرام اولاً از اجرای بسیاری از دستورها استنکاف کرده و صرفاً بعضی از کانال‌های مستهجن آن هم با تعریفی که خودشان از «مستهجن» دارند و نه تعریفی که ما داریم را فیلتر می‌کنند. ثانیاً کانال‌‌های مستهجن مسدود شده است نیز بلافاصله با عوض کردن جزئی در نام خود با همان محتوای قبلی منتشر می‌شوند، بنابراین همکاری خبر رسان تلگرام با وزارت ارتباطات در مورد انسداد محتوای مجرمانه تقریبا مساوی است با هیچ!

وزارت ارتباطات مرزبان اینترنت کشور است

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: وزارت ارتباطات به عنوان مرزبان اینترنت کشور باید حساسیت بیشتری در خصوص مسدود کردن کانال‌های مجرمانه‌ای که علیه امنیت کشور، علیه مقدسات و فرهنگ کشور فعالیت دارند داشته باشد ولی عملا تا کنون در این خصوص تسلیم تصمیم مدیر خبر رسان تلگرام شده است است.

شبکه ملی اطلاعات تحقق پیدا نکرده است

قاضی خرم آبادی گفت : همه این پرسشها به علت آن است که شبکه ملی اطلاعات علیرغم تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در کشور ما تحقق پیدا نکرده است .

معاون دادستان کل کشور گفت: دستور انسداد بعضی از این کانال‌ها بیش از 40 مرتبه جهت وزارت ارتباطات ارسال شده است است.

وی افزود : با وجودی که دو سوم ترافیک اطلاعات کشور مربوط به انواع اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … خارجی هست، وزارت ارتباطات تلاشی جهت انتقال ارتباطات مردم ازشبکه های اجتماعی بیگانه به اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … ملی و محلی به عمل نیاورده است.

معاون دادستان کل کشوردر امور اینترنت اظهار کرد: مسئولین وزارت ارتباطات به طور مستمر از شبکه ملی اطلاعات و افتتاح فازهای متفاوت آن صحبت می‌کنند ولی بیش از دو سوم اینترنت کشور در اشغال بیگانگان است.

وی گفت : تاکنون هر فازی از شبکه ملی اطلاعات افتتاح شده است عملا نفوذ شبکه‌های اجتماعی بیگانه گسترده‌تر شده است هست. در واقع وزارت ارتباطات جهت بیگانگان در اینترنت اتوبان کشی کرده هست. علت این مدعا این است که در حال حاضر بیش دو سوم پهنای باند فضای مجازی کشور در اشغال بیگانگان است .

خرم آبادی افزود : اگر شبکه اطلاعات و فضای مجازی کشور ملی است آیا دستورهای قضایی در دوسوم این فضا اجرا نمی‌شود؟ آیا وزارت ارتباطات با عدم اجرای دستورهای قضایی به مجرمین اجازه می‌دهند در فضای مجازی کشور به عربده کشی و اهانت به ارزش‌ها بپردازند.

معاون امور اینترنت دادستان کل کشور اظهار کرد: جهت نظام قدرتمندی مانند جمهوری اسلامی که ابرقدرت‌ها خصوصا آمریکای جهانخوار را سرجایشان نشانده است زیبنده نیست که مسئولین اینترنت آن نتوانند جلوی اراجیف چند کانال را که سر در آخور بیگانگان دارند بگیرند .

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پاسخ به این پرسش که اگر خبر رسان تلگرام سرورهای خود را به داخل کشور بیاورد مشکلاتی را که اشاره کردید حل می‌شود یا خیر؟ گفت: در اینترنت نیز مانند فضای فیزیکی عزت و اعتلای کشور در گرو استقلال و عدم وابستگی به بیگانگان هست. بنابراین فقط در صورتی که ما بتوانیم بدون وابستگی به خبر رسان تلگرام و اینستاگرام اینترنت کشور را اداره کنیم عزت و منافع ملی و امتیت ما حفظ خواهد شد.

ارسال بیش از ۴۰ مرتبه دستور انسداد جهت وزارت ارتباطات ، شناسایی 8 هزار کانال‌ تلگرامی با محتوای مجرمانه

خرم‌آبادی ادامه داد: اگر از در استیصال و وابستگی، سرورهای تلگرام را به داخل بیاوریم حتی اگر اجازه اعمال حاکمیت وفق مقررات قانونی به مقامات قضایی و امنیتی کشور عزیزمان ایران جهت از بین بردن محتوای مجرمانه و شناسایی سریع مجرمین را بدهد فقط مقدار اندکی از پرسشها حل خواهد شد و بسیاری از پرسشها باز هم به قوت خود باقی هست. اگر خبر رسان تلگرام سرورهای خود را به کشور عزیزمان ایران بیاورد و اجازه اعمال حاکمیت به مقامات قانونی کشور عزیزمان ایران ندهد این یک نوع کاپیتالاسیون است که نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه موجبات خفت و ذلت کشور در اینترنت را فراهم می‌کند.

وی گفت: حتی اگر تلگرام به فرض انتقال سرورهای خود به داخل کشور عزیزمان ایران به مقامات ایرانی اجازه دسترسی به سرورهای خود را بدهد با توجه به اینکه فعالیت اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … خارجی در کشور این امکان را به خارجی ها می‌دهد که اطلاعات کشور را جمع آوری و یک نسخه از آن را به خارج انتقال دهند این اقدام فی نفسه موجبات نفوذ اطلاعاتی و جاسوسی بیگانگان در کشور را فراهم خواهد کرد. بنابراین مصوبه اخیر شورای عالی اینترنت که به خبر رسان‌های اجتماعی خارجی اجازه فعالیت در کشور عزیزمان ایران را به شرط انتقال سررورهای خود به داخل کشور می‌دهد با انتقاد جدی مواجه است .

خرم آبادی تصریح کرد: اعتقاد دارم به همان جهت که اجازه ندادیم شرکت “ترک سل” به عنوان یک اپراتور تلفن در داخل کشور ما فعالیت کند, نباید اجازه داد که شبکه‌های اجتماعی خارجی بستر تبادل اطلاعات مردم کشورمان باشند. آیا که ارتباطات اینترنتی بسیار حساستر و با اهمیت‌تر از ارتباطات تلفنی هستند که چند سال پیش اجازه برقراری آنرا به خارجی ها ندادیم.

انتهای پیام/

معاون دادستان کل کشور گفت: دستور انسداد بعضی از این کانال‌ها بیش از 40 مرتبه جهت وزارت ارتباطات ارسال شده است است.

بالغ بر دو سوم اینترنت کشور در اشغال بیگانگان است

واژه های کلیدی: مسدود کردن کانال | شبکه های اجتماعی | وزیر ارتباطات | فیلتر شدن | اینترنت | اطلاعات | اینترنتی | ایرانی | اطلاعات | کانال | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *