خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

كبدفروشی دختر 25 ساله در اینستاگرام ، شعبه تازه ناصرخسرو افتتاح شد

در سال های گذشته هر شخصی كه به دنبال خرید و فروش اعضای بدن بود باید به خیابان ناصرخسرو مراجعه می كرد ولی متاسفانه این روزها شعبه جدیدی از ناصرخسرو به افتتاح رسیده است.

كبدفروشی دختر 25 ساله در اینستاگرام ، شعبه تازه ناصرخسرو افتتاح شد

به گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ به محض اینكه از فقر ، نیازمندی و بی پولی در جامعه و یا در مقیاس كوچكتر یعنی خانواده سخنی به میان می آید، نخستین موضوعی كه به ذهن من و شما خطور می كند و یا اینكه جهت خود تصویر سازی می كنیم، حضور كودكان كار،كارتن خواب ها وغیره است و كمتر پیش می آید به نیازمندانی كه دارای منزل و خانواده هستند، فكر كنیم.

نیازمندانی كه شاید در نگاه اول هیچ كمبودی در زندگی نداشته باشند، ولی هنگامی که پای صحبت آن ها می نشینیم بِه مباحث و مشکل هایی در زندگی خود اشاره می كنند كه به قول معروف هاج و واج می مانیم.

این بار سوژه گزارش ما از میان پست های اینستاگرام و یا به قولی اینستا گردی گزینش شده است هست، سوژه ای كه با دیدن آن دل هر شخصی به درد می آید.

كبدفروشی دختر 25 ساله در اینستاگرام ، شعبه تازه ناصرخسرو افتتاح شد

نیازمندی، دردی بدون دوا است كه هنگامی که گریبانگیر خانواده و یا شخصی می شود، افراد دست به هر كاری می زنند تا از شر آن در زندگی خود رهایی یابند، البته ناگفته نماند كه بسیاری از افراد هستند كه به آسانی می توان به آن ها اشاره كنیم كه در أوج نیازمندی به عالی ترین شكل ممكن و بالاترین عزت نفس زندگی خود را می گذرانند، ولی در این میان هستند افرادی كه بی پولی أمانشان را بریده و به هر كاری و هر شغلی دست می زنند تا به قول خودشان از فلاكت و بدبختی خارج شوند، هرچند گاهی اوقات خروج از این اوضاع همان از چاله درآمدن و به چاه افتادن است.

صبری كه در برابر مقابله با مشكلات زندگی لبریز شد

تكدی گری، فروش مواد مخدر، تن فروشی از جمله مواردی هستند كه افراد به محض اینكه احساس ناتوانی در برابر مشكلات زندگی می كنند به آن روی آورده و به قول خودشان جهت اینكه در این دنیا آرامش كافی داشته باشند آخرت خود را می فروشند.

برای اینكه خیلی از سوژه مهم گزارش دور نشویم، این ها را گفتیم تا همانطور كه همه می دانیم باز هم تأكیدی باشد بر اینكه نیازمند بودن گاهی اوقات بسیار بهتر از این است كه دست به هر كاری بزنیم.

در سال های گذشته هر شخصی كه به دنبال خرید و فروش اعضای بدن بود باید به خیابان ناصرخسرو مراجعه می كرد ولی متاسفانه این روزها شعبه جدیدی از ناصرخسرو به افتتاح رسیده است.

این بار لعیا، دختر ٢٥ ساله در صفحات مجازی شروع به درد و دل با افراد غیر واقعی و ناآشنایی كرده كه گویا دیگر تحمل مشکل های زندگی را ندارد و جهت رهایی از آن حاضر است تن به هر كاری بدهد.

«از آنجایی كه نمی توانم به شغلی مشغول شوم و علاوه بر آن به شدت مشكلات مالی در زندگی دارم و نمی توانم آن ها را برطرف كنم صبرم لبریز شد و به این فكر افتادم كه این سخنان را در اینترنت منتشر كنم تا علاوه بر اینكه خانواده ام از عنوان مطلع نشوند، شاید شخصی هم پیدا شود و به خواسته من پیگیری كند و از مشكلاتم كاسته شود.» این ها بخشی از سخنان لعیای ٢٥ ساله است كه در یكی از صفحات مجازی، كبد خود را به حراج گذاشته تا به قول خودش، شاید بتواند با فروش بخشی از كبدش مشكلات زندگی خود را حل كند.

هرچند از گذشته تا به امروز فروش یكی از كلیه ها در میان بسیاری از مردم به منظور برطرف مشكلات مالی مرسوم بود ولی این عنوان به نوعی جرم به حساب می آمد و با متخلفان برخورد قضائی می شد ولی اینكه چگونه می شود دختری در این سن و سال به آسانی هرچه تمام اعضای بدن خود را به حراج بگذارد و در صفحات مجازی این دست و آن دست شود جای پرسش دارد كه ما نیز پاسخی جهت آن پیدا نكرده ایم.

پای هلال احمر این روزها به اینترنت باز شده است است

روزگاری بود كه هر شخص داروی كم و یا نایاب می خواست باید به خیابان ناصرخسرو تهران مراجعه و با قیمت گزاف داروی خود را تهیه می كرد، هرچند گاهی أوقات همان دارو، تاریخ مصرف گذشته بود و در واقع كلاهی بزرگ بر سر خریدار می رفت، خرید و فروش اعضای بدن البته زیاد كلیه نیز در همان خیابان به وفور دیده می شد، ولی متاسفانه این روزها به دلایلی كه بر هیچ یك از ما پوشیده نیست و زمانی كه افراد به اوج نا امیدی می رسند و دستشان به جایی بند نیست به انتشار آگهی فروش اعضای بدن خود، آن هم در اینترنت روی می آورند.

یک عضو کمیسیون پزشکی مجلس راجع به بازار خرید و فروش اعضای بدن و كلیه می گوید: قیمت فروش اعضای بدن بستگی به شرایط مالی فرد گیرنده و دهنده دارد و میزان آن مشخص نیست، آیا که شخص فروشنده جهت جبران مسئله مالی خود حاضر می شود که یکی از اعضای حیاتی خود را بفروشد. با این وجود، جهت افرادی که توان مالی دارند، قیمت مهم نیست.

كبدفروشی دختر 25 ساله در اینستاگرام ، شعبه تازه ناصرخسرو افتتاح شد

بشیر خالقی می افزاید: باید از بانک کلیه جهت افرادی که تملک مالی ندارند، استفاده شود.

وی گفت: قطعا پرسشها بیماران کلیوی در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

كم شدن تحمل افراد در برابر مشکل ها

نفی و یا تایید روش افرادی همچون لعیا به قطع و یقین بر عهده من و شما نیست و ما تنها با دیدن چنین مواردی سری تكان می دهیم و جهت خود و یا چنین تبلیغاتی افسوس می خوریم، افسوسی كه شاید اگر لحظه ای خود را جای آن ها بگذاریم ، كاری بهتر از آن به فكرمان نرسد.

در سال های گذشته هر شخصی كه به دنبال خرید و فروش اعضای بدن بود باید به خیابان ناصرخسرو مراجعه می كرد ولی متاسفانه این روزها شعبه جدیدی از ناصرخسرو به افتتاح رسیده است.

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فروش اعضای بدن و انتشار آگهی آن در فضاهای مجازی می گوید: این روزها فضاهای مجازی مكانی بهتر و یا امن تر از خیابان های شهر جهت ارائه این عنوان شده است است.

وی گفت: متاسفانه شاید ما در بسیاری از موارد هنوز پیشرفت آنچنانی نداشته باشیم، ولی در این خصوص و نقل مكان كردن آگهی های اینچنینی به فضاهای مجازی با پیشرفت خوبی مواجه بوده ایم، پیشرفتی كه تنها به ضرر افراد جامعه است.

این جامعه شناس افزود: كم شدن صبر و تحمل مردم مخصوصا جوانان در برابر مشکل های زندگی، آن ها را به هركاری و البته ساده ترین روش سوق می دهد، آیا كه جوانان نمی خواهند با كار و تلاش به اهداف خود برسند، به همین علت با انجام چنین اقداماتی قصد دارند ره صد ساله را یك شبه طی كنند.

به قطع و یقین روش لعیا جهت فرار از مشكلات و یا به نوعی شانه خالی كردن از دشواری های زندگی، راه حل مناسبی نیست، ولی اكنون كه ماه ها از شروع مجلس دهم می گذرد و به نوعی هریك از نمایندگان جاگیر شده است اند، ای كاش به چنین موضوعاتی كه تعدادشان در جامعه كم نیست نیز توجه شود تا تعداد لعیاها در كشور زیاد کردن پیدا نكند.

كبدفروشی دختر 25 ساله در اینستاگرام ، شعبه تازه ناصرخسرو افتتاح شد

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: فروش اعضای بدن | اعضای بدن | خانواده | اینترنت | خیابان | زندگی | اخبار مجلس شورای اسلامی | اخبار وزارت بهداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *