خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شرایط گارانتی وام‌‌های کمیته امداد جهت نیازمندان آسان‌تر شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از آسان‌تر شدن شرایط گارانتی وام‌های کمیته امداد جهت نیازمندان و افراد تحت پوشش این نهاد خبر داد.

شرایط گارانتی وام‌‌های کمیته امداد جهت نیازمندان آسان‌تر شد

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ سید پرویز فتاح، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بانک‌های عامل در برنامه پنجم توسعه پنج هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد پرداخت کردند، اظهار کرد: با این رقم ۶۸۴ هزار و ۵۶۵ طرح اشتغال ایجاد شده است و در نهایت ۴۹۷ هزار و ۸۸۷ خانوار خودکفا شده‌اند که علت اختلاف رقم میان تعداد طرح‌های اشتغال با خانوارهای خودکفا شده است جهت این است که از وقت پرداخت تا رسیدن به استقلال مالی یک تا دو سال وقت نیاز است.

وی با اعلام اینکه طبق مجوز دولت، مستمری خانوارهایی که از تناوب حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند، به خزانه باز نمی‌گردد، گفت: این منابع مالی جهت حمایت از نیازمندان دیگر هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه این نهاد بر چگونگی هزینه تسهیلات پرداختی به مددجویان نظارت دارد تا در مسیر تعیین شده است هزینه شود، افزود: خوشبختانه حجم اقساط معوق تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد حدود یک درصد تا 1.5 درصد است.

شرایط گارانتی وام‌‌های کمیته امداد جهت نیازمندان آسان‌تر شد

وی با اشاره به اینکه پیش از این جهت وام‌های کمتر از ۱۵ میلیون تومان یک ضامن نیاز بود ابراز امیدواری کرد که اکنون با زیاد کردن رقم تسهیلات اشتغال بانکی به ۲۰ میلیون تومان، بانک‌های عامل همان یک ضامن را از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مطالبه کنند، آیا که بعضی از مددجویان حتی قادر به معرفی یک ضامن هم نیستند.

فتاح با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد از پرداخت کمک های بلاعوض به پرداخت وام به مددجویان در حال عوض کردن هست، گفت: البته در چنین وضعیتی وقت بازپرداخت تسهیلات جهت مددجویان تحت حمایت طولانی مدت و شرایط ضامن نیز آسان‌تر می‌شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه پرسشها بعضی از مددجویان و نیازمندان گاهی با یک میلیون یا دو میلیون تومان برطرف می‌‌شود، افزود: جهت چنین رقم خردی هیچ بانکی وام نمی‌دهد، بنابراین تصمیم گرفته شد تا صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تاسیس شود. تسهیلا ت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت علاوه بر اینکه بدون بهره پرداخت می‌شود، شرایط گارانتی وام‌های آن به مددجویان و نیازمندان نیز آسان‌تر از سایر بانک‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه در هر استان فقط یک شعبه از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت فعال است و زیاد کردن تعداد شعبه‌ها ممنوع هست، ادامه داد: باتوجه به اینکه نیروهای شاغل در شعبه‌های این صندوق از نیروهای رسمی کمیته امداد هستند و تقریبا اکثر ساختمان‌های مورد استفاده متعلق به این نهاد هست، اعلام شده است است که در آینده قیمت سه درصدی کارمزد هم از بین بردن شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از آسان‌تر شدن شرایط گارانتی وام‌های کمیته امداد جهت نیازمندان و افراد تحت پوشش این نهاد خبر داد.

حجت الله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز در این مراسم ضمن موافقت با پذیرش یک ضامن از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جهت پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی وعده داد که امسال نیز مانند سال گذشته پرداخت تسهیلات به مددجویان این نهاد بیش از سهم تعیین شده است این بانک باشد.

وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون در برنامه پنجم توسعه در مجموع حدود ۱۴۵ میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد وام اشتغال پرداخت کرد، گفت: با این رقم حدود ۱۳ هزار و ۵۵۶ وقت شغلی جهت مددجویان ایجاد شده است است و حدود ۱۰ هزار خانوار از تناوب حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

مهدیان با اعلام اینکه سهم بانک توسعه تعاون از پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان بود، گفت: البته با همکاری این بانک ۴۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در زمینه اشتغال به مددجویان پرداخت شده است که نشان دهنده ۱۲۷ درصد رشد نسبت به رقم وظیفه شده است است.

بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده است میان کمیته امداد و بانک توسعه تعاون سقف تسهیلات فردی از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان و رقم تسهیلات طرح‌های کارفرمایی از ۷۵ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان زیاد کردن یافته است.

همچنین با تایید کمیته امداد بانک‌های عامل اقساط تسهیلات پرداختی به مجریان طرح‌های اشتغال را به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله با شش ماه دوره تنفس دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

شرایط گارانتی وام‌‌های کمیته امداد جهت نیازمندان آسان‌تر شد

تسهیل شرایط گارانتی وام‌های کمیته امداد جهت مددجویان

واژه های کلیدی: رئیس کمیته امداد | کمیته امداد | تسهیلات | صندوق | میلیون | اشتغال | اخبار رفاه و تعاون | سید پرویز فتاح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *